Imate li hrabrosti odabrati zelenu ili žutu boju automobila?

Tetkice voze crne, sive i bijele automobile.

Kod kupovine automobila, odabir boje jedna je od najvažnijih odluka koje trebate donijeti. Hoćete li biti “dosadni” i racionalni i odlučiti se za neku od besplatnih boja ili ćete se pak isprsiti i osigurati si svaki pogled na semaforu i parkingu? U tekstu u nastavku otkrit ćemo kakve sve vrste boja postoje na tržištu te ćemo za primjer koristiti Cupru Formentor, “normalan” automobil koji nudi jako puno zanimljivih opcija kojima možete Cupru učiniti barem malo življom, vizualno, naravno.

Uni boje

Uni boja najjednostavnija je od svih, a samim time i najjeftinija. Ranije ste mogli birati između crne i bijele, dok je danas u ponudi često i crvena ili plava uni boja. Najčešće se aplicira u dva ili tri sloja te iako ne nudi boje zbog kojih ćete se okrenuti za automobilom, vrlo je jednostavna za popravak i neće vas zaboljeti glava svaki put kada odlučite poljubiti banderu, počešati susjedovu ogradu ili parkirati na stupić. S druge strane, zbog malog broja slojeva i nedovoljno pažnje prilikom apliciranja, nerijetko se na površini automobila može vidjeti uzorak “narančine kore” koji bode u oči kao Multipla.

Ako ste se pak odlučili za Cupru Formentor, jedina opcija za besplatnu Uni boju je ‘dostavno vozilo’ bijela koju možete vidjeti na slici u nastavku.

Metalik boje

Metalik boja jedan je korak iznad Uni boje. Kod skupljih automobila koji uopće ne nude Uni boje nadoplata za metalik boju već je ‘uključena’ u cijenu, dok je kod onih koji nude Uni opciju Metalik boja solidan udarac na vaš džep. Pošto vam mogu naplatiti za to, metalik boja dolazi u puno više nijansi i opcija od Uni boje. Glavna razlika u odnosu na Uni boju jest da se u samu boju dodaje mala količina metala u prahu zbog kojeg auto svjetluca na suncu. Koliko metalnih čestica se dodaje ovisi o proizvođaču, a najčešće je omjer 1:50 u odnosu na boju. Glavna prednost boja s efektom jest što automobil izgleda atraktivnije i ako se redovito čisti, metalik boja će se dugoročno bolje držati od Uni boje. S druge pak strane, ako dođe do oštećenja i potrebno je ponovno lakirati automobil, puno je teže pogoditi istu nijansu.

Cupra Formentor nudi pet vrlo kreativnih metalik (ne)boja - 3 sive, crnu i bijelu. Srećom, jedna prava boja je tu, za hrabre - crvena.

Mat boja

U zadnje vrijeme mat boja sve je popularnija. Osim činjenice da u 90% slučajeva zaista dobro izgleda na automobilu, nema puno praktičnih razloga zašto odabrati taj tip boje. Morate imati više stvari na umu prilikom odabira mat automobila. Ako u žurbi ujutro parkirate ispod drveta i ptičice odluče napraviti party iznad vašeg automobila, savjetujemo vam da što brže odete oprati automobil kako bi spriječili dugoročne posljedice. Kiselina jako lako može nagristi mat boju i onda vas čeka skup popravak. Također, možda i bitnija stvar jest da u teoriji ogrebotine na mat automobilima ne možete polirati niti popravljati, već ćete stavljati gore novi panel. Postoje razno razni preparati koji će vam pomoći, ali vrlo često takvi potezi završe s više štete nego koristi. Kao omiljena glupost kada je riječ o mat bojama jest to da možete zaboraviti na automatske autopraone. Naravno, naći će se nekolicina mudraca koji će pričati o tome kako nitko ne bi trebao ići u automatsku autopraonu, a svaki vikend poljube žardinjeru ispred omiljenog lokala. E pa kod mat boje stvarno nemate automatskih praona jer bi četke i kemikalije mogle zaista napraviti problem na boji.

Još jedna stvar koja bi vas mogla ozbiljno gristi je savjest nakon što se kući vratite u automobilu s mat bojom. Ako je u pitanju Cupra Formentor, bit ćete lakši za ozbiljnih 2.626 EUR. Koliko god Magnetic Tech i Petrol plava dobro izgledaju, to je zaista vrlo visoka cifra, pogotovo za boju. Ako su vam se boje na Cupri Formentor toliko svidjele da vas zanima kakav je i sam automobil, klik na link.

Perla boja

Perla boja još je jedna varijacija na temu neuobičajenih boja, a glavna razlika u odnosu na metalik opciju jest to što se u boji umjesto malih čestica metala nalaze kristali keramike koji odbijaju i privlače svjetlost. Navedeno rezultira time da će automobil ovisno o količini svjetlosti mijenjati boju te ista često može značajno varirati ovisno o količini oblaka, jačini sunca i svjetlosti. S obzirom na to da Cupra u ponudi nema perla boje, predstavljamo vam električnog Fiata 500e u Celestial Blue boji. Izgleda odlično, čak i bez perla boje, što smo par puta napomenuli u našoj vožnji Fiata 500e.

Kada novac nije problem

Nakon što smo pokrili opcije boja s kojima je moguće susresti se u normalnom životu, za kraj je red dodati i neke solucije koje se javljaju kada znate da kupci vaših automobila imaju jednostavno previše novaca. Primjeri spomenutog su automobili u potpunosti od karbonskih vlakana, porculanska boja, ‘polijevanje automobila zlatom’ i slične ludosti. Za očekivati je bilo da je Bugatti pobjednik u tome… Tzv. Exposed Carbon u crnoj i zelenoj boji kod Chirona nikoga ne ostavlja ravnodušnim, pogotovo zeleni. Porculanski Veyron više je dokaz što se ustvari može napraviti, nego atraktivnost ili praktičnost.

Zaključno možemo reći da nam definitivno zatitra oko kada vidimo ili još bolje, testiramo automobile koji nisu crni, sivi ili bijeli. Voljeli bi da ih je više, a jedan od glavnih razloga je što su kupci većinom dosadni i misle da će teže prodati automobil koji nije u ‘neboji’. Također, sasvim logično, imajući na umu da cijena boje igra ulogu u konačnoj cijeni automobila, vlasnici koji nemaju neku istaknutu preferencu vjerojatnije će se odlučiti za crni ili sivi automobil ili dodati opremu umjesto boje.

U drugom dijelu boja otkrit ćemo 15 nijansi Paint to sample plave koje Porsche upotrebljava kako bi imao intimne aktivnosti s novčanicima budućih vlasnika njihovih automobila.

Previous
Previous

Još uvijek atraktivna Mazda 6

Next
Next

Dobro poznati Volvo XC90