Kompletna BMW Serija 3 Touring

Što više možete tražiti od automobila?

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Vozimo jedan od rijetkih automobila za koji možemo reći da je zaista kompletan. Automobil koji će zadovoljiti svakodnevnu vožnju, ljetovanja, zimovanja, brodove i metre drva, obitelj, želju za pokazivanjem i solidnu pouzdanost. Riječ je, naravno, o BMW-u Serije 3 Touring prethodne generacije u najpoželjnijem M paketu i 320d motorom.

Koje je boje i veličine?

Estoril Blau, naravno. U moru crnih, sivih i bijelih trojki ova boja odlično se ističe, a istovremeno nitko se neće zapitkivati o drogama koje ste jeli u trenutku odabira boje… Što se veličine tiče, sa sitno preko 4,6 metara nećete imati pretjeranih problema u manevriranju gradom, niti ćete se osjećati kao u krletci na autoputu.

Kakva su svjetla?

Zadnja generacija trojke koja u svim modelima dolazi s nečime što podsjeća na anđeoske oči. Ako se nas pita (iako nas nitko ništa ne pita), farovi na ovoj generaciji spadaju među najljepša svjetla koje je BMW proizveo. LED je naravno svugdje gdje treba biti.

Kakvi su kotači?

Najljepši koji dolaze na ovoj generaciji. S veličinom od 18’’ nisu preveliki, a u isto vrijeme ne izgledaju kao kotačići od kolica za tržnicu. Osim toga, nemaju pretjeranih niti isforsiranih detalja koji silno žele naglasiti sportski karakter kotača, za razliku od velikog broja sportskih felgi na novijim automobilima.

Hvata li poglede?

Kombinacija boje, felgi, M paketa i opreme je vjerojatno najbolja koju možete uzeti za F30 generaciju serije 3. No, s obzirom na da je već došao facelift novije generacije i da su najstariji modeli F30 generacije stari 12 godina, teško je reći da će hvatati poglede nekoga tko nije entuzijast.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

S vrlo sličnim sjedalima susreli smo se u F36 seriji 4 te nismo bili oduševljeni s podešavanjem, udobnosti i generalno dizajnom. U ovom slučaju situacija je trunku lošija, s obzirom na to da je većina podešavanja manualna. Ako si date truda sigurni smo da ćete uspjeti naći dovoljno nisku poziciju da vam se vidi samo vrh glave i osunčana ljevica. U puno slučajeva nam se sviđa kada automobil ima u potpunosti kožna sjedala, ali u ovom slučaju preferirali bi da je u pitanju BMW-ova alcantara ili kako god je već u Minkenu zovu. Ručica mjenjača je definicija Deja Vu-a, a volan smo opjevali više puta nego Petrarca Lauru. Ako ste kojim slučajem propustili satove hrvatskog i naše prethodne testove, volan je izvrstan, mekan, ugodan pod rukom i pred okom.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Situacija s pretincima je solidna, ali ne idealna. Pretinca pored volana nažalost nema, jednako kao niti onog za naočale. Također, iako pretinac ispod naslona za ruku postoji, isti je plitak i većinu prostora mu zauzima bežični punjač. Kad malo bolje razmislimo, ovo bi mogla biti najlošija točka cijelog automobila.

Što ima zanimljivo od opreme?

Oprema je zadovoljavajuća. Nema ništa vanserijski, ali sve ono što vam treba, ili što si želite, je tu. Adaptivni tempomat, kuka, rikverc kamera, grijanje sjedala, prednji i zadnji parking senzori, držanje vozila u traci, navigacija i bežični punjač samo su neke od stavki kojima bi se mogli koristiti.

Situacija na stražnjoj klupi?

Uzevši u obzir gabarite automobila prostora straga ima dovoljno, ali ne očekujte da će veliki ljudi uživati.

Prtljažnik?

S obzirom na to da je ovaj automobil očigledno karavan, a mi u zadnje vrijeme ozbiljno razmišljamo o kupovini karavana u privatne i poslovne svrhe, teško je ne cijeniti prostor i sadržaj. Osim 500 litara kockastog prtljažnog prostora, mogućnosti otvaranja samo stakla kako bi lakše stavili stvari i nekolicine traka i mrežica za odlaganje, ovaj prtljažnik ima i dvostruki pod u koji možete staviti ‘policu’. Treba li vam zaista više od toga?

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Ekran se nalazi otprilike tamo gdje ga i očekujete, a sustav ćete koristiti dodirom i kotačićem koji se nalazi pored mjenjača. iDrive je brz, više manje jednostavan za upotrebu i lijepih boja i grafika. Spomenute boje i grafike su ustvari ono što najviše dijeli sustave u BMW-u ili Mercedesu od onih u Opelu ili Toyoti. Slika je jednostavno čišća i jasnija.

Zanimljivosti?

Bojite se da će netko ukrast’ vašu trojku? Napili ste se i zaboravili gdje ste parkirali? Živite u centru grada i dijelite auto sa ženom pa ne znate gdje tko parkira? Zanima vas kako vaše dijete u jednoj večernjoj vožnji sprži četvrtinu rezervoara? Na sva ova pitanja odgovorit će BMW Vehicle Tracking opcija koja je dostupna u ovoj inačici iDrive sustava. Nitko više ne može skivati svoje rute od vas.

Kako se mogu povezati?

BMW je mišljenja da vlasnici Androida ne zaslužuju zrcaliti ekran na svoj automobil, dok je manjini, vlasnicima iPhonea ipak dao tu mogućnost. Za sve zakinute tu je dobar stari Bluetooth.

(Ne)obična instrument tabla?

Zgodna, ali uz pretince je jedan od lošijih aspekata ove vozilice. Što god mi kao entuzijasti htjeli i pričali o tome kako je analogno bolje, većina kupaca ipak želi ekrane. Ovaj ekran je za godište ispod prosječan. Mračan je, slabo konfigurabilan, a ne pokazuje niti pretjerano puno informacija kao konkurenti.

TEHNIČKI PREGLED

Motor, mjenjač, pogon?

B47 motor koji je u ovom 320d modelu išao je u sve od serije 1, preko X5 pa do serije 7. Možda bi ga već mogli klasificirati kao kultni, barem prema broju proizvedenih komada. Kao što smo već spomenuli nekoliko puta, konfiguracija motora, mjenjača i pogona idealna je za pravi obiteljski automobil. Pogon je na sva 4 kotača, a mjenjač je automatski. Imate prostora za skije, kolica, dovoljno snage za autoput i magistralu, a siguran pogon i za snijeg.

Što nam kaže rezervoar?

U rezervoar stat će 60 litara goriva, što je definitivno više od prosjeka na hrvatskim prometnicama Također, ovaj 20d motor nije pretjerano žedan, tako da biste bez većih problema mogli odraditi i 1000 km po točenju.

DOJAVE IZA VOLANA

BMW serija 3 ove generacije, bila ona Touring ili Sedan verzija jedan je od najpopularnijih automobila na hrvatskim prometnicama. U skladu s time poprilično smo sigurni da velik broj vas ima jako puno kilometara u F30, F31 ili pak oni hrabriji u F34 (Gran Turismo) modelima. Također, svi oni koji možda nisu nikada bili za volanom ovog BMW-a, imaju barem jednu osobu u svojoj okolini koja im može omogućiti taj luksuz. U skladu s time, pisati o vozačkom iskustvu je pomalo besmisleno, ali svakako se valja osvrnuti na nekoliko bitnih stvari. 190 konjskih snaga definitivno je dovoljno za 95% vozača i njihovih potreba, čak bi se usudili reći da većina kupaca neće pogriješiti niti u slučaju da se odluči za 318d.

Upravljanje, mjenjač i generalni dojam vožnje je u skladu s tradicijom koju BMW već desetljećima gradi. Precizan volan, brz i responzivan mjenjač koji se rijetko kada zbuni i stalan pogled na BMW značku na volanu koja garantira osjećaj važnosti. F30 generacija sasvim je dobro ostarjela unatoč tome što se radi od 12 godina starom dizajnu. Vjerujemo da je to jedan od razloga za sveprisutnost ovih automobila na našim prometnicama, jednako kao i u radionama - kilometri se sigurno nisu sami napravili.

Na kraju, kada stavite brojeve na papir i posložite želje u glavi, je li F31 320d xDrive dobra kupovina? Mi bi svakako rekli da je. U ovom tekstu bilo je puno riječi hvale i od toga nećemo bježati, ali ako vam je u budžetu i treba vam ovakav tip automobila, zaista je teško naći značajnije mane ovom automobilu.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

Dvije se odmah ističu - A4 Avant i C klasa Estate, a u obzir bi valjalo uzeti i Octaviju karavan, Volvo V60 Cross Country, a možda čak i malo veći Passat.

Koliko košta?

Nismo sumnjali u to da će se ovaj odlično posloženi primjerak brzo prodati, ali sigurni smo da ćete na linku niže naći nešto za sebe.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Karakteristična Honda CR-V

Next
Next

Tradicionalan Daimler Double Six