Veliki Mercedes-Benz GLE

GLE, nije Coupe!

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Danas je s nama četvrta generacija Mercedes-Benza GLE 400d 4Matic iz 2020. godine. Kada je M-klasa prvi put predstavljena 1997. godine svi su se čudili tko će to kupovati, a kada je GLE Coupe nastao 2015. godine tržište je već toliko zastranilo da su im se Coupe SUV-ovi čak počeli i sviđati.

Koje je boje i veličine?

Boja je Lunar Blue Metallic, a veličina je nešto što nam je i dalje teško pojmiti. GLE je dugačak “tek” 4,92 metara što je jednako kao E-klasa, iako smo mi tijekom testa imali osjećaj da je GLE dvostruko veći. Svjesni činjenice da je u ovom slučaju veličina (auta) iznimno bitna, BMW X5 je dimenzijama jednak, a s Audijem Q7 ćete probiti barijeru od 5 metara.

Kakva su svjetla?

MULTIBEAM LED svjetla što bi u prijevodu značilo potpuno adaptivna LED svjetla koja razmišljaju umjesto vas i brinu za vas čak i u najvećem mraku.

Kakvi su kotači?

Kotači su veličine 21’’ u već poznatom punokrakastom dizajnu i jako nam se sviđaju. Ono što nam se manje sviđa je cijena guma dimenzije 315/40R21 od ne baš skromnih 400€… po komadu.

Hvata li poglede?

Htjeli vi to ili ne, teško je ne uočiti ovakav automobil na cesti. Tijekom vožnje imali smo osjećaj da možemo pojesti druga vozila.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Kao glavnu kritiku cijelom interijeru možemo navesti da je crne boje. Znamo, nije on kriv, nije mogao birati, ali tamnoplavi eksterijer uz konjak smeđi interijer bio bi baš onakav spec kakav bi mi odabrali. Volan i ručica mjenjača su uobičajeni za Mercedes i pozdravljamo činjenicu da volan još uvijek ima fizičke tipke na volanu. S obzirom na cijenu GLE-a, poluga za mijenjanje brzina mogla bi biti napravljena od malo kvalitetnijeg materijala. Sjedala su od crne kože, grijana i ventilirana, elektronski podesiva s masažom i dvije memorije za vozača i suvozača i ostavila su na nas vrlo pozitivan dojam. Spomenut ćemo još dvije stvari u ovom pitanju - cjelokupni dashboard je obložen kožom što uvelike podiže dojam interijera u ovakvom autu. Zadnja, najbitnija stvar - ručke na centralnoj konzoli, koliko god bizarno izgledaju jer je najviše terenskog rada što će ovaj automobil iskusiti penjanje na rinzol, iznimno su korisne za nasloniti ruku.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Pored potpuno uobičajenih pretinaca, dva su vrijedna spomena - jako veliki pretinac ispod centralne konzole gdje je praktično smješten bežični punjač te krovni pretinac za naočale, pretpostavljamo sunčane. Zamislite da vas netko u ovom automobilu vidi da škiljite, kakva bi to sramota bila?

Što ima zanimljivo od opreme?

Preskočit ćemo “očekivanu” opremu i fokusirati se na stvarno zanimljive stvari. Ovaj GLE je opremljen kukom, ima 360 kamere koje čine manevriranje čak i automobilom ovih dimenzija vrlo jednostavnim zadatkom, Burmester Surround Sound System snage 590W s 13 zvučnika, ambijentalno osvjetljenje koje ako pretjerate može imati natruhe kupleraja, Air Balance sustav koji je kombinacija pročišćivača zraka u interijeru i parfema te zračni ovjes. Osim što je zaslužan da čak i na povećim kotačima nismo imali osjećaj neudobnosti, moguće je manualno podizati ili spuštati automobil ovisno o terenu i razlika je stvarno vidljiva.

Prtljažnik?

Prtljažnik je veličine 630L te se ispod poda nalazi još dosta prostora za dodatne stvarčice. Krešo u svaku usporedbu gura Octaviu, ali je svjestan da ovdje čak i ona gubi bitku po pitanju volumena.

Situacija na stražnjoj klupi?

Situacija na stražnjoj klupi nam je još jednom dokazala koliko je ovo veći automobil od E-klase koja se spominje u imenu. Straga je hrpa prostora za putnike, dva putnika će se komotno ispružiti ili prekrižiti putnike, a ne vidimo ni problem s tri putnika straga na duljem putovanju. Putnici straga imaju na raspolaganju svoje dvije zone klimatizacije i kućnu utičnicu od 230V.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedia je veličine 12.3’’ i može se koristiti na dva načina, pomoću touchscreena ili touchpada na centralnoj konzoli. Kao što smo već spomenuli u nizu testova, Mercedes je ovu multimediju doveo do zaista impresivne razine, što u aspektu vizualizacija, što u aspektu same kvalitete ekrana. Međutim, teško nam se oteti dojmu da postoji previše toga i da bi koristili tek 30-40% dostupnih funkcionalnosti, koliko god volimo tehnologiju.

Zanimljivosti?

Kada se zaustavite na semaforu i prvi ste u redu, na ekranu multimedije prikazuje se snimka situacije u prometu ispred vas. Zvuči kao potpuno nepotrebna funkcija, ali može biti vrlo korisno u dvije situacije - ukoliko dođe do prometne nesreće snimka može biti korisna da dokaže što se dogodilo te ako je jako sunce, ne morate gledati direktno u semafor da vidite kada će se upaliti zeleno nego samo možete škicnuti na ekran u autu.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth, Apple CarPlay, AndroidAuto, WiFi - all the latest and greatest.

(Ne)obična instrument tabla?

Nimalo neobična i vrlo konfigurabilna. Moguće je birati postavke prikaza na lijevom i desnom ‘cajgeru’ ili na primjer, prikazati kartu navigacije preko cijele instrument table. Prikazi se mijenjaju ovisno o modu vožnje koji odaberete, kako na instrument tabli, tako i na heads-up display-u.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Motor s rednih 6 cilindara, 330 KS i 700 Nm okretnog momenta. Prema Mercedesovom cjeniku, trenutno je to najjači dizelski motor u njihovoj ponudi.

Što mijenja brzine?

Automatski mjenjač s 9 brzina.

Koliko troši?

Koga briga?

Koliko goriva stane u njega?

65L što čak i uz ovu “štedljivu” dizelčinu iziskuje malo češće posjete benzinskoj postaji nego što bi mi to htjeli.

Pogon je na…?

Sve kotače.

DOJAVE IZA VOLANA

Tijekom testa nismo skroz mogli pojmiti zašto bi netko išao na još veći SUV, Mercedes-Benz GLS, kada zaista ne možemo zamisliti situaciju u kojoj vam prostor u GLE-u ne bi bio dovoljan - kako za stvari, tako i za ljude. 400d motor ima točno onoliko snage koliko bi trebao imati te u kombinaciji s ovim automatskim mjenjačem bi bio naš izbor za ovakav auto, neovisno o tome što postoji AMG verzija sa skoro dvostruko više konja. Također, često čujemo da su ovakvi SUV-ovi neudobni, ali mi nismo imali takav dojam što vjerojatno možemo zahvaliti zračnom ovjesu.

Ako trebamo nalaziti mane, u pitanju je sljedeće - savjetujemo da kupujete ovakav auto ako vam stvarno treba. Kažemo to zato što ako ste konstatno u gradu, neovisno o svim kamerama kojima je opremljen, mogla bi vas živcirati njegova veličina. Druga stvar su pragovi čija je svrha da vam olakšaju ulazak u interijer, a nama su radili potpuno suprotno - točno su pozicionirani da su preniski da stanete na njih, a auto je dosta visok. Kada pak izlazite, morate ih “preskakati” da ne zaprljate hlače.

Kada smo testirali Mercedes-Benz A-klasu, prokomentirali smo da je kvaliteta interijera na nižoj razini nego što smo očekivali. S druge pak strane, kod GLE-a nismo imali nikakvu zamjerku na kvalitetu interijera što pokazuje da se više pažnje stavlja na skuplje modele, a to ne bi trebao biti slučaj. Za kraj, znamo da postoji i coupe verzija ovog automobila, ali nama za dušu, ostanite pri “običnom” SUV-u.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi alternative?

Alternative Mercedes-Benzu GLE su BMW X5, Audi Q7, VW Touareg, Porsche Cayenne, Volvo XC90 i Lexus RX.

Koliko košta?

Ovaj tri godine star primjerak košta tek zanemarivo ispod 100.000 €…

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Poželjan Volkswagen T-Roc

Next
Next

Veseli Volkswagen Polo