Parts bin special Seat Tarraco

Kodiaq koji je posjetio plastičnog kirurga.

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Seat Tarraco 2.0 TDI DSG u FR paketu opreme, ujedno i najveći automobil koji Seat trenutno ima u ponudi. Jedna od najvećih zanimljivosti kada je riječ o Tarracu je porijeklo njegova imena. Seat je zatražio od javnosti da prema naputcima pošalje prijedloge, te će najbolji biti odabran kao ime novog automobila. Ime je moralo imati veze sa španjolskom geografijom i ne imati više od 3 sloga. Osim Tarraco, u uži krug glasovanja ušli su nazivi - Alborán, Aranda i Ávila.

Koje je boje i veličine?

Tarraco u duljini mjeri sitno preko 4735 mm što je otprilike kao i BMW serija 3. Naravno da navedena usporedba baš i nije pravedna, ali ako iz jednog uđete u drugi, vašem šoku neće biti kraja. No više o tome kasnije. Što se boje tiče, koliko god se borili protiv crnila, uvijek nas stigne. Osim što nismo neki ljubitelji crnih automobila, vide im se sve moguće fleke i ogrebotine, težak je za slikati i povrh svega se utapa u masi drugih crnih automobila.

Tarraco je rađen na istoj platformi kao i Kodiak i Tiguan pa ne treba baš previše razmišljati kada je riječ o odlučivanju o najatraktivnijem od tri spomenuta. Kodiaq je malo živnuo nakon Facelifta, ali i dalje je to daleko od zgodnog Tarraca i njegovih španjolskih linija i zadnjice.

Kakva su svjetla?

Seat je jedan od tek nekoliko brendova koji su uspjeli osmisliti prepoznatljiv svjetlosni potpis i omogućili iskusnim ljubiteljima da s velike udaljenosti mogu prepoznati Leona, Atecu, Tarraca… Otprilike kao nešto što je BMW imao do unazad koju godinu. Trokutasta LED-ica malo podsjeća na Audi A3, ali iskusno oko znat će razliku.

Kakvi su kotači?

Kotači su, naravno, aluminijski te u promjeru imaju 19’’. Kombinacija crne površine s brušenim dijelovima jako se dobro uklapa s bojom eksterijera i generalno sportskijimstavom’ FR modela.

Hvata li poglede?

Teško. Daleko je Tarraco od ružnog i čestog automobila, ali danas, kada su automobili agresivniji no ikada, Tarraco će privući poglede razumnih kupaca koji će klimanjem glava odobravati vašu mudru odluku.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala u Tarracu neodoljivo podsjećaju na ona u Cupri, što ustvari nikoga ni ne čudi. S obzirom na to da se radi o FR modelu koji ističe sportsku stranu SUV-a sa čak 150 konja sjedala imaju dosta potpore, ‘školjkastog’ su oblika i električno podesiva s memorijom. Ako tražite razne materijale, naići ćete na kožu, tkaninu i Alcantaru. Volan je također Copy-Pastean iz Cupre, obruč je pokriven perforiranom kožom i blago ‘odrezan’ s donje strane, jer kako bi vozili Tarraca s potpuno okruglim volanom… Ručica mjenjača jednostavno postoji.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Kada je riječ o prostorima za odlaganje stvari, ovaj Seat vrlo dobro kotira. Osim uobičajenih, poput pretinaca u vratima ili ispred suvozača, tu su čak 3 pretinca u predjelu središnje konzole s držačima za čaše, pretinac lijevo od volana, prostor za naočale u krovu, naslon za ruke s držačima čaša straga i mali prostor za odložiti sitnice lijevo tj. desno od vanjskih sjedala straga.

Što ima zanimljivo od opreme?

Tarraco je jedan od automobila koji od opreme ima više manje sve što očekuješ, ali ništa čime bi oduševio kupca i natjerao ga da se odluči baš za taj model. Adaptivni tempomat, rikverc kamera sa senzorima, sigurnosni sustavi poput držanja u traci i upozorenja na sudar, grijana sjedala naprijed i straga, ambijentalno osvjetljenje i ulazak i kretanje bez ključa…i tako dalje.

Situacija na stražnjoj klupi?

Pošto ne oduševljava opremom, iskupljenje traži pomoću prostora na stražnjim sjedalima. Prostor straga je ono što će vas natjerati da kupite ovaj automobil. Naravno, ako imate ukusa i shvatite da Kodiaq nije baš, lijep… Sjedala osim što su grijana i imaju zasebnu, 3., zonu, mogu se pomicati u 4 smjera. Ali to čak ni nije najbolji dio. Najbolji dio je kada sjednete iza odrasle osobe koja na prednjem sjedalu sjedi vrlo komforno, a vi straga možete prekrižiti noge bez tiskanja i u miru pijuckati svoj ledeni čaj.

Prtljažnik?

Prtljažnik u volumenu mjeri 700 litara. Tek sitno ispod Škode Kodiaq, ali to vas neće spriječiti da sa stilom možete švercati migrante, prevoziti svinjske polovice ili dijelove za frezu.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Ekran se nalazi na vrhu središnjeg grebena te u promjeru ima sasvim solidnih 9,2’’. Grafike i boje su jasne i prepoznatljive, ali čistoća i oštrina samog ekrana nije na razini velikog njemačkog trojca. Sve funkcije koje iz multimedije želite dobiti tražit ćete dodirom. S lijeve strane nalazi se set prečaca koji bi vam kao trebali olakšati upotrebu. E pa znate što? Ne rade to.

Pretvorili su potenciometar u tipke i upravo zbog toga želimo uhvatiti ekran, iščupati ga iz automobila, baciti ga na pod i skakati po njemu dok se ne pretvori u kašicu.

Zanimljivosti?

Gledate digitalnu klimu direktno ispod otvora za klimu želite ju izvući po uzoru na multimediju te ju dobro gaziti i vikati - ‘Jesmo li se za slidere borili?!’ Iskreno, upotreba klime nije pretjerano komplicirana. Ne morate vući prstom, već je dovoljno tapkati po željenoj poziciji, a temperatura ili jačina ventilatora će se mijenjati. Nas ustvari više muči kako su taj lakirani modul klime samo umetnuli na dio automobila koji je u potpunosti od crne mat plastike. Španjolci to nikada ne bi tako, mora da je to Hans nametnuo.

Kako se mogu povezati?

U kategoriji povezivanja situacija je sasvim solidna. Osim AndroidAuta, Apple CarPlaya i onog MirrorLinka, dostupni su i Bluetooth i USB-C ulazi.

(Ne)obična instrument tabla?

Tabla je naravno, potpuno digitalna te očekivano dijeli niz elemenata i dizajnerskih rješenja s ostatkom VAG grupacije. Kao pravi gnjevni auto-moto novinari možemo se ljutiti na činjenicu da brzinomjer ide u kontra smjeru, te reći kako niti jedan auto proizvođač ne treba to tako raditi, a u stvarnosti ni ne znamo kako naš izgleda jer gledamo digitalno očitanje brzine, a ne kazaljku.

TEHNIČKI PREGLED

Motor, mjenjač, pogon?

Deja vu. 2.0 litreni dizelaš s 4 cilindra i 150 konjskih snaga koje pomoću automatskog mjenjača s dvije spojke dolaze na prednje kotače. Ima li dosadnije i monotonije rečenice od te? Ima li dosadnijeg i monotonijeg pogonskog sklopa od ovog?

Ako si baš damo truda i potražimo bilo što zanimljivo kada je riječ o pogonskom sklopu još jednog VAG proizvoda, uvijek se rado prisjetimo Diesel Gate skandala i zamislite, baš je ovaj motor (EA288) bio jedan od važnijih igrača kada je trebalo smanjivati emisije.

Što nam kaže rezervoar?

Osim što u rezervoar stane pomalo neuobičajenih 58 litara, svakih 100 km bi u teoriji trebali imati oko 7,5 litara manje, dok bi u čistoj gradskoj vožnji to moglo ići i prema 8 - 9 litara.

DOJAVE IZA VOLANA

Ima li uopće smisla pričati o iskustvu za volanom i dojmovima pogonskog sklopa? Tarraco je, kao što smo već spomenuli, proizvod VAG grupacije te je praktički isti automobil kao što su Tiguan i Kodiaq, a pogonski sklop dijeli s Audijima, Volkswagenima, Cuprama, Seatima, Škodama, pa čak i nekim komercijalnim vozilima poput Craftera ili Caddya.

Kao glavno pitanje postavlja se - Ima li dovoljno snage? Hoću li moći pretjecati na autoputu u miru ili ću se morati voziti 110 km/h iza glupe Tesle koja se skriva iza kamiona kako bi smanjila otpor zraka? Paaaaa, snage ima. Tarraco ima skoro 1800 kilograma, aerodinamičan je kao i kutija Domaćice i unutra možete utrpati jako puno stvari - sve to otežava neke hrabrije manevre u prometu. Pojednostavljenim jezikom, ovaj motor će vam biti sasvim dovoljan i nećete primjećivati nikakve nedostatke u 98% slučajeva. Valja napomenuti da je to trenutno najjači dizel koji se nudi kod nas, dok prema nekim izvorima postoji i opcija od 190 i 200 konja. Vozili smo 190 ks u Tiguanu, a 200 ks u Kodiaqu i mislimo da bi jedan od ta dva agregata učinio Tarraca savršenim izborom. Možda i boljim od Kodiaqa i Tiguana. Za one kojima motor nije presudan, Tarraco je i ovako savršen.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi alternative?

Kao alternativa broj 1 nameće se Kodiaq, jer ipak se ispod lima radi o istom automobilu. Također, tu je i Tiguan All-Space kod kojeg nam nikako nije jasno gdje je sav prostor nestao. Od konkurenata s istoka, tu su Santa Fe, Sorento i Nissan X-Trail.

Koliko košta?

Tarraco s testa uzet će vam 39.500,00 €, a dat će vam više prostora nego neki apartmani na moru.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Party Peugeot 207

Next
Next

Zamaskiran Audi A3