Uspješan Porsche Macan

Bolje Macan nego krkan….

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Manji od dva predstavnika SUV obitelji u ponudi, Porsche Macan iz 2021. godine. Davno je prestala vrijediti ona “Porsche ne smije biti SUV…” i činjenica je da su Cayenne i Macan modeli koji su ovaj brend vratili “u život” kada je bio na rubu.

Koje je boje i veličine?

Sive je boje, a to može zvučati i ozbiljnije pa ćemo reći da je u pitanju Vulcano metalik siva. Veličinom je sličan Audiju Q5 (s kojim dijeli platformu), BMW-u X3, Volvu XC60 i Alfi Romeo Stelvio. Iako, na prvi pogled Macan vizualno djeluje manje od konkurenata.

Kakva su svjetla?

Svjetla su Full-LED, naziva Porsche Dynamic Light System (PDLS) Plus. Logično se postavlja pitanje što to znači, a najbolje objašnjenje je da će većinu posla obavljati umjesto vas. Paliti automatska duga svjetla koja sama mogu ugasiti dio snopa kako ne bi zaslijepili vozače iz suprotnog svjetla, upravljati svjetlima koja šire snop na raskrižju ili u zavojima kako bi vam bolje osvijetlili put te prilagođavaju visinu snopa brzini i vremenskim uvjetima na cesti. Stražnji dio automobila krasi specifični light-bar kao i većinu Porsche modela kako bi ih mogli iz daljine prepoznati.

Kakvi su kotači?

Premali. Vlasnik je odlučio da je udobnost prioritet za što će se ovi mesnati kotači sigurno pobrinuti. Možemo se složiti da ovakvom automobilu ipak bolje stoje veći kotači. 18” felge srebrne su s 5 krakova i Porsche logom u sredini koji naravno nije obojan već crno-bijeli jer, zašto vam to ne bi dodatno naplatili?

Hvata li poglede?

Diskutabilno pitanje. Porsche je sam po sebi brend koji će privući poglede, ako ništa zbog svoje cijene, ali s Macanom bi vrlo lako mogli proći diskretnije nego što mislite.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su od fine bež kože, podesiva u 14 smjerova (da, četrnaest - uz nadoplatu može biti i osamnaest) te imaju memoriju za vozača i suvozača. Porše logo u naslonima za glavu ne bi bio na odmet, ali znate kako to već ide - to je doplata. Volan je odličan pod rukom, sportskog izgleda i podsjeća na “prave” modele iz Zuffenhausena. Na njemu se ne nalazi mnogo funkcija već smo kotačić s lijeve i desne strane volana kojem društvo prave po 2 gumba. Naravno, iza volana su “ručkice” za promjenu brzine. Ručica mjenjača je velika i već pomalo zastarjela, ali to je riješeno u novijim modelima. Ono što nas je razočaralo jest da iako se na ručici mjenjača manualno mogu mijenjati brzine, one su krivo okrenute - + je prema gore, a - prema dolje, dok bi trebalo biti obrnuto.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Ništa revolucionarno, naprotiv. Pretinci u vratima uobičajene su veličine, glovebox i središnji pretinac su čak i manji od uobičajenih. Kavu i vodu možete staviti u držače koji se nalaze na malo nezgodnoj poziciji ako želite pomaknuti središnji naslon za ruku prema naprijed.

Što ima zanimljivo od opreme?

Ključ u obliku siluete Porschea koji se nalazi s lijeve strane (zašto, pročitaj na linku), panoramski krovni otvor, grijanje prednjih i stražnjih sjedala, držanje vozila u traci, neadaptivni tempomat, trozonska automatsku klimu, Porsche imidž, OFF-ROAD i Sport mode i još jako puno praznih gumbića na centralnoj konzoli

Prtljažnik?

Kad ste riješili prvi izazov, a to je pronalazak gumba za otvaranje vrata gepeka koji se nalazi na stražnjem brisaču, možemo komentirati prostor unutra. Električno se otvara, ali prostora je manje nego kod konkurencije. Moglo bi biti svađa između supružnika kada se četveročlana obitelj sprema za ljetovanje ili skijanje.

Situacija na stražnjoj klupi?

Grijanje sjedala spriječit će vaše klince da vam prigovaraju prilikom odlaska na skijanje, ali natprosječno visoki kolega mogao bi vam zamjeriti manjak prostora za noge i glavu.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Poveći touchscreen nalazi se na vrhu središnjeg grebena, a prečaci za multimediju i navigaciju podno su spomenutog ekrana. Što se kakvoće tiče, grafike su jasne, sustav je responzivan i intuitivan.

Kako se koristi?

Koristi se dodirom ili uz pomoć gumbića na središnjoj konzoli. Na već 16. faceliftu ove generacije Macana gumbići oko mjenjača postali su touchscreen kao u Cayenne-u i Panameri što je puno bolje rješenje iz dva razloga - središnja konzola izgleda modernije i teže vam je primijetiti prazne gumbiće koji vas podsjećaju na svu dodatnu opremu koju niste uzeli.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth i AUX, ako je to u 2023. godini vrijedno spominjati. Apple CarPlay samo ako vam je žica pri ruci, ako želite wireless CarPlay, to će vas koštati 170 poštenih bureka. Porsche analitičari došli su do zaključka da koliko god novca im poželite dati, AndroidAuto u vašem premium SUV-u ne možete imati.

(Ne)obična instrument tabla?

Neobična u moru današnjih potpuno digitalnih instrument tabli. 3 “cajgera”, lijevo brzina, u sredini okretaji s malim displayem koji prikazuje digitalnu brzinu te desno ekran koji se može konfigurirati da vam npr. prikazuje navigaciju. Dobar spoj modernog i analognog.

TEHNIČKI PREGLED

Motor, mjenjač, pogon?

Ispod haube nalazi se 2.0 benzinac sa 245 KS što je najslabija opcija ako se odlučite za Macana. Znamo da bi vlasnici Porsche-a mogli pustiti suzu na ovo, ali to je isti motor kao u Volkswagenu Golf GTI kojeg možete pročitati na linku. Brzine mijenja 7-stupanjski PDK mjenjač i mijenja ih toliko brzo da bi mogli pomisliti da je CVT u pitanju. Pogon je naravno na sve kotače, kako ne bi zapeli u lokvici ispred vašeg omiljenog kafića.

Što nam kaže rezervoar?

Spremnik od 65 litara u kombinaciji s manjim obujmom motora bit će dovoljan i za dulje relacije, a potrošnja će varirati od visokih jednoznamenkastih do niskih dvoznamenkastih brojki.

DOJAVE IZA VOLANA

Kako izgleda ulazak u Porsche svijet?

U Macanu se sjedi slično kao i kod već spomenute konkurencije - sve je više okrenuto prema vozaču i volan odaje dojam da ste u nečemu posebnom. Sjedala su podesiva u hrpu smjerova i sigurno ćete i tu naći poziciju koja vam odgovara. Iako je ovjes sportskiji u odnosu na konkurente, vožnja je udobna, ali i direktnija kada se poželite zaigrati na magistrali.

Znamo da ćete biti vrlo brzi u komentarima s kritikama na račun 2.0 motora u Porscheu, ali treba razjasniti da ovdje nije riječ o 911-ici, već je ovo SUV za kojeg u Porscheu dobro znaju ciljanu skupinu, inače ne bi stavljali ovaj motor u njega. Usporedbe radi, BMW X3 30i nitko ne bi proglasio automobilom sa slabim motorom, stoga Macan treba promatrati kroz tu perspektivu. Benzinac od 245 ks dovoljno je snažan, a mjenjač je izvrstan. Ovaj moderni SUV sve će gradske zadatke koje stavite pred njega odrađivati bez ikakvog problema.

Ono gdje mu nalazimo najveće mane je:

  • Manjak mjesta na stražnjoj klupi

  • Cijena dodatne opreme

  • Zastarjela središnja konzola

  • Manji prtljažnik od konkurencije

  • Slabija preglednost straga

Kada podvučemo crtu, sasvim nam je jasno zašto se ovaj automobil prodaje i zašto je jedan od uspješnijih modela u Porscheovoj ponudi, ali nam nikako nije jasno da Porsche naplaćuje 175 EUR za središnje poklopce kotača s grbom u boji?!


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

Alternative Macanu su na papiru BMW X3, Mercedes-Benz GLC i Audi Q5, ali ‘po duši’ alternative bi mu bile Alfa Romeo Stelvio i Maserati Grecale.

Koliko košta?

Ulazak u Porsche klub nema cijenu, ali bilo bi dobro pri ruci imati 80ak tisuća eura.

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Neodlučan Volkswagen Tiguan

Next
Next

Prevelika Škoda Superb Scout