Iracionalno fantastičan Fiat 500e

Kako postati najmoderniji u gradu?

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Vozili smo zaista široku paletu automobila, ali ovo je uvjerljivo automobil kojeg smo se izrazito veselili probati. Dovoljno govori činjenica da smo to oblačno i hladno jutro mogli birati između novog Porsche Cayennea i električnog fiće*. Sasvim je jasno što smo odabrali. Danas čitamo o Fiatu 500e u najjačem La Prima paketu opreme.

Koje je boje i veličine?

500e u dužini mjeri sitno preko 3,6 metara, što je zanemarivo duže od prošle, a preko pola metra duže od prve generacije koja je ispod 3 metra. Zanimljiviji dio jest masa. 500e na vagu donosi 1365 kilograma te mu je maksimalna nosivost 400 kilograma. 500 iz 60ih godina teži 499 kilograma što u teoriji znači da bi mogli staviti originalan 500 na krov novog i voziti se.

Kakva su svjetla?

Prema tehnologiji, svjetla možemo klasificirati kao Full LED, ali to je sporedan detalj vezan uz njih. Fiat je na novoj 500tici napravio jedan od najprepoznatljivijih svjetlosnih potpisa u autoindustriji. Kada se u mraku nađete iza Fiće* na struju, znat ćete što vas je snašlo. Jedini problem postoji u činjenici da ih nećete baš često viđati s obzirom na cijenu…

Uz vrlo atraktivan dizajn prednjih svjetala, trebalo bi istaknuti i žmigavce. Naime, bočni žmigavac je izbočen iz blatobrana, te je potpuno nezaštićen i spreman primiti udarce sa svih strana.

Kakvi su kotači?

Prekrasni aluminijski kotači s puno krakova u promjeru mjere 17’’. Usporedbe radi, danas možete kupiti Seat Tarraco u osnovnom paketu opreme sa 17’’ kotačima kojem Fiat 500e praktički stane u gepek.

Hvata li poglede?

Apsolutno da. Svaki puta ćemo se okrenuti za njim s pogledom punim zavisti i poštovanja. Zavisti jer bi se zaista htjeli svakodnevno voziti u njemu, a poštovanja jer je netko pored desetaka mudrijih kupovina kada je riječ o novom automobilu odabrao 500e.

* 'Fićo nije 500tica nego 600, to jest Zastava 750' bla bla bla...

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Jednom riječju, fantastični. Naravno, ovdje ne progovara razum, već potpuna neobjektivnost i fascinacija ovim zaista zanimljivim automobilom. Sjedala su izvedena u kombinaciji sive i bijele/bež kože. Na naslonu je štik broja 500, a kroz cijelo sjedalo ispisana je riječ FIAT. Volan je čak i atraktivniji od sjedala, dvokraki, obložen također kombinacijom sive i bijele/bež kože te velikim brojem 500 u sredini. Rijetko je dvokraki volan atraktivno izveden kao ovdje (ugledaj se Škoda…). Mjenjač su zamijenile tipke koje traže kraći period navikavanja, ali nakon toga ćete zatvorenih očiju pogađati tipke.

Gdje mogu pospremiti stvari?

U centralni pretinac pokriven roletom koji je toliko dubok da ćete zaboraviti na stvari koje ste stavili unutra. Ispod ekrana nalazi se mjesto za mobitel sa siluetom grada Torina koje je ujedno i bežični punjač za mobitel. Konzola između vozača i suvozača zapravo ni ne postoji tako da će oni talijanske građe moći lako prijeći sa suvozačkog na vozačko mjesto. U toj ‘centralnoj’ konzoli je cupholder koji je moguće sakriti i pretinac u naslonu za ruku.

Što ima zanimljivo od opreme?

Najzanimljivija oprema u ovom autu su sitni detalji u unutrašnjosti koji će vam svaki put staviti osmijeh na lice. Iza ekrana multimedije nalazi se suptilna oznaka ‘500’, kvake su potpuno električne, a u ručkama se nalazi originalni Fiat 500 i natpis ‘Made in Torino’.

Fiat 500e već standardno dolazi krcat opremom što je i očekivano s obzirom na cijenu. Adaptivni tempomat i držanje u traci koristit će se možda par puta, ali su vam dostupni. Auto je opremljen panoramskim krovom, grijanjem sjedala, stražnjim parking senzorima, ulaskom i paljenjem bez ključa, automatskom klimom (nema dvije zone, ali trebaju li vam zaista?) i kamerom za vožnju unazad.

Znate kako električni automobili imaju zvuk koji ispuštaju na niskim brzinama kako bi upozorili pješake da dolaze? Obično su to neki svemirski zvukovi, no Fiatovci su osmislili model u kojemu sami birate što će svirati prilikom vožnje u gužvi ili traženja parkinga. Želite li da sviraju Jala Brat i Buba Corelli? Ili Tereza Kesovija? Ili pak Gunsi?

Prtljažnik?

185 litara zvuči skromno, ali teško da ćete s njim napuštati granice grada.

Situacija na stražnjoj klupi?

Ako vam je situacija na stražnjoj klupi bitna, postoji i 3+1 verzija na kojoj sa suvozačke strane imate polovicu vrata za lakši pristup straga, kao kod Mini Clubmana prošle generacije. U ovoj ‘normalnoj’ verziji, stražnja klupa služit će samo za torbu i jaknu.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija je veličine 10’’ i oblikom jako podsjeća na prethodnu generaciju Mercedesovih modela te je u potpunosti je izvedena kao touchscreen. Sustav je solidan i lagan za korištenje, a s lijeve strane se nalaze prečaci kojima možete pristupiti traženom meniju. Na centralnoj konzoli je potenciometar koji je iznimno praktičan i intuitivan za korištenje, a na stražnjoj strani volana osnovne kontrole poput onih za promjene stanice i glasnoće.

Usporedba s konkurencijom?

Kada bi multimediju u Fiatu 500e uspoređivali s običnom petstoticom koja je još uvijek u prodaji, bilo bi ih teško staviti u istu rečenicu. U usporedbi s konkurencijom kod strujića, Honda e ima dva overkill ekrana koje nismo imali prilike probati, a multimediju u MINI Cooperu electric stavili bi uz bok Fiatu 500e.

Kako se mogu povezati?

Pored bežičnog punjača nalazi se USB priključak, a Apple CarPlay i AndroidAuto su bežični.

(Ne)obična instrument tabla?

Malih je dimenzija, ali konfigurabilna i jako dobrih grafika.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Potpuno električni motor s baterijom kapaciteta 42 kWh i 118 konjskih snaga.

Koliki mu je domet?

Na papiru 320 kilometara, ali ne vozimo se po papiru, stoga je stvarni domet bliže brojci od 200 kilometara.

Pogon je na…?

prednje kotačiće.

DOJAVE IZA VOLANA

Volan je izrazito lagan za okretati, te u kombinaciji s dužinom automobila daje recept za odličnu snalažljivost u gradu. Što se brzine tiče, do stotke će vam trebati oko 8 sekundi, a do pedesetke 3 sekunde. Najveće iznenađenje bila je udobnost, 500e zaista je udoban preko svih rupa, ležećih policajaca i sličnih pojava na prometnicama. Uz pozitivnu udobnost možemo istaknuti i jako veliku količinu svjetla u samom automobilu, čak i ako izuzmemo panoramu. Zbog velikih staklenih površina jako puno svjetla ulazi u sam automobil i u kombinaciji s bež interijerom ostavlja dojam velikog i preglednog prostora.

Fiat 500e više je od samo električnog automobila, to je prijevozno sredstvo koje je ukomponirano u stil života vlasnika. I pod time ne mislimo na prilagođavanje života zbog punjenja. Generalna kvaliteta nije na osobito visokoj razini, pogotovo kada se u obzir uzme cijena, ali male stvari, detalji poput originalnog Fiata 500 u vratima, panorame Torina i sličnih stvari probude u korisniku emociju koja ga natjera da kupi takav automobil. Svi detalji u interijeru odrađeni su promišljeno i s jasnim ciljem za koga je ovaj automobil.

Prilikom razmatranja ovog automobila kao nečega što bi si priskrbili, razum nikada neće pobijediti. 500e je potpuno nerazuman automobil, ali nezamislivo fantastičan.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi alternative?

Alternative za ovakve skupe električne konzerve su vrlo limitirane i jedino što nam pada na pamet je Honda e i MINI Cooper electric.

Koliko košta?

Pa… jako puno. Osim ako gledamo ‘cost per smile’, tada je jako jeftin. Sve verzije koštaju okvirno 40-ak tisuća eura.

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Božićni Ford EcoSport

Next
Next

Tražen Volkswagen Taigo