Solidan Hyundai i30 Fastback

Ovako bi izgledao Audi A3 da je Korejac.

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Danas je s nama v.d. Hyundai Elantre za 2019. godinu. Dopustite da objasnimo. Na europskom tržištu se do 2017. prodavala kompaktna limuzina Elantra, no onda se netko sjetio kako bi bilo dobro taj automobil (s)maknuti i umjesto njega ponuditi Hyundai i30 fastback. Sve to ima smisla jer je i30 u platformsko-rodbinskim vezama s Kia-om Ceed te je vjerojatno zato i došao na tu poziciju.

Koje je boje i veličine?

Ovaj i30 je okrečen u vrlo neuzbudljivu verziju crvene, ali nećemo se žaliti jer - crvena > bijela i crna. Dug je 4,45, a širok 1,79 metara što je gotovo identično dimenzijama Audi A3 sedana.

Kakva su svjetla?

Za razliku od spomenutog Audija ovdje nećete naići na Matrix rasvjetu jer je Hyundai i30 Fastbacku podario halogen-projektore sprijeda i najobičnije žarulje straga.

Kakvi su kotači?

Fastback leži na ne tako brzim 16” aluminijskim kotačima. Većinom nismo za veće kotače, ali ovdje bi Zoll više zaista čudo napravio.

Hvata li poglede?

N verzija sigurno, ovaj baš i ne, ali apsolutno više od hatchback verzije.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Opći dojam interijera sasvim je solidan. Vidi se da su u dizajnu glavnu riječ imali računovođe što se ne bi moglo reći i za percipiranu kvalitetu. Sjedala su presvučena tkaninom i ručno podesiva. Prosječne su udobnosti te pružaju, također prosječnu razinu bočne potpore. Volan je presvučen kožom i ugodan pod rukom, što je ustvari i najbitnije. Ručica mjenjača je po nama najslabija točka interijera jer nas neodoljivo podsjeća na one koje su krasile francuske automobile 70-ih i 80-ih. Hyundai i30 ima solidan interijer koji kvalitetom može parirati konkurenciji, ali dizajnom je još daleko iza.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Na raspolaganju je priličan broj pretinaca. Jedan je pored volana, drugi je ispod središnje konzole, treći je krovu za naočale, četvrti je… uglavnom, razumijete poantu. Svi standardni pretinci su tu i pristojne su veličine. Jedino zanimljivo mjesto za odložiti stvari su džepovi u prednjima vratima. Njihova zanimljivost proizlazi iz činjenice da su "segmentirani" pa vam boce vode neće plesati u vožnji.

Što ima zanimljivo od opreme?

Zanimljivo od opreme nema ništa, ali standardno bome svašta. Senzori za kišu i svjetla su prisutni kao i obični tempomat. Prednji i stražnji senzori i kamera za koju vjerujemo da je tu isključivo jer je obavezna u SAD-u. Klimatizacija je nažalost ručna i jednozonska, ali nekad načujemo da postoje čudni ljudi (neki od nas) koji to preferiraju u odnosu na digitalne i automatske.

Situacija na stražnjoj klupi?

Straga je pomalo skučeno i mračno s obzirom na veći C stup te bi viši ljudi mogli imati problem s prostorom za glavu.

Prtljažnik?

Veći je od običnog i30 za značajnih 55 do 70 litara. Glavna prednost Fastbacka je u obliku te s obujmom od 450 l čini jedan sasvim pristojan prtljažnik.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija se sastoji od 8” ekrana s tipkama za snalaženje. Nalazi se na vrhu središnjeg grebena i koristi se dodirom. Hyundai je grafike vjerojatno otkupio od tvrtke koja je dizajnirala Nokijino sučelje 2000-itih.

Usporedba s konkurencijom?

Gotovo svi konkurenti su tih godina u ponudi imali puno atraktivnije sustave.

Kako se mogu povezati?

Sada dolazimo do party-piecea ove multimedije. Dolazi standardno s Apple CarPlayem i Android Autom pa vrlo lako možete iskoristiti ovih 8” i na njima prikazati lijepo i moderno sučelje. Prisutan je još Bluetooth, USB i dobar stari AUX.

(Ne)obična instrument tabla?

Da ove instrumente moramo opisati u dvije riječi one bi bile “Font Helvetica”.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Turbobenzinac zapremine jedne litre s tri cilindra koji revno rade kako bi isporučili 120 konja.

Što mijenja brzine?

Vi, koristeći ručni mjenjač sa šest brzina.

Koliko goriva stane u njega?

Točno 50 l eurosupera.

Koliko troši?

Prosjek će biti između 6 i 9 litara što može zvučati puno, ali zbog malog obujma motora često ćete ga “vrtjeti”.

Pogon je na…?

Prednje kotačiće.

DOJAVE IZA VOLANA

Iskustvo vožnje Hyundaija i30 Fastback u svim situacijama ostavlja jednu misao u glavi - solidno.

Krenuti ćemo od udobnosti koja je zaista solidna u gotovo svim gradskim situacijama od rupa do uspornika. Razina buke pri većim brzinama je u skladu s klasom i cijenom iako vjerujemo da bi ekstra cilindar snizio istu. Upravljivost je dobra, ali ovo nam ne bi bio uži izbor za nedjeljno uživanje magistralnim prometnicama. Mali trocilindraš se trudi dati adekvatno ubrzanje i nekad čak uspije zavarati, ali na kraju dana i30 niti je osmišljen niti je usmjeren prema kupcima koji traže tu vrstu uzbuđenja, barem dok ne skočimo do ‘N’ verzije.

Što se ostatka tiče te automobila kao cjeline, i30 zaista ispunjava veliku većinu objektivnih očekivanja koja možete imati od automobila ove klase i cjenovnog ranga. Dovoljno snage, udobnost, moderan dizajn (barem eksterijera), tehnologija i barem načelnu pouzdanost. Nećete biti glavni u selu, ali i30, pogotovo u Fastback verziji daje puno više ‘cool’ faktora od konkurenata.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

Alternativa ovoj fastback verziji bila bi Honda Civic ili Renault Megane, a u premium segmentu Mercedes-Benz CLA ili Audi A3 sedan.

Koliko košta?

15900 eura će vas koštati ovaj i30 iz 2019. godine s 36 tisuća kilometara. Prilično dobra vrijednost za novac ako se nas pita.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Stereotipan BMW X4 M40d

Next
Next

Jajolika Honda Civic Type R