Poželjan Volkswagen T-Roc

“Namirničar” kada teren nije tako ravan.

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Danas je s nama Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport iz 2021. godine, veći brat omiljenog auta istočno europskim “posuđivačima” vozila. T-Roc je Golfa uspio prestići po prodaji i ugurati se na top 10 najprodavanijih automobila u Hrvatskoj 2022. godine.

Koje je boje i veličine?

Dugačak 4,24 m nije ništa veći od Golfa na čijoj platformi je baziran, ali je zato 10-ak cm viši i par centimetara širi čime djeluje robusnije. Boja je bijela, teško da tu možemo puno dodati.

Kakva su svjetla?

Svjetla su u LED tehnologiji s vrlo interesantnim prednjim žmigavcem integriranim u dnevno svjetlo. Žmigavac je dio dodatne opreme te ne dolazi na modelima s halogenim svjetlima. Duga svjetla se pale i gase automatski, no riječ je o nadoplati.

Kakvi su kotači?

Veličine 17’’ s 10 krakova. Izgledaju dobro, ali primarno su jako udobni. U ponudi je od 16’’ do 19’’.

Hvata li poglede?

Nećemo se lagati, ne hvata. Eventualno pogled kriminalaca ako stavite novčanicu od 500 € na vidljivo mjesto…

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su sportska, ali to je samo u nazivu. Unatoč tome što nemaju previše bočne potpore vrlo su udobna te izvedena u kombinaciji tkanine s malo kože na bokovima. Naravno, sjedala su ručno podesiva i nismo nailazili na modele koji su imali električno podesiva sjedala. Sportski paket nadoplata je koja donosi gluposti poput crvenog šava na sjedalima, mjenjaču i volanu. Mjenjač je uobičajen za VW modele u proteklih par godina, a volan je za svaku pohvalu jer je u pitanju isti dizajn kao na prethodnoj generaciji Golfa R čiji test možete pročitati na linku.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Na sasvim dovoljno mjesta. Dvostruka podnica u prtljažniku postavljena na nižu poziciju nudi punih 450 L prostora, pretinci u vratima su zadovoljavajući i nema ničeg revolucionarnog. Pretinac za rukavice je uobičajene veličine, kao i centralni. Jedini vrijedan spomena je ispod suvozačkog sjedala koji možete vidjeti na slici i koji nas je stvarno ugodno iznenadio.

Što ima zanimljivo od opreme?

Oprema je za ovu klasu i više nego adekvatna. Adaptivni tempomat, nadzor mrtvog kuta, upozorenje na sudar, držanje u traci itd. dat će vam osjećaj sigurnosti na cesti. Senzor za pomoć pri isparkiravanju i kamera za vožnju unazad olakšat će popodnevne gužve na parkingu vašeg najdražeg maloprodajnog lanca. Ambijentalno osvjetljenje crvene boje, DAB, sportski volan, stvari su koje nismo očekivali, ali su veliki plus. Najzanimljivija oprema su ISOFIX poklopci koji se sele unutar automobila, ovisno o danu u tjednu.

Situacija u prtljažniku?

‘Praktički ravan utovarni prag uvelike olakšava stavljanje stvari u prtljažnik’ - omiljena rečenica auto-moto novinara. Vjerujemo da je vrlo mali broj kupaca kojima veliku ulogu igra ravan utovarni prag te da tih 10-ak centimetara nikome ništa ne znači. Ribajte nas u komentarima ako mislite suprotno. Spuštanjem podnice otkriva se dodatni prostor za sve stvari koje nećete nikada koristiti. Brojčano, riječ je o 450 litara prostora.

Situacija na stražnjoj klupi?

Dovoljno mjesta za noge i za glavu, a čak ćete imati mjesto i za smjestiti ruku.

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport interijer

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Infotainment se nalazi pri vrhu središnje konzole i vodoravno je orijentiran. Izveden je u obliku ekrana osjetljivog na dodir koji kontrolira većinu funkcija u automobilu. Na sreću, ne kontrolira klimu već su ostali tradicionalni kotačići i tipke. Golf 8 tebe gledamo. Rezolucija ekrana je vrlo dobra, ali vidljivo je kako je u pitanju Infotainment kojeg je u novijim Volkswagenima zamijenio osvježeni, ali ne nužno bolji sustav. Ako razmišljate o ovom ili facelift modelu, glavna razlika je da kod facelifta infotainment izgleda nakalemljeno na konzolu.

Usporedba s konkurencijom?

Ako uzmemo u obzir da je sredinom 2021. godine došao facelift T-Roca u kojem je multimedija gotovo ostala nepromijenjena, možemo reći da konkurencija u proteklih godinu dana prednjači u aspektu multimedije. Barem po veličini ekrana, a znamo da je to danas praktički jedino bitno.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth, bežični Apple CarPlay i Android Auto te dovoljno USB-C priključaka za sve uređaje koji vam trebaju i ne trebaju.

(Ne)obična instrument tabla?

Digitalna instrument tabla koja nudi poneke funkcije poput kontrole sigurnosnih sistema, radia/glazbe, podataka o vožnji itd., ali ne bi joj škodilo da je malo intuitivnija jer se neke funkcije moraju dulje tražiti (na primjer, lane assist nije moguće ugasiti tipkom već se treba prčkati po ekranu).

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

1.5 TSI sa 150 ks koji osim što ima dovoljno snage, izrazito je tih i na trenutke nećete ni znati je li automobil uopće upaljen.

Što mijenja brzine?

7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom poznatiji kao DSG.

Koliko goriva stane u njega?

Okruglih 50 litara.

Koliko troši?

Realna potrošnja u gradu kreće se oko 9L, na autocesti se nalazi oko 7L i ne vjerujemo da ćete ići ispod toga.

Pogon je na…?

Prednje kotače. 4motion je dostupan uz popriličnu nadoplatu i savjetujemo ga samo ako stvarno znate da vam treba.

DOJAVE IZA VOLANA

Prva stvar koju valja prokomentirati kod T-Roca i pohvaliti je pozicija sjedenja. Iako smo protiv ukidanja limuzinskih modela i cjelokupnog okretanja tržišta SUV-ovima, T-Roc u usporedbi s bratom Golfom odnosi pobjedu u kontekstu pozicije sjedenja. Benzinski motor je tih, s optimalnom količinom snage za ovu veličinu automobila. U gradu je okretan i nije prevelik pa nećete imati problema u probijanju kroz popodnevnu gradsku gužvu. Zadatke na autocesti odrađuje s lakoćom, sigurnosni sistemi rade odlično i omogućavaju opuštenije putovanje.

Stvari koje je T-Rocu jako teško oprostiti je količina plastike u interijeru. Mnogi su to kritizirali i moramo se složiti - centralna konzola na vrhu ima tvrdu plastiku koju ne bi poželjeli ni najgorem neprijatelju.

Međutim, kada se sve to zbroji, svjesni smo da to prosječnom kupcu nije pretjerano bitno i da je T-Roc na hrpi vrlo dobar automobil, dovoljno da uvjeri 862 kupca u 2022. godini da je baš novi TROK pravi izbor za njih.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi alternative?

Toyota C-HR, Mazda CX-3, Kia X-Ceed, Nissan Juke, Opel Mokka, Seat Ateca, Škoda Karoq, Peugeot 2008, nastavite niz…

Koliko košta?

Rabljeni primjerci kreću se oko 25.000 €.

Previous
Previous

Neuobičajen DS4

Next
Next

Veliki Mercedes-Benz GLE