Neuobičajen DS4

Tko još koristi stražnja sjedala ?!

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Citroën DS4, Citroën DS Automobiles DS4, DS Automobiles DS4 ili pak najkraće DS4. Riječ je o automobilu iz perioda kada u Citroën-u nisu baš bili sigurni što je činiti s luksuznom podmarkom DS, pa su odlučili malo po malo gurati ta čak i pomalo povijesno slavna slova u svoje uobičajene modele. Kao što je DS3 baziran na Citroën-u C3, tako je DS4 baziran na Citroën-u C4. Konkretno, radi se od modelu s 1.6 litrenim HDi motorom iz 2018. godine.

Koje je boje i veličine?

DS4 u potpunosti je temeljen na C4, no ima veći međuosovinski razmak, a manju sveukupnu dužinu. Ako ga vidite straga bit ćete uvjereni da se radi o C4, dok ako ga vidite sprijeda bit ćete uvjereni da je došlo do greške u dizajnu ili da mu fali dio prednje maske. Boja eksterijera je zanimljiva kao i priče na proslavi mature.

Kakva su svjetla?

Kompletno LED. Barem naprijed…prednja svjetla izgledaju poprilično atraktivno i tehnološki su na visokoj razini, pogotovo za Citroën koji je na tržište došao 2015. godine. Straga se naravno štedjelo, te su u ponudi bile žaruljice.

Kakvi su kotači?

U promjeru su 17’’ što izgleda pomalo skromno čak i na ne tako velikom automobilu. Vjerujemo da bi ih ostavili za zimu, a ljeti furali 18’’.

Hvata li poglede?

85% vozača nikada nije niti čulo za DS te sukladno tome nemaju razloga pogledati u smjeru ovog automobila. Oni koji su čuli pogledat će samo kako bi mogli biti sigurniji radi li se o DS-u ili Citroën-u, pogotovo straga. Ako povučemo paralelu s novim DS modelima koji privlače sve moguće poglede, ovaj DS4 je ružno pače.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Francuzi su poznati po udobnosti, a istu stvar sa sigurnošću možemo tvrditi i za ovaj DS. Sjedala su iznimno udobna, imaju solidnu bočnu potporu te specifičan i vrlo ugodan naslon za glavu. Sjedeći u DS -u osjećat ćete se kao u zagrljaju francuske sobarice…ili možda sobara, s obzirom na vrijeme u kojem se nalazimo. Volan je pomalo kamionski te da je malo okomitiji, pomislili bi da su ga uzeli iz Jumpera ili popularnog H Van-a . Ručica mjenjača ne ističe se osobito, osim da je ugodna pod rukom, jasnog hoda i pomalo sportska dizajnom.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Rijetko kada francuska vozila razočaraju u temi pretinaca te ovaj DS4 nije izuzetak. Osim uobičajenih pretinaca u vratima i ispred suvozača, tu su i oni ispod naslona za ruku, ispred i iza mjenjača, lijevo od volana te male ladice ispod sjedala. Istaknut ćemo još dvije stvari. Naprijed imate samo jedan držač za čaše, tako da nema vožnje do McDonaldsa i uzimanja dva pića. Druga stvar je pretinac ispod naslona za ruku koji ima malu udubinu s bočne strane kako bi mogli imati mobitel uštekan u USB utor, a istovremeno zatvoren pretinac i neprožvakan kablić.

Što ima zanimljivo od opreme?

U slučaju DS4 zanimljivija su dizajnerska rješenja od samih stavki opreme.

Od klasične opreme imamo dvozonsku klimu, samozatamnjujuć retrovizor, navigaciju, rikverc kameru, nadzor mrtvog kuta i slično.

No zanimljiva je ona ‘DS' oprema i nedostatak iste. Ako pogledate sliku niže, vidjet ćete da je središnji retrovizor jako nisko te da desno ima više stakla nego lijevo. Radi se o tome da DS4 kao i niz Citroën modela ima zavjesice koje možete pomicati te si na taj način ‘povećavati’ ili ‘smanjivati’ vjetrobransko staklo, tj. štititi se od sunca. Uz to tu su naravno i klasične preklopne zaštite od sunca. U Francuskoj je ten veoma važan, tako da se ne smije dogoditi da izgorite tijekom vožnje.

No, creme de la creme francuske genijalnosti dolazi u nastavku. Ako ste se ikada osjećali glupo, zamislite ljude koji su kupili DS4, a nitko im nije rekao ovo… Ako pogledate sliku s prekidačima za prozore koja se nalazi niže, primijetit ćete da se tamo nalaze samo dva. Prvo će vam pasti na pamet da se zadnji prozori spuštaju ručno. Potom tražite polugu na stražnjim vratima, no, ne nalazite ju. Detaljnim pregledom interijera shvaćate da nigdje nema prekidača za stražnje prozore.

Na kraju, internet vas šokira i otkriva da se u DS-u 4 NE spuštaju zadnji prozori. UOPĆE.

Situacija na stražnjoj klupi?

Prije nego li se krenemo gužvati na zadnjoj klupi, valja se kratko osvrnuti na vrata. Osim urnebesne činjenice da se prozori ne spuštaju, predlažemo da na slikama iznad pomnije pogledate posljednju. Vrata osim što nemaju kvaku na uobičajenoj poziciji jer ‘dizajn > praktičnost’, imaju rub koji podsjeća na hladno oružje i zaista nikome ne želimo da slučajno prsima ili glavom naleti na rub vrata u DS4. Straga je prostor naravno, vrlo skroman, što ste drugo očekivali.

Prtljažnik?

Vrlo neuzbudljiv i lišen bilo kakvog sadržaja. Prostora ima otprilike kao u Golfu.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija se nalazi u središnjoj konzoli te je za današnje pojmove skromnih dimenzija. Sustav je osrednje kvalitete, pomalo zastario i spor. Funkcionalnosti su osnovne, ali ionako imate aplikacije za spajanje mobitela pa vam sam sustav i nije toliko bitan. Podsjeća nas na Opel, što je dodatna motivacija da kažemo da je loš.

Usporedba s konkurencijom?

Ovisi kako uzmete - ako ga trpate u koš s onima kojima želi konkurirat, sasvim korektno zaostaje. Ako ga trpate u koš s onima za koje misli da su gori od njega, sasvim dobro kotira.

Kako se mogu povezati?

Veliki plus za DS4, dostupni su Apple CarPlay, Android Auto i onaj neki MirrorLink.

(Ne)obična instrument tabla?

Osim što možete mijenjati boje putem tipke koja se nalazi na samoj tabli, možemo reći da je zanimljiva, neuobičajena i čak pomalo atraktivna. Ekran u sredini je skroman, ali prikazat će većinu informacija koje su vam potrebne.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Ispod poklopca nalazi se 1.6 litreni dizelaš koji proizvodi čak 111 konjskih snaga. Do 100km/h doći ćete za ni manje ni više nego 12 sekundi, pod uvjetom da šaltate kako treba.

Što mijenja brzine?

U ovom slučaju vi, putem ručnog mjenjača sa 6 brzina. Dostupan je bio i automatik s također 6 brzina.

Koliko goriva stane u njega?

Iznenađujućih 60 litara, rijetko u automobile ove klase stane više od 50.

Koliko troši?

Deklariranih 4 i kusur litara je samo san, ali u stvarnosti ne očekujemo drastično više. Izgledno je da ćete se kretati oko 6 - 7 litara.

Pogon je na…?

Prednje kotače, naravno.

DOJAVE IZA VOLANA

Kao naistaknutija pozivitna strana DS-a 4 definitivno je udobnost. Unatoč tome što se radi o hatchbacku koji tradicionalno nisu klasificirani kao udobni automobili, DS4 zaista iznenađuje. Dio posla vjerujemo odrađuje kombinacija vrlo udobnih sjedala i guma koje su malo deblje, ali bez sumnje prste upliće i francuska posvećenost ovjesu i udobnosti. Nakon što prestanete razmišljati kako su sjedala udobna uhvatit ćete se volana koji je definitivno predimenzioniran i mjenjača koji čini vožnju vrlo ugodnom. Niti u najdaljim snovima ne bi očekivali da će mjenjač u Citroënu biti precizan i pomalo tvrd, ali upravo je takav. Možda bi se usudili reći da podsjeća na onaj u Mini Cooperu.

Pisati o brzini ili preciznosti kod ovog automobila zaista nema smisla, jer stotinjak dizelskih konja i ovjes podešen na udobnost u zavoju nikada nikoga neće uzbuditi niti zabavljati više nego bilo koji drugi sličan automobil, ali to, očekivano, nije niti poanta. Poanta je u ugođaju u interijeru, kvalitetnim materijalima, dizajnerskom jeziku, i naravno, činjenici da ste odlučili biti posebna pahuljica i kupiti DS. Lagali bi kada bi rekli da nismo razmišljali o tome da i mi postanemo posebne pahuljice.

Na kraju, valja spomenuti da se ovaj Citroën zaista trudi biti nešto više od Citroëna. Samo u eksterijeru ima 10 DS oznaka, jer u protivnom 98% potrošača ne bi imalo pojma da se radi o nečemu što nije C4. Također, 2015. godine došao je facelift DS-a 4 gdje su radikalno promijenili prednji dio - na ovaj kakav je na slikama. Do onda prednji dio bio je zaista isti kao i kod jeftinijeg mu brata. Spomenuto je najveći nedostatak ovog automobila, presličan je značajno jeftinijem modelu i upravo to odvraća kupce, ma koliko god oni tvrdili da nisu snobovi.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

DS4 se želi igrati u pješčaniku s Audijem A3, A-klasom i BMW ‘jedinicom’, je li dorastao konkurenciji, nismo baš sigurni, ali je li solidna i jeftinija alternativa? Svakako da.

Koliko košta?

Životni stil pravog Francuza koštat će vas 15.800 €.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Nostalgični Mitsubishi Pajero

Next
Next

Poželjan Volkswagen T-Roc