Dobro poznati Volvo XC90

Kažu da je novi, ali…


Ovaj tekst posvećen je usporedbi Core i Ultimate paketa opreme kod jednog od rijetkih automobila koji ne streme biti najbrži ili najluksuzniji, nego naprotiv, najsigurniji. Volvo je od samih početaka igrao na kartu sigurnosti vozila što je zasluga njihovog prvog tehničkog direktora, Gustava Larsona. Odlučili smo istražiti i usporediti što nudi osnovni, a što najskuplji Volvo XC90 koji možete kupiti te saznati je li Volvo uistinu opremio ovaj automobil svim sigurnosnim sustavima bez nadoplate.

Prije nego krenemo u detalje, moramo napomenuti da nas je Volvo još jednom razočarao s dostupnim bojama u ponudi. Od dostupnih sedam boja, sve su neke varijacije na temu crne, sive ili bijele uz samo jednu plavu, ali ne onu lijepu plavu na koju vjerojatno mislite već plava boje vaših traperica, kakav ju i naziv krasi.

POGLED IZVANA

Gledajući sprijeda primjećujemo isključivo kozmetičke razlike poput kromiranih dijelova na Ultimate paketu opreme. Oba paketa dolaze s karakterističnim Thor LED dnevnim svjetlima, no samo je za Ultimate paket navedeno da je opremljen s potpunim LED farovima. Kada smo malo dublje zaronili u specifikacijsku listu saznali smo da Volvo pod “Potpuna LED prednja svjetla” podrazumijeva Matrix tehnologiju, iako smo se na tren prepali da osnovni dolazi s halogenkama. Jedna stvar nas je ipak iznenadila, a to je da na popisu opreme osnovnog, Core modela nedostaju maglenke i perači farova, ali ne očajavajte jer XC90 je toliko visok da ćete vjerojatno uvijek biti iznad magle.

Straga gotovo da i nema razlika, a i očito je da su stop svjetla LED na oba paketa opreme. Volvo je sa strane i na stražnjem braniku odlučio počastiti kromom kupce Ultimate paketa opreme. Kotači su već druga priča jer osnovni leži na vizualno sitnim 19” kotačima, dok Ultimativni ponosno nosi 20” desetokrake. Ako vam je i to maleno Volvo u ponudi ima i 22” felge za koje je vjerojatno inspiraciju pokupio od bicikala s početka prošlog stoljeća. Ako vam se pak sviđaju prikazani kotači s Ultimate paketa opreme, moguće je nadoplatiti za njih i na Core paketu opreme.

POGLED IZNUTRA

Volvo XC90 B5 AWD Core vs Ultimate Interijer

Svaki XC90 dolazi opremljen s najmanje pet udobnih sjedala koja su presvučena kožom i nose malu švedsku zastavicu. Klimatizacija u Core paketu je dvozonska, a u Ultimate četverozonska s grijanjem stražnjih sjedala. Oba paketa dolaze s električnim otvaranjem prtljažnika i ulaskom/paljenjem bez ključa, a Ultimate još dodatno ima i heads-up display. Multimedija je identična neovisno o paketu opreme i sastoji se od 9” ekrana osjetljivog na dodir s Apple CarPlayom što je vrlo zanimljivo s obzirom na činjenicu da je ista pogonjena Android operativnim sustavom. Sigurnosni sistemi poput nadzora mrtvog kuta, adaptivnog tempomata, upozorenja na sudar i ostalih van garancijskih noćnih mora su prisutni kao dio osnovne opreme. Za kraj, analogne cajgere više nikad nećete vidjeti u Volvu XC90 jer ih zamjenjuje 12” digitalni kokpit. Mišljenje o njemu ćemo sačuvati za detaljnu recenziju ovog automobila.

DETALJNI POGLED

Jednu od razlika Ultimate paketa opreme u odnosu na Core ćete sigurno više čuti, nego vidjeti. Riječ je o Harman Kardon ozvučenju s ventiliranim subwooferom i zvučnicima koji nose spomenuti logo kako bi se uvijek mogli hvaliti prijateljima. Samo nemojte spomenuti da je vjerojatno dobavljač i za osnovni sustav identična tvrtka.

Ultimativni dolazi s električno podesivim i grijanim prednjim sjedalima, a ako se odlučite za unaprijeđene pakete s Nappa kožom, čak možete odabrati da se ventiliraju i pružaju ugodnu masažu. Kupci osnovnog su osuđeni da temperaturu njihove stražnjice određuju vremenske (ne)prilike.

Ako se odlučite za Core paket opreme moći ćete odabrati želite li da vaš XC90 ima 5 ili 7 sjedala. Ako se pak odlučite za Ultimate prisiljeni ste imati sedam sjedala, ali bar vam kao kompenzacija stoji panoramski krov pa se nećete osjećati kao u mračnoj švedskoj šumi.

Volvo XC90 B5 AWD Core vs Ultimate središnja konzola

Na središnjoj konzoli razlika nema, no ako uzmete Ultimate ipak možete biti malo razmetljivi i naručiti si kristalnu ručicu mjenjača. Zaista ne vidimo zašto bi to netko učinio, a da novac nije zaradio pobjedom u regionalnom reality showu no, sto ljudi, sto ćudi.

TEHNIČKI PREGLED

Na prvu se može činiti da oba paketa opreme pogoni isti motor jer nose istu oznaku “B5 AWD blagi hibrid”. Istina je zapanjujuće drugačija jer Core model dolazi s benzincem od 250 konja, a Ultimate s dizelašem od 235 konja. Zašto je to tako vjerojatno nikome nije jasno, ali na kraju dana svejedno je jer su svi novi Volvo modeli ograničeni na 180 km/h. Pogon na sva četiri kotača i automatski mjenjač su dio standardne opreme jer navodno i oni pospješuju sigurnost na cesti. Modela u kojem kuca V8 zvijer nema i gotovo sigurno više nikada neće biti pa savjetujemo da brzo nabavite prošlu generaciju dok nije postala kolekcionarski primjerak.

Moramo priznati da je XC90 zaista izvrsno opremljen neovisno o paketu opreme, ali mu nikad nećemo oprostiti što ne može brže od 180 km/h jer možete doživjeti neugodnosti kada se zateknete na Autobahnu….

*članak je pisan na temelju konfiguratora i ne odgovaramo za moguće netočne informacije.

Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Imate li hrabrosti odabrati zelenu ili žutu boju automobila?

Next
Next

Čak i atraktivna Opel Corsa