Dizelska Mazda CX-60

Vidi ih ekologe, sjede i plaču.

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Najnoviji Mazdin automobil na ovim prostorima i jedan od, prema našim mišljenju, najzanimljivijih. Kada svi izbacuju električne automobile i benzince s pola cilindra, Mazda je odlučila napraviti CX-60 s 3,3 dizelskim motorom i baciti ekologe na koljena, a na našem testu nalazi se Mazda CX-60 u Homura paketu opreme.

Koje je boje i veličine?

Boja u pitanju je ‘Soul Crvena Crystal’, prva boja koja vam padne na pamet kada netko kaže Mazda. Dugačka je 4,75 metara čime konkurira dvjema vrstama automobila. Prvi su oni koji nude sedmi red sjedala poput Hyundai-a Santa Fe ili Seat Tarraca (CX-60 ne nudi sedam sjedala), a drugi su premium igrači Audi Q5, BMW X3 i Mercedes-Benz GLC.

Kakva su svjetla?

U potpunosti su u LED tehnologiji s adaptivnim prednjim farovima i zgodnim dnevnim svjetlima. Dnevna su svjetla linija koja ide od farova prema prednjoj masci i govori vam da pogledate u sredinu te otkrijete i osluhnete melodiju dizelaša sa šest cilindara.

Kakvi su kotači?

Bit će puno riječi hvale kroz tekst, ali u ovom segmentu Mazda je malo zaštekala. Felge su jednostavno bez veze, pomalo čak i ružne i neprimjerene automobilu. U Homura paketu opreme standardne su crne 20’’ felge koje je imao i primjerak na testu, a kao drugi set možete doplatiti za nekoliko zgodnih opcija. Međutim, nas bi zadovoljile one s osnovnog paketa koje, naravno, nije moguće specificirati na Homuri ili Takumiju.

Hvata li poglede?

Hvata poglede onih koji su je vozili i onih koji znaju koliko je “na papiru” ovo dobar automobil. Za ostale, to je velika crvena kutija.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Crna kožna sjedala su elektronski podesiva te grijana i ventilirana. Vozačevo ima dvije razine memorije, dok suvozačko nema niti jednu. Znaju u Mazdi da je ovo automobil gdje svi žele za volan. Volan je grijan i također elektronski podesiv, možemo reći prilično lijep, a na njemu se nalaze i sve kontrole sigurnosnih sustava i radija. Ručicu mjenjača možemo svrstati u onaj segment koji baš i nije ispunio očekivanja. Osim što je čudnog oblika i solidno plastična, naš OKP ne može podnijeti da tijekom vožnje nije okomita na centralnu konzolu već stoji malo nakoso zbog rasporeda brzina.

Ta ranije spomenuta plastika glavni je problem ovog automobila, jednako kao i glavni razlog zašto je jeftiniji od njemačke premium konkurencije. Vrata ostavljaju šuplji dojam, plastika nije bajna i na detaljima u interijeru se ipak vidi da Japancima još uvijek fali malo ‘onog nečeg’ da to sve bude na visokoj razini.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Obično vam proizvođači kažu, ako doplatiš za panoramu gubiš pretinac za naočale. Naš kolega Krešo silno se trudi uvjeriti sve oko sebe da je bolje imati naočale u krovu nego više svjetla i zraka u automobilu, a u konačnici i atraktivniji automobil izvana. Krešo nema 70 godina, štoviše, nije niti blizu tim godinama… Krešo je penzioner u duši. Na sreću, Mazda je pametna pa je u njoj moguće imati panoramu i više svjetla te istovremeno zadovoljiti kolegu penzionera Krešu. Osim toga, dostupni su vam uobičajeni pretinci, bežični punjač za mobitel ispred i dva cupholdera pored mjenjača. Središnji pretinac, iako vrlo širok, prilično je plitak pa u njega neće stati previše stvari.

Što ima zanimljivo od opreme?

Možda nije baš svaka stavka opreme zanimljiva, ali ovaj automobil stvarno ima sve što vam realno treba. Već prije, kada smo uspoređivali najslabiji i najjači paket CX-60 (na linku), spomenuli smo da je osnovni paket već i više nego dobro opremljen. Ovaj automobil ima srednji, Homura paket opreme i jedini razlog za nadoplatu do Takumija vidimo u tome da vam se više sviđaju kromirani detalji na eksterijeru od crnih. Ovaj CX-60 ima 360 kamere, heads-up display, držanje vozila u traci, prepoznavanje znakova, radarski tempomat, ulazak i paljenje bez ključa, BOSE ozvučenje i još jako puno toga… jedina stvar koju možete doplatiti je slavni panoramski krov.

Prtljažnik?

Stat će vam 570 litara raznih gluposti. Not great, not terrible.

Situacija na stražnjoj klupi?

Solidna i zadovoljavajuća. Putnicima će biti toplo za stražnjicu i imat će mjesto za odložiti piće, ali očekivali smo malo više mjesta za noge s obzirom na veličinu auta. Da se razumijemo, u Mazdi nije skučeno niti ćete se morati voziti kao fetus, ali vozili smo i manje automobile koji su straga bili prostraniji.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Kako smo spomenuli, Mazda je išla protiv trendova i predstavila automobil s velikim dizelskim motorom, a slična situacija je i u multimediji. Sustavom se upravlja pomoću kotačića na centralnoj konzoli i u pitanju NIJE ekran na dodir. Radi se o multimediji koja u dijagonali mjeri 12’’, a prilično je udaljena od vozača, što bi i otežavalo potencijalnu upotrebu dodirom. Kontrole klimatizacije i dalje su u potpunosti fizičke tipke smještene niže od ekrana. Čak ima i potenciometar kao što je Audi nekada imao. Kotačić koji možete okretati ili pomicati lijevo desno kako bi išli na sljedeću/prethodnu pjesmu i naravno ‘muteali’.

Usporedba s konkurencijom?

Ako ćemo uspoređivati Mazdu CX-60 s premium segmentom gdje vjerujemo da spada, sustav je u nekakvom prosjeku. Njemački premium je ipak malo napredniji kada je riječ o multimedijskim sustavima, ali kod konkurenata poput Volva, Lexusa ili Jaguara, Mazda ne zaostaje. Zamjerku koju možemo prihvatiti jest činjenica da u nekim vremenskim uvjetima ekran može biti pomalo mračan.

Kako se mogu povezati?

Sprijeda i straga su po dvije USB-C utičnice, a straga se nalazi i 220V kućna utičnica ako u frci trebate klincima isfenirati kosu nakon nogometa ili pak kuhati hrenovke dok se vozite po autoputu. Što se pametnih sustava tiče, tu su Bluetooth te bežični Apple CarPlay i AndroidAuto koji se ekstremno brzo spajaju čim sjednete u vašu Mazdu.

(Ne)obična instrument tabla?

U potpunosti je digitalna, ali dizajn podsjeća na one analogne. Ako baš želite, možete ju ‘digitalizirati’ tako da prikazuje sustave pomoći vozaču ili navigaciju. U konačnici, ne trebate ju ni gledati jer je ispred vas heads-up display.

TEHNIČKI PREGLED

Motor, mjenjač, pogon?

Apsolutno najvažnija stvar kod ovog automobila. Dizelski motor s poredanih šest cilindara, obujma 3,3 litre koji proizvodi 254 KS i 550 Nm, a pogon mu je na sva četiri kotača. Brzine mijenja automatski mjenjač s 8 brzina koji bi mogao biti malo brži, ali uz melodiju dizelaša brzo na to zaboravite. Motor ima i zanimljivo rješenje ako ga želite pokazati kompićima - poklopac je moguće zakačiti za haubu pomoću žute kukice - vidi slike.

Kada pročitamo ove podatke, suza nam krene na oko jer ne znamo kada ćemo opet doći do automobila čiji je motor veći od obujma Coca-Cole u limenci.

Što nam kaže rezervoar?

U rezervoar stane 58 litara dizelskog goriva s kojim ćete se puno više približiti dometu od 1000 kilometara nego što biste to mislili. Kombinirana potrošnja kreće se oko 7,5 litara što je za automobil ovih dimenzija impresivno.

DOJAVE IZA VOLANA

Od Mazde CX-60 očekivali smo puno, nećemo lagati. Kada je predstavljena, bila je točno ono što nam fali u današnje doba glupih trendova i downsizinga - veliki automobil s rednim šestakom za donekle razumne novce.

Nakon tih očekivanja, dojmovi su bili baš onakvi kako smo ih i zamišljali. Mazda je napravila veliki automobil koji je u vožnji udoban i stabilan, s motorom kakav je praktički više nemoguće dobiti ako ne kupujete premium i vrlo atraktivnim dizajnom. Pri većim brzinama, iznimno je tih i imate dojam da vam je u svakom trenutku dostupno dovoljno snage. Nadalje, središnja konzola vrlo je široka što još pojačava dojam velikog auta jer vam se suvozač čini prilično udaljen.

Dodatna stvar koja nam se sviđa je činjenica da zapravo ne možete kupiti CX-60 s lošom opremom, sve verzije imaju većinu toga što bi mogli željeti. Da, nismo gasili ventilirana sjedala u ovoj Homuri, ali nemamo dojam da bi nam išta falilo i u “slabijem”, Exclusive paketu opreme.

Je li sve idealno? Nije. Ako baš želite i tražite mane, pronaći ćete tu i tamo malo lošije materijale nego u premiumu, sustav bi mogao biti bolji i postoje sitnice koje su posudili iz Mazde 2. Međutim, kada se to sve stavi na hrpu, ako biramo između CX-60 s ovim motorom i bilo kojeg “svetog trojstva” s dvije litre i četiri cilindra, u vožnji ćemo vikati Zoom Zoom!


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi alternative?

Dimenzijama i osjećajem u vožnji alternative CX-60 su Volvo koji dobijete premetanjem tih slova, Audi Q5, Mercedes-Benz GLC, BMW X3 i Lexus RX.

Koliko košta?

Mazda CX-60 u ovakvom izdanju koštat će vas oko 70.000 EUR što svakako nije malo, ali razmislite koliko to košta ako na haubu nakeljite neku “ozbiljniju” značku.

Previous
Previous

Tradicionalan Daimler Double Six

Next
Next

Grabežljivi Jaguar XF