Mladenačka Cupra Formentor

VAGenovac, ali najljepši

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Prvi autohtoni proizvod brenda Cupra koji je donedavno bio tek sportski odjel Seata, a od 2018. godine djeluje kao zaseban entitet - Cupra Formentor.

Koje je boje i veličine?

Veličine je 4,45 metara što je točno u skladu s konkurentima poput Audija Q3 Sportback ili Volva XC40. Situacija s bojama je puno zanimljivija. Izuzev “običnih” nemetalik i metalik boja, Formentor u ponudi ima dvije posebne mat boje od kojih je jedna na testu - konkretno “Magnetic Tech Mat”. Naš savjet jest da, ako kupujete Formentora, zažmirite na cijenu mat boje i jednostavno odaberete nju ili još bolje, ‘Petrol’ opciju. Oštetit će vam novčanik, ali ćete se redovito okretati samo kako bi pogledali automobil. Ljeti pripazite da vam galebova kakica ne ošteti spomenutu skupu boju jer bi se mogli naći u situaciji gdje šaljete pticu u Cuprac.

Kakva su svjetla?

LED svjetla su sprijeda i straga, a kada odlučite skrenuti straga vam se dinamički žmigavci nasmiju. Ako vas zanima kako to izgleda, bacite oko na naš Instagram. Stražnja svjetla spojena su danas neizostavnim light-barom.

Kakvi su kotači?

Kotači su veličine 18’’ u kombinaciji srebrnih sjajnih i sivih mat površina. U ponudi postoje i malo veće, atraktivnije opcije felgi s brončanim detaljima koje bi bile naš izbor.

Hvata li poglede?

Nedvojbeno. Najveća prednost Formentora je što u usporedbi s konkurencijom slične cijene izgleda puno atraktivnije i skuplje.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Volan je poprilično atraktivan, ugodan pod rukom i na njemu se nalazi milijun tipkica koje su, na sreću, fizičke. Na volanu su i papučice za mijenjanje brzina i prekidač za upaliti grijanje volana kada temperature padnu ispod 20 stupnjeva. Sjedala su grijana, ručno podesiva i izvedena u kombinaciji kože i tkanine s vrlo dobrom potporom, što je za veliku pohvalu s obzirom na to da su u pitanju osnovna sjedala. Poluga mjenjača najslabija je karika od spomenutog trojca, prekopirana iz ostalih modela VAG grupacije gdje nam se također nije svidjela. Inače nam ne smeta “mali”, ali jednostavno je čudno s njim ‘hendlati’, koliko god to krivo zvučalo.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Minijaturna ručica mjenjača ostavlja dovoljno prostora za odložiti ključ u pretinac lijevo ili desno od samog prekidača. Ispred mjenjača nalazi se pretinac s bežičnim punjačem koji će uhvatiti mobitel koliko god ga neprecizno bacili. Svi ostali pretinci uobičajene su veličine, a ako ste racionalni s prtljagom možete preskočiti krovnu kutiju i provući skije kroz otvor između stražnjih sjedala.

Što ima zanimljivo od opreme?

Sve što bi danas očekivali od automobila i ništa zbog čega će vam ispasti vilica. Adaptivni tempomat, Drive Modeovi, stražnji parking senzori, ambijentalno osvjetljenje, Front Assist, Autohold, navigacija, trozonska klima i samostalno parkiranje. Objektivno, fale mu prednji parking senzori i eventualno kamera.

Prtljažnik?

Prtljažnik je veličine 450 litara, a ako se odlučite na verziju s 4x4 pogonom ukrast će vam dodatnih 30 litara. U njemu se nalazi kućna utičnica od 230V što je svakako veliki plus.

Situacija na stražnjoj klupi?

Situacija na stražnjoj klupi ugodno je iznenađenje i ako ste racionalni s pakiranjem, četiri osobe će s Formentorom relativno komforno na more. Svaki putnik dobiti će svoj USB-C priključak, a oko temperature bi se mogli posvađati.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija je pozamašne dimenzije od 12’’ i nalazi se na vrhu centralne konzole. Grafike su jasne i sustav je responzivan, ali prostor za poboljšanje leži u malo intuitivnijem interface-u. Iako “tipke” za namještanje temperature ispod ekrana izgledaju kao da će pobrati kritike od nas, situacija je bolja od očekivanog. Gumbi za namještanje temperature i jačine radija su vrlo veliki i lako ćete namjestiti temperaturu ili pojačati omiljenu pjesmu na radiju. Navedeno je ponešto bolja solucija od slidera kakav se nalazi u Golfu 8.

Zanimljivosti?

U infotainmentu se nalazi iClimate funkcija u kojoj možete odabrati postavke klimatizacije za specifično grijanje ruku, grijanje nogu, hlađenje nogu ili svježi zrak. Za upaliti grijanje sjedala nije potrebno otvoriti meni iznad ekrana, već postoji prečac da stisnete slider za namještanje temperature s dva prsta. Zumirati i odzumirati navigacijsku kartu možete također pomoću slidera ispod ekrana.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth je naravno dostupan, ali Formentor u ovoj opremi nažalost nema Apple CarPlay ili Android Auto.

(Ne)obična instrument tabla?

Nije neobična jer se danas praktički svaki automobil diči digitalnom tablom, ali dobre je rezolucije i prilično intuitivna za korištenje. Ekran se može “podijeliti” na tri dijela što je praktično.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

1.5 TSI benzinski motor sa 150 konja i 250 njutna.

Što mijenja brzine?

DSG sa sedam brzina koji u grupaciji ima i više nego dovoljno utakmica u nogama.

Koliko troši?

U gradu između 8 i 9 litara, na otvorenom putu oko 7.

Koliko goriva stane u njega?

Okruglih 50 litara - dovoljno da niste tamo prečesto, a svejedno ne previše kako ne bi zaplakali prilikom izlaska s Ine ili Croduxa.

Pogon je na…?

Prednje kotače. Za 4x4 pogon morat ćete se protegnuti do dizelaša ili benzinca s pola litre više obujma.

DOJAVE IZA VOLANA

Formentor je prvi “originalni” model koji je Cupra izbacila stoga su bili svjesni da si moraju dati truda. Iz naše perspektive, uspješno su to odradili što pokazuje i broj primjeraka na cesti. Glavna prednost Formentora je njegova pozicija sjedenja. Generalno nam se crossoveri ne sviđaju zbog iste, ali kod Formentora se sjedi nisko kao u hatchbacku, a uživa u prednosti ulaska i izlaska kao kod povišenog automobila. U konačnici, samo pet centimetara je viši od Leona.

1.5 TSI benzinski motor najslabiji je u ponudi i zato od njega ni nismo očekivali neke izvanserijske performanse. Mirno radi, ima dovoljno snage za sve što vam može zatrebati, ali nećete voziti utrke s njim. Ako radite manju kilometražu, taj motor je najbolji odabir za vas. “Pravi” Formentor s 310 KS bit će najzabavniji, ali pripremite se na potrošnju od 15 litara. Najbolji kompromis je 2.0 TDI sa 190 ks i 4x4 pogonom, ali ako ste samo u gradu, ugušit ćete ga.

U interijeru se nalazi puno interesantnih detalja koji pokazuju da si je netko u Cupri dao truda kad je dizajnirao ovaj automobil i da nije namjera da bude još jedan u nizu dosadnih crossovera. Brončani detalji, otvori ventilacije u obliku rešetke, mekani dashboard s koncem, sve to na hrpi jako dobro izgleda. Materijali nisu na razini premiuma, ali ne možemo to ni očekivati jer za tu cijenu kod premiuma dobivate auto bez 4. kotača.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Jako je teško definirati alternative jer sežu od dosadnih opcija poput Volkswagen T-Roca, preko zanimljivije Toyote C-HR pa sve do premium igrača poput Audija Q3 Sportback, Volva XC40 ili BMW-a X2.

Koliko košta?

Formentor u ovom izdanju koštat će vas sitno ispod 33.000 €.

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Tvrtkovna Opel Corsa

Next
Next

Egzotični Maserati Levante