Slinavi Audi Q5

Dijeli boju i osobnost s jogurtom.

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Danas je s nama Audi Q5 40 TDI Quattro iz 2019. godine, automobil koji nam se čini da je nekako ostao potpuno zanemaren u Audijevoj ponudi SUV vozila. Kada bi se ovakav primjerak našao u oglasniku, uz njegov naziv stajao bi nezaobilazan “full”, 3xsline, virtual”. Naravno, ako netko kojim slučajem nije shvatio zašto je Q5 Slinav, to je upravo zbog 3x S line.

Koje je boje i veličine?

Boja je bijela s crnim detaljima koja ovisno o vašem preferiranom brendu nazivaju Shadow Line, Night paket ili u ovom slučaju, Black Optic. Veličinom od 4,65 metara je u skladu s konkurencijom, ali u nastavku teksta pročitat ćete gdje ti centimetri nisu baš dovoljni.

Kakva su svjetla?

LED svjetla atraktivnog dizajna i specifičnog ‘svjetlosnog potpisa’ koja sprijeda i straga žmigaju dinamički.

Kakvi su kotači?

Dosta zgodni, nećemo lagati. Veličine su 20’’ u sivo-crnoj kombinaciji te iako izgleda da je u pitanju pet dvostrukih krakova, zapravo se pored dva srebrna kraka krije i treći u sivoj boji. Sumnjamo da je bilo puno atraktivnijih opcija kada je riječ o kotačima na Q5.

Hvata li poglede?

Audi Q5 dobro izgleda, a u tome mu pomaže i ova inače dosadna bijela boja. Crni detalji čine ga modernijim i poželjnijim. Međutim, čini nam se da nije pojava kao Q8, a nije moderan i metroseksualan kao Q3, već je jednostavno i vrlo dobro rješenje kada želite SUV u toj klasi.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Vozačko sjedalo je električno podesivo u kombinaciji kože i tkanine, s dvije memorije i lumbalnom potporom. Suvozač je osuđen na mijenjanje pozicije sjedala manualno, ali budimo realni, osim par prijatelja koji vječito prčkaju po sjedalu, većina suvozača će samo sjest kao vreća krumpira i trpjet do odredišta. Volan je odrezan s perforiranom kožom da opravda S-Line interijer i lijepo leži pod rukom, a ručice mjenjača dotaknut ćemo se u multimediji.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Uz sve uobičajene pretince u vratima ili ispred suvozača na središnjoj konzoli nalazi se bežični punjač koji je vrlo pametno integriran u poklopac pretinca. Lijevo od volana je pretinac u koji, provjereno, stane ruka do lakta. Pored mjenjača nalazi se mali pretinac koji je namijenjen za odložiti ključ, mrvice, kovanice, upaljač, šmrklje i slično.

Što ima zanimljivo od opreme?

Osim pojave bijelog premium automobila sa S-Line oznakom što u mnogim dijelovima Hrvatske znači uspjeh, ovaj Q5 krasi oprema poput ambijentalnog osvjetljenja, odabira stilova vožnje, kamere za vožnju unazad i panoramskog krova. Kako bi uspješno dovezli gumenjak od Zagreba do Makarske da s prijateljima možete obilaziti obližnja otočja i igrati picigin, ovaj auto ima i kuku.

Situacija na stražnjoj klupi?

Situacija na stražnjoj klupi je bila prilično razočaranje jer smo kod auta ove klase očekivali da će nam biti puno komfornije, primarno u aspektu prostora za noge i generalnog dojma prostranosti straga.

Prtljažnik?

S 550 litara nije Octavia Scout, ali mogli bi odraditi vikend skijanje s klincima bez da se morate navlačiti s krovnim nosačima i kutijom. Ako se nadate da ćete dobiti više u X3 ili GLC-u, e, pa nećete.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija veličine 7’’ izgleda pomalo nakalemljeno na vrhu centralne konzole te iako je ovo automobil star samo četiri godine, jasno pokazuje da ju je pregazilo vrijeme. Međutim, i dalje je vrlo intuitivna za korištenje te suprotno onom što vam inače kažu, ovdje je mjenjač namijenjen da ruku možete odložiti na njega dok prčkate po multimediji putem kotačića ispred mjenjača.

Usporedba s konkurencijom?

U usporedbi s Mercedesovom i BMW-ovom multimedijom sličnog godišta, Audijeva multimedija u Q5 prije facelifta nema nikakve šanse. GLC i X3 nude veće i ljepše ekrane s više funkcionalnosti.

Kako se mogu povezati?

Apple CarPlay i Android Auto na žicu, Bluetooth.

(Ne)obična instrument tabla?

Prva generacija Audijevog virtualnog cockpita koja, ako se nas pita, izgleda malo zanimljivije od kasnijih iteracija. Vrlo je jednostavna za korištenje s dosta jakim bojama koje su u novijim verzijama prilično zatamnili. Ako je nešto oko čega Audi treba pohvaliti, to su svakako digitalni cajgeri. Čak i današnja rješenje u BMW-u i Mercedesu su blesava svako na svoju stranu dok je ovo bilo jednostavno, dovoljno atraktivno i dovoljno jednostavno za upotrebu.

TEHNIČKI PREGLED

Motor, mjenjač i pogon?

Ispod haube nalazi se Audijev 40 TDI motor koji je, kada zanemarite moderne i čudne načine označavanja motora, zapravo 2.0 TDI motor sa 190 KS i 400 Nm okretnog momenta koji bi svakako trebali biti dovoljni za većinu aktivnosti vozača Q5. Dvije stvari oko kojih vam Audi u slučaju Q5-ice ne daje izbor su mjenjač i pogon - svaki Q5 dolazi s automatskim mjenjačem i Quattro pogonom. Uostalom, ne bi htjeli da vam svaki vikend na putu do Nassfelda prednji pogon stvara problem ili da morate mijenjati brzine dok pijete kavu za 5€ koju ste kupili na pumpi.

Što nam kaže rezervoar?

U spremnik goriva stane 65 litara najfinijeg dizela što će, ako si date dovoljno truda, biti dovoljno za više od 1000 kilometara.

DOJAVE IZA VOLANA

Prilikom vožnje Audija Q5, imali smo dojam da je motor vrlo tih i odavao nam je dojam da ima dovoljno snage za sve zadatke koji bi se mogli staviti pred njega. S obzirom na veličinu kotača od 20’’, bio je i prilično udoban. Kada pogledate popis opreme, shvatite da mu i u tom aspektu nije ništa falilo, dapače.

Kada pročitate ove rečenice, shvatite da su naši dojmovi bili da je sve kako treba, ali da ništa nije bilo impresivno ili zanimljivo da bi nam posebno ostalo u sjećanju. Audi Q5 je zaista dobar auto, ali s obzirom na njegovu cijenu i pojavu kakvu bi trebao imati, očekivali smo da će ostaviti više dojmova na nas. Možda je to i njegova najveća prednost - da kada vam je Audijeva limuzina preniska i ne želite mrziti svoj auto svaki put kada morate ući ili izaći iz njega, odlučite se za Q5. U tom slučaju, Q5 je odličan odabir. S druge strane, mi ipak više volimo da automobil ostavi malo veći dojam na nas i da nije samo ‘dobro rješenje’.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

Glavne alternative su Volvo XC60, BMW X3 i Mercedes-Benz GLE. Ako ste malo više quirky, na linku pročitajte da li bi i Lexus NX mogao biti alternativa.

Koliko košta?

Ovakav Audi Q5 koštat će vas 45.900 EUR.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Zaokružen BMW serije 3

Next
Next

Nostalgični Mitsubishi Pajero