Zastrašujuć Golf R

310 konja ispod RadaRa.

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Na prvi pogled rekli bismo da se radi o običnom R-Line Golfu s crnim detaljima, ali pred nama se nalazi Volkswagen Golf u pravoj R izvedbi.

Koje je boje i veličine?

Karoserija - crna ✔️

Felge - crne ✔️

Retrovizori - crni ✔️

Kočiona kliješta - crna ✔️

Lajsne na prozorima - crne ✔️

Što se veličine tiče - tu je ona negdje, kao i Golf.

Kakva su svjetla?

Svjetla su u potpunosti izvedena u LED tehnologiji te će vam vjerno osvjetljavati pistu, hm…, cestu u kvartu po kojoj dinamično vozite. Stražnji žmigavci će putovati (ne brzo kao vi), a o gašenju dugih svjetala nećete morati brinuti, auto to radi za vas.

Kakvi su kotači?

Crne aluminijske felge izgledaju zastrašujuće dobro te ih je zastrašujuće lako ogrebati o rinzol, a niti cijene guma nisu manje strašne. Dimenzije na našem primjerku su 235/35 R19.

Hvata li poglede?

Na iznenađenje sviju nas, čak i ne. 99% ljudi reći će da se radi o običnom Golfu. Eventualan znak mogu biti četiri auspuha.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Imajući na umu da se radi o sportskoj inačici, sjedala su očekivano uska, profilirana i odlično vas drže u zavoju. Presvlake su izrađene od kombinacije kože i materijala na kojemu je otisnut uzorak karbonskih vlakana koji (ne)objektivno izgleda katastrofalno. “Tartan” presvlake u GTI verziji melem su za oči naspram ovih. Volan je jednak kao u ostalim sportskim inačicama Golfa, GTI i GTD modelu ili na primjer, T-Rocu sa sportskim paketom. Dodatak u R izvedbi malo je slovo R na dnu volana, tako da kad fotkate volan, svi znaju o čemu se radi. Mjenjač osim što je isti kao u svim ostalim Golfovima, također kao i sjedala ima potpuno nepotrebne bočne dijelove prekrivene s kvazi karbonskim vlaknima.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Na dovoljno mjesta, ali nigdje gdje će vas oduševiti. Pretinci u vratima, pretinac ispred suvozača i lijevo od volana. Ispred mjenjača nalazi se bežični punjač, a iza držači za čaše i pretinac ispod naslona za ruku. Kao i kod mnogih ostalih modela iz VAG grupacije, na krovu nailazimo na pretinac za naočale.

Što ima zanimljivo od opreme?

Uobičajene stavke prisutne su redom: grijanje sjedala, adaptivni tempomat, samozatamnjujući retrovizori, sklapanje retrovizora na struju, dvozonska automatska klima, prednji i stražnji parking senzori kao i famozan autohold.

Zanimljive stavke su “Launch Control” kako bi uvijek bili prvi na utrkama, u kombinaciji s performance monitorima putem kojih svojim prijateljima možete osigurati točne podatke o spomenutoj utrci. Možete im točno nabiti na nos kolika je bila G-sila i koju ste količinu kilovata iskorištavali u trenutku dok ste mjerili prolazno vrijeme na trkaćoj stazi.

Navigacija će dobro doći kada treba najkraćim putem stići do benzinske postaje.

Situacija na stražnjoj klupi?

Stražnja klupa ni po čemu se ne razlikuje od klupe u ostalim Golfovima osim činjenice da će vam u ovom konstantno po mozgu bubnjati zvuk koji dolazi iz auspuha.

Prtljažnik?

Kao i u svakom Golfu. Mala razlika je u prostoru duplog poda koji djelomično zauzimaju 4x4 tehnikalije i u našem primjerku Dynaudio ozvučenje.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi??

Jednaka kao kod Golfa i niza drugih Volkswagen modela. Jednostavna i intuitivna za korištenje. Grafike su mračne, ali jasne i oštre, a sustav je skoro pa dovoljno responzivan. Ekran je na dodir, tipke okolo vam služe kao prečaci od izbornika do izbornika, a osnovne funkcije poput glasnoće i promjene radio stanice možete dirigirati volanom ili fizičkim potenciometrima.

Zanimljivosti?

Ujedno i glavna razlika u multimediji između običnih Golfova i R-a jesu Performance prikazi. Riječ je o setu ekrana na kojima ćete pronaći informacije koje su vam bitne prilikom vožnje na visokim brzinama ili vožnje po stazi. Osim temperature vode i kW na njima ćete pronaći i tlak, temperaturu ulja i G-metar.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth je prisutan kao primarno rješenje. Nažalost, za Android Auto i Apple CarPlay morate se javiti vašem ovlaštenom VW dileru koji jedva čeka da vam isto naplati.

(Ne)obična instrument tabla?

Za Golf 7 je neobična. Potpuno je digitalna, s povećim mogućnostima konfiguracije. Nešto kao skromnija verzija Audijevog Virtualnog kokpita. Najzanimljiviji detalj table su mjerači poput Lap Timera kojim možete štopati koliko vam treba od dna do vrha Medvednice.

TEHNIČKI PREGLED

Motor, mjenjač, pogon?

Golf R pokreće 2.0 litreni turbo benzinski motor koji ispucava 310 falusno povećavajućih konjskih snaga. Skladno s motorom radi i DSG mjenjač u kojem se dvije spojke i sedam brzina bori kako staviti svih 310 konja na asfalt. S obzirom na to da se radi o R modelu, pogon je naravno na sva 4 kotača, kako bi mogli jurcati i zimi i ljeti.

Što nam kaže rezervoar?

Potrošnja mu nije jača strana, tako da će oni s pažljivijom nogom postizati 10 do 12 litara, a oni zaigraniji i više od 15. U rezervoar utočit ćete 55, tako da vam benzinska pumpa vrlo brzo postane česta postaja.

DOJAVE IZA VOLANA

Nakon što nas je zalijepio u sjedalo i što smo si uzeli par minuta da se urazumimo, shvatili smo da je ove dojave najbolje podijeliti na situacije u kojima se osjećate kao da ste u Golfu i na situacije u kojima se ne osjećate kao da ste u Golfu.

Na velikim gradskim prometnicama teško je strpljivo čekati da se sporiji sudionici u prometu pomaknu, u tim situacijama nemate dojam normalnog Golfa, već automobila s 310 ks i pogonom na sva četiri kotača. Bez prevelike muke zaobići ćete sav navedeni promet, naravno, poštivajući zakonska ograničenja brzine :).

Dok god se ne želite natjeravati i normalno sudjelujete u prometu, mislit ćete da ste u bučnijem benzinskom Golfu. Na autocesti ćete bez ikakvih problema postići koju god brzinu želite i smijete. Na magistrali je auto zapravo najzabavniji, ne toliko zbog konjaže već zbog spomenutog pogona koji vas ispucava iz zavoja.

Najbitnije pitanje je za koga je ovaj auto, i tu treba spomenuti par stvari. Ovo je Golf s puno konja koji košta ozbiljne novce. Cijene na rabljenim tržištima kreću se u razini s limuzinama s jednakim pogonom, ali 100-tinjak konja manje. Valja napomenuti da se u interijeru izuzev detalja i sjedala ovaj automobili ne razlikuje previše od “običnog” 1.6 TDI Golfa, ali to i nije tako loše. Pitanje je koliko vam je potrebna snaga možete li preživjeti i sa 100 konja manje. Također, potrošnju ćete uz najveće moguće napore držati tek na oko 11-12 litara što je ozbiljan trošak.

Ali, “ispucavanje” na semaforu ili se penjanje na Sljeme zasigurno će vam izmamiti osmijeh na lice i tada ćete shvatiti zašto niste kupili dosadnu limuzinu.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

Alternativa ima niz, od Hyundai-a i30N, BMW M140i, Megane RS-a, A-klase AMG pa sve do Civica ili Corolle GR.

Koliko košta?

Cijene se kreću od 25.000€ sjeverno, ovisno o godištu i kilometrima.

Previous
Previous

Nepoderiv 1.9 Caddy Maxi

Next
Next

Karakteristična Honda CR-V