Još uvijek atraktivna Mazda 6

Da je čovjek išla bi u peti razred osnovne škole


U ovom tekstu dotaknut ćemo se Mazde 6 koja je na tržištu već 11 godina. Nedvojbeno je da je riječ o lijepom i atraktivnom automobilu, no vapi li ova Mazda za velikim redizajnom ili je još uvijek dobra kupovina saznat ćemo u nastavku. S lijeve strane nalazi se osnovna Mazda 6 u Center-line paketu opreme, dok je s desne strane najskuplja u Takumi paketu opreme.

POGLED IZVANA

Rijetko na cesti viđamo bijele Mazde 6 što je donekle čudno jer je “Acrylic bijela” jedina besplatna boja na šestici. Fenomenalnu Soul crvenu treba nadoplatiti 903 EUR, ali sa sigurnošću možemo tvrditi da bi se radije odrekli ljetovanja sa ženom nego crvene boje na Mazdi. Prednji farovi su u oba paketa opreme izvedeni u LED tehnologiji, ali na Takumiju riječ je o Matrix LED svjetlima koja su se pokazala kao prilično koristan komad tehnologije. Na prvi pogled razlika sprijeda gotovo da i nema, no oni oštrijeg vida primijetit će da Takumi ima kromiranu prednju rešetku jer krom znači skupo. Barem je nekada značilo.

Straga su oba paketa opreme identična te oba imaju, kako ih Mazda naziva, karakteristična LED stražnja svjetla. Moramo pohvaliti dvije prave ispušne rozete na oba modela jer u današnje vrijeme su lažni auspusi postali norma auto industrije. No, kada zavrtimo film i uzmemo u obzir kada je ovaj automobil dizajniran, ne čudi nas da nema ‘fejk’ završetaka. Osnovna šestica dolazi na 17” aluminijskim kotačima prosječnog dizajna, dok skuplja leži na vrlo atraktivnim 19”. Unatoč tome što konfigurator ne dopušta 19’’ na osnovnom modelu, vjerujemo da ćete lako šarmirati Mazda zastupnika i čuvat’ 17’’ kotače za zimu.

POGLED IZNUTRA

Mazda 6 Skyactiv G145 Center-line vs Skyactiv G194 Takumi Interijer

S obzirom na nedostatak razlika na eksterijeru sigurno mislite da se razlika u cijeni očituje u interijeru i opremi.

Nažalost ili nasreću, varate se. Mazda 6 u osnovnom paketu dolazi s pregršt sigurnosnih sustava poput nadzora mrtvog kuta, radarskog tempomata, držanja u traci, AutoHoldom… Multimedijski sustav od 8’’ također je isti u oba paketa opreme, s tim da je onaj u Takumiju opremljen BOSE ozvučenjem i bežičnim punjačem. Klimatizacija je dvozonska u oba slučaja i neodoljivo nas podsjeća na jedan njemački automobil…..znate kako se kaže, vrag je u detaljima i u japanskom Sen drvetu koje je istaknuto kao jedno od važnijih stavki kada je riječ o Takumiju.

Moramo odvojiti koji red teksta i reći kako je istinski vrijeme da Mazda osvježi ovaj model. Eksterijer nije toliko ostario, ali interijer… Gdje god pogledate evidentno je da je automobil dizajniran prije više od 10 godina. Volan koji je u trojci daleko atraktivniji i bolje osmišljen, ručica mjenjača je ostala u ranim 2000.-itim, a tek multimedija… Multimedija je užasna za novi automobil. Susreli smo se s navedenim sustavom u starijoj verziji ‘šestice’ i u CX-5 i možemo zaključiti da je to sasvim solidna multimedija za automobil star 5 godina, pa čak možda i 3 - 4 godine. Ali za nov auto, nikako.

DETALJNI POGLED

Osim centralnog kromiranog obruča, volani i cajgeri će vas pokušati zavarati da su isti, ali nisu. Takumi volan je grijan, posjeduje pedale za promjene brzina te je prošiven na poseban način. Što to znači i kuži li to itko, nemamo pojma. Ako se dobro zagledate u cajgere primijetit ćete da Center-line ima obične analogne, a Takumi polu digitalne.

Obje šestice imaju samozatamnjujući središnji retrovizor, ali samo kupci Takumija dobivaju ovaj lijepi bez okvira. Kupci Takumija su također počašćeni panoramskim krovom, ali zakinuti za krovni pretinac. Ionako su vam sunčane naočale stalno na nosu dok imate panoramu u automobilu.

Osim očigledne razlike u ručicama mjenjača i njihovoj svrsi jedina razlika u predjelu oko mjenjača jest bežični punjač mobitela kod Takumi paketa.

Mazda 6 Skyactiv G145 Center-line vs Skyactiv G194 Takumi Sjedala

Takumi šestica opremljena je grijanim i ventiliranim sjedalima koja su presvučena u crnu Nappa kožu. Vlasnici običnog voze se na tkanini i znatno boljim stanjem na računu.

TEHNIČKI PREGLED

Napokon dolazimo do razloga koji pokušava opravdati razliku cijeni. Osnovna šestica dolazi s dvolitrenim atmosferskim benzincem od 145 konja koji je uparen s ručnim mjenjačem. Takumi skriva već ozbiljniji 2.5 litreni atmosferski benzinac s gotovo 200 konja koji je nažalost uparen s automatikom. Danas je prava rijetkost vidjeti novi automobil s atmosferskim motorom, no šteta da ga se ne može upariti s ručnim mjenjačem jer bi tada ona 3 kupca koji bi ciljano kupili jači motor i ručni mjenjač mogli pričati o tome kako je to limuzina za entuzijaste. U stvarnosti, mjenjač je posljedica odabira motora i visine budžeta, a ne obrnuto. Barem kod svakodnevnih automobila.

Šestica će vjerojatno uskoro na redizajn i ne sumnjamo da će je Mazda učiniti još boljom za entuzijaste. Frizerskim salonima i automehaničarskim radnjama šire se tračevi o prelasku na zadnji pogon u kombinaciji s rednim šestakom, ali do službene potvrde savjetujemo da ulovite rabljeni primjerak jer kupovati ‘ovo’ novo nema baš pretjerano smisla.

*članak je pisan na temelju konfiguratora i ne odgovaramo za moguće netočne informacije.

Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Novi BMW serije 5 (G60)

Next
Next

Imate li hrabrosti odabrati zelenu ili žutu boju automobila?