Zgodna Alfa Romeo 147

Tijekom testa je upalila svaki put!

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Jedna gradska Alfa Romeo, 147 ju zovu. Riječ je o facelift verziji koja je u ponudi bila od 2004. - 2010. godine.

Koje je boje i veličine?

Boja je metalik siva, i zaista nam je žao što nismo uspjeli uloviti crvenu. U dužini je mjerila oko 4,2 metra, a težila je nekakvih 1200 kg, što je otprilike jednako kao današnji Mini Cooper koji je klasu manji automobil.

Kakva su svjetla?

Dizajn farova je drugačiji te bi ga čak mogli nazvati atraktivnim. Što se tehnologije tiče, baš je i nema. Halogene žarulje osvjetljavaju cestu prekrasnom žutom bojom, a vašim prijateljima s LED svjetlima možete reći da će se vaša sama odmrzavati po zimi, jer drugih prednosti baš i nema…

Kakvi su kotači?

Cvjetnog oblika, veličine 16", ne bi im škodilo da su koji zoll veći. Dizajn je definicija Alfa Romeo kotača, na koji god automobil ih stavili, i u koji god period u povijesti automobilizma, uvijek ćemo ih povezivati s Alfom. Iako preferiramo veće latice kao što su na GTA verziji, ne bi se žalili na ove, pogotovo zimi.

Hvata li poglede?

Ako je očuvana, u tvorničkoj specifikaciji i crvena.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Volan i ručicu mjenjača možemo djelomično okarakterizirati kao sportske, svakako su sportskije od Golfa ili Meganea iz istog perioda. Iako mjenjač u Meganeu jako sliči na ovaj u Alfi… Sjedala na sebi imaju čak dva sloja tkanine. Tvornički sloj nismo imali prilike vidjeti s obzirom na to da je zabrana vlasnika bila vrlo jasna - “Ne dirajte mi navlake!”.

Gdje mogu pospremiti stvari?

U prednja vrata, naslon za ruku i pretinac ispred suvozača. Omanje piće možete odložiti u sklopivi držač iznad radija, a pored njega u maleni pretinac sitniš koji Vam vrate prilikom kupnje tog istog pića. Ako niste pušač razne sitnice možete pospremiti u čak četiri pepeljare koje se nalaze ispred mjenjača, ispod naslona za ruku i u stražnjim vratima. Iako nas pretinac lijevo od volana inače jako veseli, ovaj nije najveća sreća s obzirom na to da nema poklopac.

Što ima zanimljivo od opreme?

Nakon uzaludne potrage pitali smo vlasnika isto pitanje na što je on odgovorio Ima mene!“. Šalu na stranu, prisutna je ručna klima koja je vrlo jednostavna za korištenje. Obični tempomat bez limitatora brzine i to bi više manje bilo to osim ako brojač okretaja i desni retrovizor ne smatrate dodatnom opremom.

Situacija u prtljažniku?

Nakon što shvatite da se otvara isključivo iznutra, shvatit ćete da baš i nema pretjerano prostora.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Infotainmenta u današnjem smislu riječi jednostavno nema. Ako želite navigaciju, slušati glazbu ili obaviti poziv, morat ćete posegnuti za mobilnim uređajem. Alfa Vam na raspolaganje stavlja FM/AM radio i CD player za vaše najdraže CD-e koje ste vjerojatno zaboravili u 2007.

Kako se koristi?

CD ubacite u CD player, a radio stanicu odaberete. Također, imate mogućnost podesiti Bass i Treble. Pozitivno je što se na volanu nalaze tipke za promjenu radio stanice ili pjesme kao i kontrole za glasnoću.

Kako se mogu povezati?

Ne možete. Talijani tada jednostavno nisu smatrali da želite slušati glazbu ili obavljati pozive tijekom boravka u svojoj Alfi. Srećom, vlasnik nam je otkrio da je on za 10-ak € kupio uređaj koji mu omogućava Bluetooth povezivanje i tvrdi da je i više nego zadovoljan te da ga ostalo ni ne zanima.

(Ne)obična instrument tabla?

Kao i u svakoj Alfi. Lijepo izgleda i ispunjava svrhu prikazivanja crvenih i žutih lampica.

TEHNIČKI PREGLED

Motor, mjenjač, pogon?

Ispod poklopca nalazi se Alfin 1.6 litreni motor sa 120 konja i dvije svjećice po cilindru, tzv. Twin Spark koji je spojen na ručni mjenjač sa 6 brzina. Pogon je, kao i kod ostatka 147-ica na prednje kotače.

Što nam kaže rezervoar?

Rezervoar ponosno viče kako prima čak 60 litara goriva, te kako će svakih 100 km u prosjeku iz njega izići 9 litara.

DOJAVE IZA VOLANA

Kao što ste mogli primijetiti kroz tekst, vlasnik je veoma zaštitnički nastrojen prema svojoj Alfi. Sukladno tome nije mu se veoma svidjelo to što smo htjeli sjesti za volan njegove ljubimice, ali popodnevni macchiato je učinio svoje te je gazda na kratko netragom nestao. No, da se vratimo na Alfu. Ono što će svakog sadašnjeg i budućeg Alfista obradovati jest direktan upravljač s dovoljno težine. Odaziv na gas kao i ručica mjenjača su dobri, a kao najbitniji element kod vožnje 147 ističe se generalni osjećaj u vožnji.

Teško je riječima opisati, ali ako ste ikada sjedili u Alfi novijeg godišta jasno vam je o čemu se radi. Jednako kao što se u BMW-u osjećate spremno da prekršite propise, u Mercedesu kao da ste bolji od svih ostalih, u Alfi se jednostavno osjećate, kao doma. Ne mora ona biti najbrža, najnovija ili najočuvanija, radi se o tome da kada pogledate na volan i vidite zelenu zmiju, spontano vam izađe osmjeh na lice.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

Za pravog alfista konkurencije jednostavno nema. Za nas ostale tu su Golf, Focus, Leon, Megane i mnogi drugi u ovom napućenom Hatchback segmentu.

Koliko košta?

Prosječna cijena na hrvatskim oglasnicima je 3000 €, a testirani primjerak iziskuje 4.520 €.

Previous
Previous

Zahvalna Hyundai Kona

Next
Next

Neodlučan Volkswagen Tiguan