Prekrasna Alfa Romeo Giulia

Da barem ljepota ne dolazi samo izvana…

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Automobil koji bi bilo najbolje usporediti s drogom. Mnogi bi htjeli probati, ali nitko se ne bi htio nositi s dugoročnim posljedicama koje ona nosi. Danas je s nama Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 iz 2019. godine.

Koje je boje i veličine?

Stalno se vodimo mišlju kako su nam Alfe najljepše crvene. Zelena bi bila dobra alternativa, no kada smo vidjeli ovu Misano metalik plavu - nije nam pala na pamet ideja o mijenjanju . Duljine je 4,63 metara čime je praktički ista kao Mercedes-Benz C-klasa i zanemarivo kraća od BMW-a serije 3 i Audija A4.

Kakva su svjetla?

Eh… možemo reći da Alfa Romeo nije baš najbrža oko istraživanja trendova na tržištu pa je tek 2022. godine odlučila da bi Giulia trebala imati glavna LED svjetla, unatoč tome što konkurenti furaju LEDice već 10 godina. Ovaj pak primjerak iz 2019. godine ima kratka i duga Xenon svjetla i jedan je od zadnjih automobila na tržištu koji ih je nudio. U njihovu obranu, dnevna svjetla su u LED tehnologiji.

Kakvi su kotači?

Kotači su veličine 225/40R19 sprijeda i 255/40R19 straga, a ispod njih se nalaze žuta kočiona kliješta s ‘Alfa Romeo’ natpisom. Nećemo se žaliti na tamnosive koje možete vidjeti na slikama, ali ovaj model felgi u srebrnoj boji jedan nam je od najljepših koji su dostupni na tržištu.

Hvata li poglede?

Zaista hvata. Možete misliti što god hoćete o ovom brendu, opravdano ili neopravdano, ali Alfa Romeo Giulia u plavoj boji sa žutim kočionim kliještima sigurno će uhvatiti vaš pogled.

POGLED IZNUTRA

Nakon što smo iskreno pohvalili eksterijer, vrijeme je da krenemo s interijerom i multimedijom te će sada situacija krenuti nizbrdo. Priznajte, niste šokirani.

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala i volan apsolutni su highlight ovog automobila i bilo bi nekorektno da kažemo bilo što loše o njima. Dojmovi kreću već kada palite automobil jer se gumb ne nalazi na centralnoj konzoli već na volanu što vam automatski daje dojam konjske snage x2. Volan je grijan i iza njega se nalaze ogromne fiksne aluminijske papučice. Tako nešto može samo talijan napraviti. Ubacit ćete par puta u nižu pa vratiti u višu čisto da ih koristite. Sjedala su kožna i grijana, s jasno naglašenom bočnom potporom i električno podesiva s tri memorije i lumbalnom potporom. Čak ni uz velike kotače nismo imali dojam da je auto neudoban, ali nam se nije svidjelo što se sjedalo ne podešava po nagibu stoga je teško naći dobru poziciju sjedenja. Ako vas zanima u koju boju bi ih mi ofarbali, bacite oko na dizelski Veloce s naših samih početaka - da je ovaj interijer bio te boje možda ju ne bi ni vratili.

Mjenjač, ovaj na sredini? Ubacite u D ili R što brže da ne morate imati previše interakcija s njim - ako ga prejako povučete, možda vam ostane u ruci.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Pretinac lijevo od volana je omanji ali je dostupan, ispred mjenjača postoji posebno mjesto za sok i za kavu, a ni putnici straga neće biti uskraćeni držač čaša. Problem nastaje ako slučajno popunite te cupholdere jer uz najbolju namjeru nećete ugurati bocu pića u pretince u vratima - komično su maleni.

Što ima zanimljivo od opreme?

Prednje i stražnje parking senzore s rikverc kamerom, adaptivni tempomat, navigaciju, automatska duga svjetla, kretanje i otključavanje bez ključa, blind spot monitoring, dvozonsku klimu, dna odabir mode-ova vožnje (Dynamic, Natural i All Weather). Not great, not terrible.

Situacija na stražnjoj klupi?

Vrlo skromna. Prostor za glavu i noge je vrlo ograničen, a otežan je i ulazak i izlazak iz auta jer luk od stražnjeg kotača jako ‘ulazi’ u stražnja vrata.

Prtljažnik?

Obujam od 480L u skladu je s konkurencijom, ali zbog lijepog vanjskog izgleda nešto je moralo patiti pa je zato otvor prtljažnika jako uzak.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija je veličine 8,8’’ i bez pretjerivanja možemo reći da je razočaravajuća. Sam layout je dobro složen po uzoru na njemački brend koji ima logo s prstenovima, ali u praksi to nije dobro izvedeno. Grafike su jako mračne, dok čekate da se otvori neki meni stignete srknuti espresso, a ekran vam konstantno izgleda kao da mu je netko smanjio svjetlinu. S druge pak strane, klima je super riješena jer nije integrirana u multimediju već je odvojena i upotrebljava se pomoću dobrih starih kotačića.

Usporedba s konkurencijom/Zanimljivosti?

U ovom pitanju obično se odlučimo za usporedbu multimedije s konkurencijom ili zanimljivosti ako se u multimediji nalazi nešto zaista zanimljivo. Sada ćemo ta dva pitanja spojiti u jedno. Zanimljivo je da je multimedija u potpunosti neusporediva s konkurencijom.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth, USB i AUX.

(Ne)obična instrument tabla?

Neobična je zato što su konkurenti 2019. godine već debelo zagazili u digitalizaciju instrument table, dok se kod Giulije to dogodilo tek 2022. godine. S druge strane, cajgeri su vrlo lijepi, u sredini se nalazi ekran s pokojom informacijom o vožnji, a svi se možemo složiti da ‘Giri x1000’ zvuči i izgleda bolje od ‘x1000/min’.

TEHNIČKI PREGLED

Sada je na redu tehnički pregled gdje opet, očekivano, kreću pozitivne riječi. 

Što je ispod haube?

2.0 turbo benzinac s 280 KS i 400 Nm okretnog momenta. Je li to sve što vam treba? Pročitajte u dojavama.

Što mijenja brzine?

Automatski mjenjač s 8 brzina, a papučice iza volana su napravljene od aluminija.

Koliko goriva stane u njega?

Talijanska dama pije samo najfinija vina, a ova dama popit će 58 litara 95-ice ili 100-tke, ovisno o tome kakve su cijene goriva.

Koliko troši?

S obzirom na to da smo gotovo sigurni da ovaj automobil kupuju istinski zaljubljenici u vožnju, Giulia Veloce trošit će u prosjeku 11-12 litara.

Pogon je na…?

Q4 što bi značilo sve kotače - Alfa je odlučila da Veloce ne smije imati stražnji pogon.

DOJAVE IZA VOLANA

Vozili smo dizelsku Giuliu Veloce unazad koju godinu te nakon što smo probali benzinsku verziju, jedino što nam je ostalo je “prava” Quadrifoglio verzija.

Kao i prošla Giulia, stvar oko koje nismo imali nikakvu dilemu je užitak u vožnji. Kombinacija sjedala s volanom i papučicama garantira vam da ćete se na vozačkom mjestu osjećati dobro i da ćete htjeti iskoristiti gotovo svu snagu koja vam je na raspolaganju. Također, vjerujemo da ćete izabrati magistralu pored autoceste ako stvarno niste u gužvi. Nema dileme da je Giulia jako lijep automobil - pričali smo s mnogo ljudi i nismo naletjeli ni na kog tko je rekao da Giulia loše izgleda, već su više komentirali stvari koje ćemo navesti u nastavku.

*U nastavku su misli razumnog čovjeka, a ne ljubitelja Alfe*

Izuzev same vožnje, Giulia zaista nije konkurentan automobil s obzirom na cijenu. Slično kao i kod Maseratija, ovaj automobil ne kupujete ako ste racionalni i bitan vam je infotainment, ali uzevši u obzir alternative koje postoje na tržištu, teško je Giuliji oprostiti neke stvari. Centralna konzola je jako plastična i imali smo osjećaj da je sve osim volana i sjedala zanemareno. Također, izuzev kvalitete, interijer počinje pokazivati svoje godine i kada je Giuliji trebao potpuno novi model da se vrati u igru, dogodio se samo facelift koji je riješio određene probleme, smatramo da neće biti dovoljan.

*rant anti-Alfista gotov*

Za pravog ljubitelja Alfe Romeo su gluposti poput infotainmenta, te sitnih detalja koji se prije ili kasnije pohabaju potpuno nebitni jer, koliko je ljudi kupilo Alfu razumom? Alfa se kupuje dušom i srcem, a dušu i srce ne zanima bljedunjavi ekran ili tvrda plastika, zanima ih adrenalin koji ubrza otkucaje prije svake vožnje. I džep koji će se brinuti oko popravaka… ali o tom nekom drugom prilikom.

Smatramo da je ova Giulia optimalan izbor unutar njenog line-upa. Možda nas Quadrifoglio razuvjeri kada ga probamo, ali negdje ipak treba povući granicu. Uostalom, što bi vam netko normalan rekao da čuje da vam 280 KS nije dovoljno?


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

Već dobro poznat njemački trio koji bi bio u velikom problemu da je bilo malo više dobrih poslovnih poteza u vodstvu Alfe Romeo. Ovako, BMW serije 3, Mercedes-Benz C-klasa i Audi A4 mogu mirno spavati.

Koliko košta?

Ovaj užitak koštat će vas 39.700 EUR.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Atipičan Fiat Tipo

Next
Next

Udoban Renault Megane Grandtour