Zaokružen BMW serije 3

Da, vozili bi ga do iduće generacije.

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Danas se družimo s odnedavno “rabljenim” BMW-om 320d xDrive M-Sport, mokrim snovima svakog mladog menadžera.

Koje je boje i veličine?

Mineral-grau, poznatija kao metalik siva koja u kombinaciji s crnim bočnim ukrasnim letvicama i već poznatom rešetkom daju ovoj limuzini po veličini niže srednje, ali Premium klase odrasli i profinjeni izgled. 

Kakva su svjetla?

Svjetla su izvedena u LED tehnologiji vrlo atraktivnog izgleda, no fale nam Angel Eyes dnevna svjetla koja su BMW-u davala specifičan izgled prednjeg dijela. S druge pak strane, kada vidimo facelift i kako izgledaju novi modeli, shvatimo da ljubitelji BMW-a nemaju za puno toga žaliti.

Kakvi su kotači?

Aluminijski naplatci veličine 18” (dio M-Sport paketa) obloženi Run-Flat gumama koje su BMW-ov provjeren odabir. Znamo, Run-Flat, neki ga mrze, nekima je praktičan, nekima neudoban… mi ćemo se suzdržati komentara.

Hvata li poglede?

Iako je iz premium segmenta, smatramo da vas prolaznici neće obasipati pogledima jer je u pitanju “klasična” limuzina. Doduše, jedna od ljepših limuzina na tržištu, čak i prije nego što su joj zategnuli bore na redizajnu.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Opcionalna M sjedala svakom vozaču mogu ponuditi idealnu poziciju za volanom. Podešavanje položaja ručno kao i kod većine automobila ove klase gdje niste potrošili 10% cijene automobila na nadoplatu za sjedala i njihovu električnost. Za one koji zaista u milimetar znaju svoju poziciju postoje interesantne dodatne funkcije poput namještanja lumbalne potpore i namještanja bočnih oslonaca sjedala. Ručica mjenjača je atraktivna, kao u većim BMW modelima i daje snažan dojam premiuma, a novu polugu tek moramo probati, da vidimo što nam se više sviđa. Opcionalni volan je iznimno (M)ekan na dodir te odličan pod rukom, što je velik plus tijekom dugih putovanja.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Krenimo redom - središnji pretinac uobičajenih gabarita, poveći pretinac ispred mjenjača gdje se nalaze dva držača za čaše i mjesto za odložiti mobitel, ključeve, novčanik itd. Pretinac u vratima s odvojenim odjeljkom za bocu, mrežice na sjedalima i središnji naslon s dva držača za čaše. Kao najpraktičniji pretinac ističe se onaj s lijeve strane volana koji bi svaki automobil trebao imati.

Što ima zanimljivo od opreme?

Zanimljiva oprema na eksterijeru automobila je M-Sport paket koji nudi već poznato - drugačije branike, felge, rešetku itd. te malu ˝M˝ čvrkicu na boku. Grijanje sjedala, klimatizacijski uređaj s 3 zone, auto-hold, DAB radio, upozorenje na prepreku, izbor profila vožnje sve su stavke opreme koje automobil posjeduje, ali se smatra standardom u ovom segmentu. Ono što ovaj automobil dijeli od konkurencije je pomoć pri kretanju unazad koja pamti putanju kojom ste došli i sam manevrira ako se morate vratiti “u rikverc” , 360 kamere s prikazom cijelog vozila (stvarno su fora, pogledajte slike), digitalni brzinomjer s navigacijom, dvije ispušne cijevi koje su sve rjeđa pojava među današnjim automobilima... 

Situacija u prtljažniku?

Nije na gumb, a nije ni pretjerano velik.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Ekran velikodušne veličine 10,25'' smješten je na uobičajenoj BMW-ovoj poziciji – iznad središnje konzole zakrenut prema vozaču. Ispod se nalaze nostalgične komande za upravljanje klimatizacijskim uređajem koje su nas jako razveselile jer zaista ne volimo upravljati klimom kroz ekrane (Pronalazite li se u tome dragi Audi i Volkswagen..).

Kako se koristi?

Uz to što je osjetljiv na dodir, BMW nam je omogućio upravljanje ekranom putem famoznog kotačića na centralnoj konzoli. Navedeni kotačić također je osjetljiv na dodir te se njime može upisivati destinacija na navigacijskom uređaju (ako niste ljevak, onda je situacija malo kompliciranija). Iako izgledaju kao tipke, na centralnoj konzoli su „gumbići“ osjetljivi na dodir.

Kako se mogu povezati?

Usprkos činjenici da vlasnik BMW-a i njegovo vozilo čine jednu cjelinu, povezivanje je moguće putem Bluetooth-a. Priključivanjem mobitela na USB ne punite samo bateriju vašeg dlanovnika, već otkrivate i sve mogućnosti koje nude Apple CarPlay i Android Auto. Umetanjem SIM kartice otključavaju se sve mogućnosti internetske povezivosti.

(Ne)obična instrument tabla?

BMW-ov Live Cockpit s obrnutim brojačem okretaja nam se sviđa, što god drugi rekli. Ako ga baš moramo kritizirati, nije lako upravljati njime kao Audijevim digitalnim kokpitom.

TEHNIČKI PREGLED

Motor, mjenjač i pogon?

U pitanju je 2.0 dizelski motor sa 190 KS koji je, vjerujte nam, sve što ikada možete trebati u automobilu ove veličine. Probali smo i M340i (na linku), vozili smo i šestaka u 430d (na linku) i jako smo se dobro zabavili u oba, ali ako možemo biti na tren malo razumni, ovih 190 KS u kombinaciji sa ZF-ovim 8-stupanjskim mjenjačem odradit će sve zadatke i više nego dovoljno dobro. Što se pogona tiče, puristi bi se mogli zgražati na xDrive, ali barem se nećete znojiti kada padne snijeg ili jača kiša, a vi malo požurite u zavoju.

Što nam kaže rezervoar?

Rezervoar krije skromnih 40 litara dizela što bi, čak i uz vrlo nisku potrošnju ovog automobila, moglo rezultirati češćim posjetima benzinskoj pumpi nego što bi htjeli. Deklariranu potrošnju od 4.3 L nećemo komentirati, ali vjerujemo da ćete se držati između 7 i 7,5 litara.

BMW 320d xDrive možete zaustaviti gdje poželite, dok god vam “sva četiri” rade.

DOJAVE IZA VOLANA

Uvijek su nam govorili “Ako vam je bitno da se auto dobro vozi, kupite BMW-a“. Serija 3 sigurno nije najzabavniji auto u ponudi BMW-a, ali u ovoj izvedbi definitivno potvrđuje izjave stručljaka s naših prostora i to u sve tri standardne situacije gdje bi se vozač mogao pronaći; grad, autocesta i magistralna cesta.

U gradskoj vožnji auto je uglađen i tih te ZF-ov automatski mjenjač odlično odrađuje svoj posao. Zadatke na autocesti ovaj auto odrađuje s lakoćom i smatramo da je upravo tome namijenjen, uz dobar omjer snage i niske potrošnje. Na magistralnoj cesti gore navedeni savjet dolazi u prvi plan. Malo življa vožnja, naravno unutar zakonskih ograničenja, pokazuje kako je ta “sveta” značka na haubi ipak i dalje poduprijeta određenim vozačkim karakteristikama.

Testirana izvedba opremljena je xDrive pogonom na sva četiri kotača na koji smo se u nekim situacijama u potpunosti oslonili i moramo reći da nismo pogriješili. Zaključak cijele vožnje je da bi svakako ovaj automobil preporučili onima koji vožnju ne doživljavaju kao aktivnost koju moraju odraditi da bi stigli na odredište, nego kao elementaran i zabavan dio cijelog putovanja uz respektabilnu dozu luksuza.

Kada po(d)vučemo crtu na kraju, ovaj automobil davao nam je dojam da bi svaki mogući zadatak koji stavimo pred njega odradio kako treba i da bi ga vrlo rado vozili do iduće generacije, pa čak i dulje.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

Znate ih već i sami - Audi A4, Mercedes-Benz C-klase i Alfa Romeo Giulia ljutiti su konkurenti trojke. Potencijalne alternative su još Volvo S60 te Lexus IS i Jaguar XE, ako ova dva uopće još uvijek postoje.

Koliko košta?

Novi BMW 320d xDrive kreće na sitno ispod 54.000 EUR, a ovakav rabljeni primjerak sa solidnom opremom koštat će vas oko 40.000 EUR.

Previous
Previous

Prevelika Škoda Superb Scout

Next
Next

Slinavi Audi Q5