Party Peugeot 207

Voulez-vous Peugeot avec moi?

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Peugeot 207 iz 2011. godine, nasljednik kultne 206-ice o kojoj je maštao svatko tko je barem jednom upalio Need for Speed Underground.

Koje je boje i veličine?

Neobične metalik ljubičaste boje, često nazivane i “ljubičasta sa šljokicama” koja u moru crnih, bijelih i sivih automobila osvježava dan. Dugačak je nešto sitno preko 4m pa problema s parkingom ispred studentskog centra neće biti.

Kakva su svjetla?

Ogromna. Oblik je specifičan te će u kombinaciji s veličinom zasigurno otežati kućno poliranje pastom za zube, šmirgl papirom ili za one nekreativne, polir pastom. Srećom nisu Xenon ni LED pa kad jedna žarulja izdahne, nova vas čeka na prvoj sljedećoj benzinskoj stanici.

Kakvi su kotači?

Vrlo mesnatih 185/65R15. Iako smo očekivali ratkape, ovaj Peugeot 207 vozi se na aluminijskim felgama s pet krakova, ali samo četiri rupe. U prijevodu, manje rupa, manji izbor aftermarket opcija.

Hvata li poglede?

Eventualno ako poznate vozača i dobri ste si s njim.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sve navedeno vidljivo je i postojano te se nalazi u automobilu. Gumeni volan koristi se za isključivo za upravljanje i trubu - drugih funkcija na njemu nema. Mjenjač se koristi za odabir jedne od ponuđenih 5 brzina (6 ako računamo rikverc) i možemo reći da izgleda lijepo. Sjedala imaju dovoljno potpore i iznimno su udobna, naravno, dok god ga uspoređujemo s konkurentima u klasi i po snazi.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Istinski nam je žao što se nismo snimali u trenutku otkrivanja najuzbudljivijeg elementa ovog cijelog vozila, gloveboxa. Pretinac ispred suvozača nosi više funkcionalnosti od nekih cjelokupnih vozila.

Redom:

1. pretinac za naočale

2. pretinac za kartice/vizitke

3. pretinac za čašu ili parfem u našem slučaju

4. mjesto za kemijsku

5. mjesto za kovanice/žetone

6. uobičajeni glovebox normalnih dimenzija

7. mali pretinac s desne strane

8. otvoreni pretinac iznad gloveboxa

Znamo, ne možete vjerovati. Nismo ni mi.

Što se ostalog tiče, pretinci u vratima, par pretinaca po središnjoj konzoli i pretinac koji se nalazi u vratima za kojeg nam je vlasnik istaknuo da je točnih gabarita za umak iz McDonaldsa. Slatko kiseli, kaže on.

Što ima zanimljivo od opreme?

Vozača, glovebox i suputnika, ako je sreće. Šalu na stranu, pogledom na sliku ispod, primijetit ćete vrlo elegantan miris oko središnjeg retrovizora i držač za mobitel. Putno računalo, CD player, klima i… to bi bilo to. Najzanimljiviji detalj je registracija “ugravirana” na vjetrobranskom staklu i jako nas zanima što se događa kada automobil promijeni registraciju - tko zna, neka javi.

Situacija na stražnjoj klupi?

Nitko od prijatelja neće vam prigovarati kad im ponudite prijevoz iz noćnog kluba.

Prtljažnik?

Baguette, camembert, croissant, Napoleon Bonaparte (ha ha mali Napoleon, mali prtljažnik) - ponešto stane unutra.

Peugeot 207 interijer

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Na vrhu središnje konzole te možemo reći da je relativno prihvatljiva s obzirom na klasu auta i godine proizvodnje istog. Ekran je omanji te prikazuje osnovne informacije poput potrošnje, radio stanice, izvora, vremena, temperature okoline i slično. Osim gloveboxa kojeg smo glorificirali, korištenje multimedije je drugi najveći plus ovog auta. Jako nam se sviđa prečac za kontrolu radia na stupu volana putem kojeg možete s velikom lakoćom upravljati multimedijom. Velik broj Francuza to ima, te smo se usuglasili da navedeno opravdava nedostatak funkcija na volanu. Još par tipkica nalazimo po samom radiju za dodatne funkcionalnosti i konkretnije promjene po sustavu multimedije.

Usporedba s konkurencijom?

Veličina i upotrebljivost multimedije su u skladu s konkurencijom tih godina jer kao što znamo, tada veličina ekrana nije bila najbitniji faktor pri kupovini ovakvog automobila. Ako ste trenutni ili budući vlasnik ovakve 207ice aftermarket opcije željno iščekuju vas i vaš novčanik. Ipak, mi savjetujemo da nabavite Bluetooth-FM uređaj za par eura.

Kako se mogu povezati?

Najveću povezivost osjetit ćete tijekom tipkanja po spomenutom prečacu na stupu volana. Čini nam se da tu povezivost staje.

(Ne)obična instrument tabla?

S obzirom na to da se radi o benzincu, vjerujemo da pozicioniranje mjerača za gorivo i temperaturu u sredini table nije najsretnije rješenje. Gledate kako kazaljka količine goriva pada i ne vjerujete. Ostatak table, lijevo okretaji, desno brzina, niš spešl.

TEHNIČKI PREGLED

Motor, mjenjač, pogon?

Ispod haube je 1.4 litreni benzinac sa 74 ks. Mjenjač je ručni i broji 5 brzina od kojih sve i dan danas rade. Pogon je na prednje kotače jer je nažalost zlatna Rally era Peugeot modela iz serije 20X tada već završila…

Što nam kaže rezervoar?

Tiho šapče da u njega stane 50L benzina koji će se brzo istopiti s prosječnom potrošnjom od 9L po gradu. Na autocesti taj broj možete podijeliti s četiri jer je red da vam kompići s kojima idete na more vrate za bengu.

Peugeot 207 pozicija za volanom

DOJAVE IZA VOLANA

Ne baš uzbudljivih i poprilično dugih 13+ sekundi dijeli vas od 100km/h, a još više sekundi od 130km/h koja je ciljana brzina na autoputu. Promjene brzina idu uredno i glatko, lako se gađaju no, zapinjanje između brzina povremeno omogući zupčanicima da se oglase. Po staroj cesti je teško prestići i kamion. Pri brzini od 80-ak km/h potrebno je ubaciti u treću i nadati se nizbrdici. Držanje ceste je zadovoljavajuće sve dok ne uđete u zavoj većom brzinom jer mekani volan ne ulijeva povjerenje. Spomenuti volan je odličan što se tiče upravljanja na gradskim prometnicama, stoga parkiranje i manevriranje po gradu nije nikakav problem.

Na kraju uzbudljivog dana za volanom 207-ice možemo zaključiti da su gradske ulice idealno okruženje u kojem Peugeot može pokazati sve svoje pozitivne strane. Nažalost, čim ugledate naplatnu postaju hrvatskih autocesta nedostatci ovog automobila izlaze na vidjelo, iako uz dobru ekipu i mjuzu u desnoj traci iza kamiona, Peugeot 207 postaje pravi party automobil.

ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

Europsko tržište malih automobila je zaista zasićeno mnogim opcijama. Većina igra na sigurno pa odabire VW Pola ili Opel Corsu, ali po nama Ford Fiesta je odličan izbor. Nije ni Renault Clio za baciti, pogotovo ako pronađete R.S. model.

Koliko košta?

Vlasnik ga je nedavno prodao blizu prosječne cijene koja iznosi 3000 EUR.

Previous
Previous

Prekrasan DS Automobiles DS7

Next
Next

Parts bin special Seat Tarraco