Atipičan Fiat Tipo

Auto ‘ipo.

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Danas je s nama moderna interpretacija kultnog Fiat Tipa u limuzinskoj izvedbi. Testirani primjerak osvježena je verzija, a proizveden je 2021. godine. Ako nas slučajno čitate iz dalekog Meksika ili bliskog istoka, vama će ovaj automobil biti poznatiji pod nazivom Dodge Neon, to jest, Fiat Egea.

Koje je boje i veličine?

Iako ovaj automobil izgleda kao limuzina, dimenzije su za današnje pojmove vrlo kompaktne. Dugačak je 4.53, a širok 1.79 metara. Boja nosi naziv “Underground” siva što iako zvuči odlično kada se hvalite u kafiću, na kraju dana shvatite riječ je o klasičnoj metalik sivoj.

Kakva su svjetla?

Tipo je sprijeda ušao u 21., ali straga zapeo u prethodnom stoljeću. Farovi i integrirani žmigavci izvedeni su u LED tehnologiji, no stop svjetla sastoje se isključivo od običnih žarulja. Većina proizvođača je LED tehnologiju prvo implementirala straga, ali Talijani kao i uvijek, prkose logici. Barem ne morate brinuti jesu li upaljena jer je Tipo opremljen automatskim paljenjem svjetala.

Kakvi su kotači?

Izrađeni od najboljeg talijanskog aluminija. Veličina im je 16”, a ako vam to nije dosta Fiat vam nudi veličine do čak 18” za Tipo. Pomislili bi da je njihova cijena basnoslovna, no cijeli set košta jedva 550 EUR.

Hvata li poglede?

Za lov na poglede trebat će vam druga boja, 3” veći kotači i možda čak eliminacija lonca. Do 100 i kusur decibela, jel’.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Interijer Tipa ugodno je mjesto. Naravno, nije na razini današnjeg premiuma, ali nije ni daleko od onog od prije 15-ak godina. Sjedala su vrlo udobna i dolaze s podesivom potporom za kralježnicu, a to ćete u BMW-u serije 1 dobrano platiti. Presvučena su u tkaninu i za razliku od konkurencije ne ostavljaju jeftin dojam. Volan je presvučen kožom i prilično podesiv. Ručica mjenjača je fenomenalan primjer zašto je jednostavnost bolja od filozofiranja. Ako se ikad nađete u Tipu uživat ćete u njenom izgledu, ali i radu. Jedini dio interijera koji bi s guštom zapakirali i vratili Fiatu na daljnji razvoj jest ručna kočnica. Kvalitetniju plastiku i obradu imaju neka jednokratna pakiranja za hranu. Talijani su često znali napraviti ugodan interijer za paprenu cijenu pa pozdravljamo činjenicu da su ovo uspjeli u autu kojem je cijena ipak malo pristupačnija.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Tipo nema posebno zanimljivih pretinaca poput Fiat Multiple, ali sve standardno je tu.

Što ima zanimljivo od opreme?

Za ovu klasu automobila Tipo je opremljen vrhunski. Klima je automatska i digitalna. Tempomat je obični, ali mogao se doplatiti i adaptivni. Držanje u traci je prisutno te koliko god ga puta ugasili, Fiat će ga jednom više upaliti. Zanimljiva stavka opreme je “City Mode” koji je već dugo prisutan u Fiatovim modelima - ova funkcija omogućava iznimno lagano okretanje volana u gradu, dok van grada ostavlja normalnu težinu. Također, za parking je korisna i stražnja kamera kojom je Tipo opremljen.

Prtljažnik?

Guta 520 litara što je prilično impresivno s obzirom na to da Audi A6 koji je skoro pola metra dulji ima samo 10L veći gepek. Jezikom normalnih ljudi to znači četiri kofera srednje veličine. Ispod podnice skriva nešto vrlo rijetko u današnje vrijeme - rezervni kotač punih dimenzija.

Situacija na stražnjoj klupi?

Ljudi prosječne veličine moći će se adekvatno smjestiti. Ako ih je dvoje mogu nasloniti ruke, a ako ih je troje bog im pomog’o.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Testirani Tipo opremljen je “jačom” multimedijom. Ekran je veličine 7” i nalazi se na vrhu središnjeg grebena. Pretežito se koristi dodirom, no dečki iz Fiata su pametno ostavili fizičke kontrole za bitne stvari. Grafike su solidne te skoro pa bi se mogle nazvati i modernima. Navigacije nema, no sigurni smo da za takve stvari koristite mobitel.

Usporedba s konkurencijom?

S obzirom na činjenicu da konkurencija dolazi opremljena multimedijom slične kvalitete možemo samo ponuditi naše (ne)objektivno mišljenje koje glasi: Sviđa nam se ova multimedija.

Kako se mogu povezati?

Radio možete slušati na FM, AM i DAB frekvencijama. Mobitel možete povezati Bluetoothom i USB-om, a ako vam to nije dovoljno tu su Apple CarPlay i Android Auto.

(Ne)obična instrument tabla?

Mislimo da ima bipolarni poremećaj jer se ne može odlučiti je li digitalna ili analogna. U svakom slučaju vrlo je sadržajna i ne bi ju mijenjali za isključivo digitalnu. Zanimljiva jest činjenica da je jednaka količina prostora posvećena obrtomjeru i prikazu stanja goriva. Mora da to nešto govori o vozačima Tipa…

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Tipo ispod haube skriva 1 litreni trocilindraš kojeg se, nadamo, nećete gledati često. Navodno ima 100 konja iako se nekad čuje kao da ih ima duplo.

Što mijenja brzine?

Morat ćete vi, ali s guštom jer je mjenjač s pet brzina odličan.

Koliko troši?

Ne vjerujte nikome tko vas uvjerava da ide ispod 6 jer će piti bliže 8l.

Koliko goriva stane u njega?

Čak 50l u jednom točenju.

Pogon je na…?

Prednje kotače, a da su trenutno 80e vjerojatno bi postojala 4x4 verzija s 250 konja.

DOJAVE IZA VOLANA

U prvom kilometru primijetit ćete koliko je Tipo udoban. Djelomičnu odgovornost za to imaju sjedala, no pretpostavljamo da je glavni krivac dobar ovjes. Idućih par kilometara ćete se zabavljati s motorom koji ima korektnu snagu. Kada dođete do prvog zavoja mogli bi mu zamjeriti neprecizan volan i slabiji odaziv gasa.

Kada razmislite kako je ovaj automobil zapakiran i opremljen - dvozonska klima, automatska svjetla, tempomat i sasvim korektna multimedija, Tipu je teško puno stvari zamjeriti. Naravno, kod njega nema apsolutno ništa zanimljivo što bi vas natjeralo da pogledate nazad prema automobilu kada se sparkirate, ali većina tržišta to ni ne traži.

Tipo je zamišljen kao moderan prigradski automobil pun dobrih staromodnih rješenja. Rezervni kotač, normalne velike kvake i udoban ovjes su nešto što moderni automobili počinju gubiti u konstantnoj borbi za pohvale novinara i druge stvari u koje sada nećemo ulaziti. Fiat Tipo se drži dobrog starog recepta za uspjeh i zaista nam nije jasno zašto ih nema više na cesti.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

Ekstra kompaktne limuzine postale su rijetkost na tržištu. Konkurencija ovom automobilu su Škoda Rapid, VW Jetta, Seat Toledo i eventualno Ford Focus sedan.

Koliko košta?

U Italiji možete popiti 15 250 espressa za cijenu ovog Fiata.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Prostrana Škoda Kodiaq

Next
Next

Prekrasna Alfa Romeo Giulia