Grabežljivi Jaguar XF

Mačak na kotačima

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Na test nam je doskočila druga generacija Jaguarove limuzine srednje veličine - Jaguar XF s 20d motorom i R-Sport paketom opreme. Riječ je o modelu koji od 2015. godine aktivno konkurira etabliranim njemačkim modelima poput BMW-a serije 5, Mercedes-Benza E-Klase i Audija A6. Jaguar obećava bolje vozne karakteristike i jedinstveno iskustvo posjedovanja. Testirani primjerak je proizveden 2017. godine i prešao je sitno preko 100 tisuća kilometara.

Koje je boje i veličine?

Treba li svaki Jaguar nositi British Racing Green boju pitanje je za duge rasprave, ali ne libimo se priznati da i tamno plava izvrsno izgleda. Duljina je u skladu s konkurentima i iznosi 4,954 metara što u prijevodu znači da ćete taman stati u regularno parkirno mjesto. Tračevi oko toga da parking oznake ne vrijede za vozače luksuznih automobila postoje i u svijetu Jaguara, koliko god se mi svi borili protiv toga. Tako da si hipotetski kupovinom Jaguara kupujete parking mjesto gdje god poželite.

Kakva su svjetla?

Kako bi bilo ponešto za svakoga Jaguar se odlučio iskoristiti sve dostupne svjetlosne tehnologije na tržištu pa tako sprijeda imamo kombinaciju Bi-Xenon svjetala s LED dnevnim svjetlima, a straga obične žarulje s LED pozicijama. Možda nije zadnji krik tehnologije, ali barem je provjereno.

Kakvi su kotači?

XF stoji na crnim felgama koje u promjeru donose 18 nisko profilnih inča. Rubno kamenje im je najbolji prijatelj jer su u dosluhu s ekipom koja popravlja felge i vulkanizerima. Dizajn nije baš naša ‘šalica čaja’, ali s obzirom na to da su svi detalji zacrnjeni, slažu se s eksterijerom.

Hvata li poglede?

Jaguar je Jaguar i uvijek će uhvatiti pokoji zavidan pogled koji će biti uvjeren da vozite nabrijanu jurilicu. Vjerujte nam.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Naš XF opremljen je R-sport paketom pa u unutrašnjosti nećete pronaći kožne fotelje i kvadrate drveta već moderne i sportske materijale. Sjedala su presvučena u kombinaciju kože i tkanine te su prosječne udobnosti. Električno su podesiva i grijana kao i volan koji je u potpunosti presvučen kožom. Ručica mjenjača ne postoji jer se na njenom mjestu nalazi kotačić s kojim se prethodno trebate dobro upoznati kako bi ostvarili suradnju na obostranu korist. U protivnom ćete vi htjeti u rikverc, a on će odabrati Parking.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Ako ste jedan od onih koji u autu voli držati sve od igle do lokomotive Jaguar XF možda i nije za vas. Osim standardnih pretinaca, mjesta za odlaganja stvari baš i nema. Mjesta za aktovku i rezervno odijelo će se uvijek naći, a sve ostalo i tako možete uvijek kupiti po putu.

Što ima zanimljivo od opreme?

Osim činjenice da vozite Jaguara, od stvarne opreme imate dvozonsku automatsku klimu, automatska svjetla i brisače, pokretanje bez ključa, volan i sjedala na struju, osvijetljene pragove… više manje sve od navedenog je norma klase, osim električno podesivog volana koji nedostaje i mnogo skupljim vozilima.

Situacija na stražnjoj klupi?

Dvije odrasle osobe izdržat će straga od Zagreba do Splita, ali jedna će se vjerojatno žaliti zašto mora držati u krilu vaše rezervno odijelo.

Prtljažnik?

Otvara se i zatvara pritiskom dugmića na ključu ili samom prtljažniku, a u Jaguaru su iz nekog razloga odlučili pod prtljažnika napraviti neravnim. Volumen je 540 litara što je u skladu s konkurencijom.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija se nalazi na vrhu srednišnjeg grebena i koristi se dodirom. Sučelje je lako shvatljivo, a responzivnost i grafike su zadovoljavajuće, čak bi se usudili reći i bolje od nekih sustava u luksuznijem mu britanskom bratu (khm RR khm) sličnih godina. Moramo pohvaliti mat ekran koji možda ne izgleda sjajno, ali je zato funkcionalan u uvjetima jakog sunca i stalnu traku s prečacima koja se nalazi na dnu ekrana.

Zanimljivosti?

Zanimljivo je vidjeti kako se neki proizvođači fokusiraju na određena tržišta te u skladu s njima dizajniraju određene elemente u automobilu. U Europi ćete vrlo rijetko naletjeti na ‘Valet’ uslugu, dok je u Americi ili Bliskom Istoku ta usluga vrlo česta te je shvatljivo postojanje tog sustava u Jaguaru, pogotovo uz činjenicu da isti sustav ide u novije Range Rovere. Ako ništa, možete ženi dati da vozi u Valet Mode-u, onako, iz fore.

Kako se mogu povezati?

Mobilni uređaj možete povezati Bluetoothom ili žičano pa svoje pozive i glazbu slušati kroz vrlo dobro Meridian ozvučenje.

(Ne)obična instrument tabla?

Instrument tabla je u potpunosti digitalna te je njena konfigurabilnost iznad one iz BMW serije 5 tih godina, ali ispod Mercedesa E-Klase. Postoji nekoliko različitih prikaza, a ako želite, možete imati i kartu preko cijelog ekrana.

TEHNIČKI PREGLED

Motor, mjenjač, pogon?

Ispod haube nalazi se Jaguarov ingeniozni dizel sa 179 konja i sasvim solidnih 430 Nm momenta koji je uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Unatoč tome što pravi Jaguar ide od 0 - 100 km/h ispod 3 sekunde, ovaj dizelaš trebat će oko 8 sekundi. Pogon je na stražnje kotače i cjelokupna kombinacija je idealna za prosječnog vozača. Naravno, konfiguracija je napravljena da direktno konkurira njemačkom trojcu.

Što nam kaže rezervoar?

Spremno čeka da u njega ulijete maksimalnih 66l goriva te će u prosjeku nestajati 7 litara svakih 100 km.

DOJAVE IZA VOLANA

Najsvjetliji dio ovog automobila je iskustvo vožnje koje pruža. Premda je testirani primjerak dvolitreni dizelaš adekvatne snage imali smo osjećaj da vozimo klasu manji i dosta brži automobil. Je li za to zaslužan ovjes koji je tvrd, ali udoban ili pak subjektivno iskustvo nismo sigurni, ali sa sigurnošću možemo reći da je nešto drugačije u odnosu na konkurente.

Vozačka pozicija je prilično niska za limuzinu srednje klase i dobra za razliku od pozicije prekidača za prozore i retrovizore. Nalaze se na vratima, više manje gdje biste ih očekivali, ali su vam potrebne jako duge ruke kako bi ih dosegnuli bez podizanja leđa iz sjedala jer su na samom početku vrata, praktički ugurani odmah pored vašeg koljena.

Također nam se nije svidio ni otvor stražnjih vrata jer su stražnja sjedala dublje u automobilu nego li je otvor te ćete se zaista morati potruditi kako bi izašli sa stražnjeg sjedala. Barem ćete se oslanjati na C stup koji je kompletno obložen kožom kao i Jaguarova stražnjica, ali bez krzna.

Najbolji dio opreme ovog automobila jest činjenica da vozite Jaguara. Ne samo da je to stavka koja standardno dolazi na svakom paketu opreme već je i na velikom broju mjesta u interijeru i eksterijeru postavljen logo ili životinjica u skoku kako bi uvijek bili sigurni o čemu je riječ.

Jaguar XF je automobil pun vrlina i mana koje njemu i vama kao vlasniku daju jedan poseban imidž. Htjeli vi to ili ne, posjedovanje Jaguara utjecat će na vaš privatni i poslovni život. Pozitivno ili negativno, na vama je.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

U ovoj klasi konkurencija je tradicionalna i postojana. Mercedes, BMW ili Audi standardan su izbor i niti s jednim nećete pogriješiti. S90 je za one koji razmišljaju malo drugačije i žele odskočiti od čiste klasike. Na kraju, tu je XF koji nudi malo egzotičnije iskustvo i prepoznatljiv brend, ali ne u onoj ‘niši’ kao sveto trojstvo.

Koliko košta?

Manje nego što mislite, a za točan iznos kliknite na link.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Dizelska Mazda CX-60

Next
Next

THE Range Rover