Udoban Renault Megane Grandtour

Da uzmem Economy ili obični…?

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Danas vozimo automobil koji je čest izbor modernih taksista - Renault Megane Grandtour. Testirani primjerak je iz 2013. godine što u prijevodu znači da se radi o 1. osvježenju treće generacije Meganea. Oznaka Grandtour daje do znanja da se ne radi o običnoj, već o karavanskoj izvedbi. Davno su iza nas dani kada je spomenuta oznaka krasila velike coupe automobile koji su bili dizajnirani za transkontinentalna putovanja.

Koje je boje i veličine?

Boja je bijela i kao takva predstavlja savršenu površinu za naziv vašeg prijevozničkog obrta ili tvrtke te priliku da ušićarite neke novce od oglasnog prostora. Duljina od 4.57 m je taman pogodna za vožnju gradom, a nećete imati problema ni na turama do aerodroma.

Kakva su svjetla?

Obične halogene žarulje krase skoro sve svjetlosne uređaje ovog Meganea. LED je tih godina tek ulazio u modu pa kako bi Francuzi pokazali da i oni prate trendove, podarili su ovaj automobil LED dnevnim svjetlima koja se nalaze ispod farova i jedva se razaznaju.

Kakvi su kotači?

Megane leži na 16” aluminijskim kotačima koji možda izgledaju maleno, ali zato garantiraju visoki stupanj udobnosti za vozača i putnike. Gume veličine 205/55 cjenovno su prihvatljive i nudi ih gotovo svaki proizvođač.

Hvata li poglede?

Svatko razuman bi rekao ne, ali vjerujte nam da ćete ga u kasnim noćnim satima kada čekate prijevoz iz noćnog kluba tražiti pogledom kao žedan vodu.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Unutrašnjost ovog automobila nije budila visoka očekivanja u našim glavama, ali barem su ista zadovoljena. Sjedala su presvučena u crnu tkaninu i ručno podesiva. Ako ih pogledate i slučajno počnete izgovarati riječ “sportska” uvrijedit će se i izbaciti vas iz auta. Volan je presvučen kožom i sličan je svim Renaultovim volanima tog doba. Na njemu se nalaze velike tipke kojima se upravlja tempomatom i truba koju ćete često koristiti kao taksist. Ručica mjenjača je najslabija točka ovog trojca jer izgleda kao da ju dijeli s kamionom ili autobusom.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Prisutni su standardni pretinci kao što su džepovi u vratima, pretinac ispred suvozača i onaj ispod naslona za ruku. Ako nešto zaista poželite sakriti u Megane-u na raspolaganju su vam dva podna pretinca koja se otkrivaju podizanjem tepiha. Pretpostavljamo da priličan dio vlasnika ovog automobila nije ni svjestan njihovog postojanja. Tek mali broj koji je nekom prilikom micao tepihe je možda naišao na ovo blago. Spomenuti pretinci solidne su veličine i sigurna opcija za maknuti stvari iz vidokruga potencijalnih lopova.

Što ima zanimljivo od opreme?

Zaista nismo uspjeli pronaći ništa vrijedno posebnog spomena. Ako baš cjepidlačimo možemo spomenuti tempomat i limitator brzine te ručnu klimu. Iako Megane nema keyless entry&go sustav, umjesto ključa osuđeni ste na ključ-karticu koju stavljate u utor i palite auto pritiskom na gumb. Smiješno je što se kartica može izvući tijekom vožnje pa teoretski imate i keyless go.

Situacija na stražnjoj klupi?

Situacija u kojoj sjedite straga jer taksirate na posao je osrednja. Razlog tomu je nedostatak prostora za noge koji će primijetiti poveći ljudi. Ako se pak vraćate iz noćnog kluba ovaj Megane će vam se straga činiti kao najudobniji krevet na svijetu.

Prtljažnik?

524 litre prostora trebale bi progutati i najzahtjevnije putnike, dok vaše stvari mogu stajati ispod skromnog “lažnog” poda.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija u ovom automobilu sastoji se od Radio/CD playera s monokromatskim ekranom na vrhu središnjeg grebena. Upravljati njome možete koristeći tipke ili genijalnu ručicu koja se nalazi s donje desne strane volana. Ona zamjenjuje tipke na volanu što je uz malo navikavanja izvrsno rješenje.

Usporedba s konkurencijom?

Osnovna multimedija u konkurenciji istog godišta je identična ili još gora. Kao izuzetak se pojavljuje Golf VI i čak VII koji je došao na tržište gotovo tri godine prije nego novija generacija Meganea.

Kako se mogu povezati?

Povezivost u ovom automobilu je čak i dobra. Na raspolaganju je Bluetooth, AUX i USB koji taksistima omogućava vječno punjenje mobitela s njihovim omiljenim aplikacijama.

(Ne)obična instrument tabla?

Instrument ploču moramo pohvaliti jer u isto vrijeme uspijeva biti zanimljiva i pregledna. Okretaji motora se jasno vide kao i digitalni prikaz brzine, temperature i razine goriva.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Mercedesov, ups… Renaultov 1.5 dCi motor koji lagano dobiva kultni status. U ovoj varijanti izbacuje 110 konja i čujemo da je vrlo pouzdan.

Što mijenja brzine?

Ručni mjenjač koji broji šest brzina. S dobrim vozačem ćete se osjećati kao da ste u automatiku.

Koliko goriva stane u njega?

80 butelja francuskog dizela il’ ti ga 60L goriva.

Koliko troši?

U normalnim uvjetima oko 6 litara, no čuli smo legende da može ići i ispod 5 litara bez previše truda.

Pogon je na…?

Ne trebaju vam vreće cementa za ovaj Megane jer je riječ o prednjem pogonu.

DOJAVE IZA VOLANA

Dojmovi i iskustva iz ovog automobila se mogu prenijeti iz dvije perspektive koje dijele neke značajke pa krenimo od tih.

Neovisno o tome vozite li ili ste samo putnik, Megane je udoban i zadovoljavajuće tih automobil. Obje osobine su čak i karakteristične za Grandtour automobile, ali što se tiče spomenutog naziva tu priča završava. Kada sjednete za volan počinjete shvaćati da se radi o jednoj francuskoj lađi koja nikako nije dizajnirana za transkontinentalna putovanje. Volan je lagan i neprecizan, a mjenjač je totalna suprotnost u vidu tvrdoće, no ne i preciznosti. Dizelaš je dovoljno snažan za sve prosječne radne zadatke iako odaje dojam slabijeg motora. Ne bi mu škodilo malo “profinjenosti” jer nas je u nekim trenutcima podsjetio na radni stroj. S pozicije putnika Megane Grandtour nudi udobna sjedala i skoro pa solidnu količinu prostora za noge. Unutra nije mračno i imate gdje nasloniti ruku. Više od toga vam ni ne treba, osim ako ste moderno dijete jer ćete se sigurno pitati gdje su USB-C utori.

Zaključak je da ako tražite udoban i mehanički pouzdan automobil za karijeru Uber/Bolt vozača Renault Megane Grandtour je odličan izbor što i potvrđuje njihova velika zastupljenost na prometnicama.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

Gotovo bilo koji drugi konkurent je u 2013. godini nudio bolje opcije od ovog Meganea. Istaknuli bi VW Golf VII ili Seat Leon istog godišta te čak i Ford Focus.

Koliko košta?

Ova Megi je nažalost već zaposlena i zadovoljna je radnim mjestom pa ju kupiti ne možete, ali slični primjerci na oglasniku iziskuju oko 6000 EUR što je znatno jeftinije od konkurencije.

Previous
Previous

Prekrasna Alfa Romeo Giulia

Next
Next

Stereotipan BMW X4 M40d