Mladi i oni koji se žele tako osjećati.

MINI Cooper Countryman SD All4

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Automobil kojeg kupujete ako želite biti cool i poistovjećujete se s brendom, ali ste svjesni da njegova originalna verzija pod nazivom MINI Cooper postaje neupotrebljiva kada treba napustiti gradsku gužvu. MINI Countryman SD All4 iz 2013. godine.

Koje je boje i veličine?

Ovo pitanje najviše nas je iznenadilo. MINI Countryman dugačak je svega 4,1 metar, što je praktički isto kao i Renault ZOE. Da ste nas to pitali prije guglanja, rekli bi da je Countryman barem 15-ak centimetara duži. Bijela boja nije osobito kreativna, ali dobiva bodove za dosadu.

Kakva su svjetla?

Countryman ove generacije nastao je u doba kada je Xenon bio traženo rješenje i odabir proizvođača, tako da su u pitanju Bi-Xenon svjetla (ako vas zanima više o tome, pročitajte na linku). Žmigavci i stop svjetla im nisu bili prioritet, pa su se odlučili za žaruljice.

Kakvi su kotači?

Optimalnog dizajna i veličine. Nisu preupadljivi, čak bi rekli da izgledaju elegantno, jednostavno pašu ovom automobilu. Za sve vas koji volite brojke, u pitanju su 18’’ felge.

Hvata li poglede?

Na ovoj generaciji Countrymana već se vide godine tako da ne hvata. Ali ako ste fanatik i u prolazu uspijete proskenirati oznaku SD i All4, uhvatit će vaš pogled.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Kao i u svakom MINI-u, zanimljiva. Sjedala su grijana, crne boje i ručno podesiva. Volan i mjenjač su klasični minijevski, sve moguće je napravljeno okruglo, čak i tipke na volanu. Ako pogledate mjenjač iz zraka, zajedno s držačima za čaše izgleda kao Mickey Mouse (navedeno vrijedi i za multimediju s otvorima za ventilaciju iznad nje). Ručna kočnica je najzanimljivija jer je potpuno drugačija od uobičajenih. Za početak, nije elektronička, ali nije ni standardnog dizajna već izgleda kao drška od tostera. Što su dobili takvim dizajnom ručne, slijedi u idućem pitanju.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Ovaj automobil kao dio dodatne opreme ima MINI držač za naočale i mobitel koji možete fiksirati ispod ručne kočnice kako bi moderno skrivali vaše skupocjene sunčane naočale ili najnoviji smartphone. No, najnoviji smartphone neće se usrećiti tamo jer 2013. godine nisu razmišljali povećanju telefona. Također, nalazimo uobičajene pretince poput držača za čaše, pretinca za rukavice i džepova u vratima.

Što ima zanimljivo od opreme?

Većinu stvari koje je Countryman tada mogao imati. Tempomat, navigaciju, stražnje parking senzore, šiber čije kontrole vas podsjećaju na kokpit aviona, Harman-Kardon ozvučenje, već spomenuto grijanje sjedala, automatsku klimu, sport mode, dva vozačka štitnika od sunca, start-stop sustav i jednu od prvih inačica tzv. keyless go sustava, sličnog onom koji se nalazi u Volvu V40. Potrebno je umetnuti ključ, ali se automobil pali na gumb.

Prtljažnik?

350 litara malo je ako ga uspoređujete s prosječnim hatchbackom. Ako ga uspoređujete s Cooperom, bit ćete oduševljeni.

Situacija na stražnjoj klupi?

Dovoljno mjesta da je upotrebljiva, ali viši i veći ljudi neće biti sretni ako zaglave na stražnjoj klupi dulje od pola sata.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Nalazi se na središnjoj konzoli u sklopu brzinomjera. Da, točno ste pročitali, na središnjoj konzoli nalazi se veliki krug čiji obruč čini brzinomjer, a u sredini je ekran kojim se upravlja pomoću ne osobito označenog “pointera” ispod ručne kočnice. Ako niste vozili MINI prije toga, teško da ćete odmah zaključiti da se tim prištom kontrolira ekran. Ispod ekrana nalazi se razina preostalog goriva, dovoljno velika da se vozači(ca)ma ne dogodi da ih Countryman ostavi na cesti.

Usporedba s konkurencijom/Zanimljivosti?

U usporedbi s konkurencijom tog doba, ova multimedija jedna je od kvalitetnijih i definitivno zanimljivijih. Nudi dosta funkcionalnosti, grafike su interesantne i u skladu s detaljima u cijelom automobilu te se sasvim korektno nosi s godinama. Uostalom, konkurencija nije ni mnogobrojna jer su 2013. godine rijetki pokušavali raditi cool-graničnonepotrebno-povišeno-gradsko-vozilo.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth i AUX, zaista vam ne treba ništa više od toga.

(Ne)obična instrument tabla?

Definitivno. Već smo spomenuli zanimljivo pozicioniranje brzinomjera, a na “klasičnom” mjestu nalazi se samo okrugli brojač okretaja s par podataka na malom ekranu, poput prijeđenih kilometara i temperature.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

2.0 dizelski motor sa 143 konjske snage. Tada je to bio najjači dizelaš u ponudi.

Što mijenja brzine?

Ručni mjenjač sa 6 brzina - sretno s ubacivanjem u rikverc, treba dobro pogoditi rupu.

Koliko troši?

Ako ste većinom u gradu, kreće se oko 8 litara. Izvan grada se spušta na između 6 i 7 litara. Zaključili ste, trošit će oko 8 litara.

Koliko je ekološki?

130 grama CO2 na 100 km.

Pogon je na…?

Sve kotače, dosta neočekivano za ovaj auto, čak bi se usudili reći i nepotrebno, ali svakako je cool.

DOJAVE IZA VOLANA

Glavna stvar koju trebate imati na umu ako kupujete MINI Countryman umjesto MINI Coopera, činjenica je da se u ta dva automobila potpuno drugačije sjedi i da se voze drugačije. Navedeno naravno ne treba promatrati kao problem, jer je upravo to nekim vlasnicima najveća prednost. Dok se MINI Cooper vozi kao go-kart, možete ući u zavoj jako brzo i sjedi se nisko, kod Countrymana je druga priča. Također se dobro vozi, pogotovo s ovakvom opremom, ovim motorom i pogonom na sva četiri kotača, ali pozicija sjedenja puno je viša i sličnija SUV modelima. SD motor najjači je dizelaš u ponudi te će uz pomoć svojih 140 i kusur konja odraditi sve zadatke i više nego adekvatno - relativno je lagan, a vlasnica nam je otkrila da na autocesti postiže i veće brzine od 125km/h :).

Čak i nakon 8 godina, lagali bi kada bi rekli da izgleda atraktivno, ali ostario je puno bolje od drugih automobila istog godišta. Navedeno duguje zanimljivom dizajnu uz mnogo neuobičajenih rješenja u interijeru i na eksterijeru koje ga čine drugačijim i interesantnijim od konkurenata na tržištu. Sada postoji puno alternativa koje možete birati umjesto Countrymana, poput BMW-a X2, Audija Q2, Mercedesa GLA i mnogih drugih, ali Countryman je 2010. kada je predstavljen bio jedan od prvih manjih crossovera na tržištu što mu je osiguralo dobru reputaciju u kojoj uživa i danas.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Ovaj primjerak trenutno nema svoju cijenu, ali ako se zaputite putevima oglasnika pronaći ćete primjerke od 8000 pa sve do 13 000€.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Pomalo ružno, ali praktično pače.

Next
Next

Prevest će vas, bili povrće ili čovjek.