Uljez kod svete trojke.

Volvo V40 D4 Summum

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Onaj hatchback koji nije A3, A-klasa ili BMW jedinica, a ipak ima dozu premiuma. Volvo V40 iz 2015. godine.

Koje je boje i veličine?

Biserno bijele metalik boje koja lijepo izgleda na suncu, ali ni po čemu nije posebna. Normalno da se ta boja kod Volva zove Polar White. S obzirom na ranije navedene konkurente mu, veličina je otprilike jasna.

Kakva su svjetla?

Nisu Thor dizajna… ali su zato Xenon s LED dnevnim svjetlima što je dovoljno dobro za hladne polarne noći.

Kakvi su kotači?

Odlični za ljude ispod 40 godina. 18 zolla i 5 krakova, kombinirano sivih i crnih u idealnoj veličini da automobil atraktivno izgleda. Ako vam je broj godina veći od broja noge, 16ice su odgovarajuća veličina za vas.

Hvata li poglede?

Diskutabilno. Osobi kojoj automobili predstavljaju prijevoz od točke A do točke B vrlo vjerojatno neće uhvatiti pogled, ali onim drugima bi mogao zapeti za oko jer nije jedan od uobičajenih odabira, pogotovo u R-Design opremi.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Volan je, iako u najjačem paketu opreme, predimenzioniran, ružan i neće vam na prvu pasti na pamet da je u pitanju sportska inačica. Sjedala u kombinaciji kože i alcantare jedan su od najboljih aduta ovog auta, udobna kao prave švedske fotelje, i naravno dizajnirana u klasičnom Volvo stilu. Jasno, nisu kao u Vel Satisu kojeg možete pročitati ovdje, ipak švedske su zadnjice manje zahtjevne od kroasanskih. Za kraj, mjenjač ćemo svrstati u kategoriju ni’ vrit ni’ mimo. Vidjeli smo ljepših, ali itekako ima ružnijih.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Na puno neobičnih mjesta. S obzirom na to da je središnja konzola pod kutem, iza tipki klimatizacije nalazi se mjesto za odložiti mobitel i/ili naočale. Na prednjem djelu već spomenutih sjedala nalaze se džepovi gdje možete sakriti papire koje javnost ne smije vidjeti, garantiramo da nikome neće pasti na pamet da ih tamo traži. Osim toga, pretinci u vratima i glovebox standardne su veličine, a cupholderi u sredini imaju staromodnu zavjesicu koja ih prekriva.

Pretinci pored stražnjih sjedala su interesantni jer, s obzirom na to da su stražnja sjedala pod kutem, s lijeve i desne strane spomenutih nalazi se pretinac za žvake ili kovanice. Držači za čaše straga nisu standardno pozicionirani u naslonu za ruku već se izvlače iz središnjeg sjedala, tako da ako imate tri putnika na zadnjoj klupi, primorani ste odlagati čase u međunožje jednog od putnika.

Što ima zanimljivo od opreme?

Kad je riječ o Volvo automobilu, svi očekujemo sigurnost. To očekivanje je u potpunosti točno, a tome pridonosi - kočenje prilikom naleta na prepreku, upozorenje na mrtvi kut, zračni jastuk za pješake (ako naletite na pješaka, ispod haube izlazi zračni jastuk kako se pješak ne bi ozlijedio) i držanje vozila u traci. Osim navedenih sigurnosnih sistema, automobil ima automatska duga svjetla, kameru za vožnju nazad, navigaciju i grijanje sjedala. Ono što ćemo definitivno spomenuti zasebno jest grijanje vjetrobranskog stakla kako se za vrijeme hladnih zimskih dana ne bi trebali zamarati odleđivanjem šoferke i ono najinteresantnije, zvučno upozorenje (neovisno jeste li u navigaciji ili ne) o tome kada se približavate kameri za snimanje brzine, tako da vam V40 zapravo štedi novac.

Situacija u prtljažniku?

Mali otvor i mali gepek. Troje ljudi mogu na more, na skijanje već na knap.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Grafike i vizualni dojam su relativno moderni, ali sporiji je od hrvatske birokracije. Nalazi se iznad mnogobrojnih tipki koje krase središnju konzolu.

Kako se koristi?

Koristi se pomoću tipki koje se nalaze podno ekrana. Nakon par tjedana shvatit ćete koje trebate koristiti, pa će tada stvar postati puno jednostavnija. Dugmad koja služi za upisivanje broja osobe koju želite nazvati mogli su ostaviti u 2010, ali one imaju i drugu funkciju. Možete memorirati čak 10 radio stanica.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth za telefon i multimediju jedina je opcija za koju su smatrali da je potrebna. 2015. godine Apple CarPlay i Android Auto bili su daleko od standarda koji su danas.

(Ne)obična instrument tabla?

U sredini je brzinomjer s ekranom koji prikazuje razne informacije, pored su okretaji, temperatura “vode”, količina preostalog goriva i skroz nepotrebna sugestija kada bi trebali šaltati.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

2.0 dizlo sa 190 ks, u Gothenburgu ga krasi naziv D4.

Što mijenja brzine?

Dobri stari ručni mjenjač sa 6 brzina.

Koliko troši?

S obzirom na poveći broj konja za segment i dva prava auspuha koje ćemo ubrzo moći naći samo u muzejima, pomislili bi da troši puno, ali bili bi u krivu. Potrošnja se kreće oko 7 litara.

Koliko je ekološki?

Nešto sitno ispod stotke CO2 na 100 km.

Pogon je na…?

One kotače bliže motoru.

DOJAVE IZA VOLANA

Kako bi krenuli dojave Volva V40, treba se prvo smjestiti u udobne fotelje koje će izazvati osmijeh na licu, što zbog udobnosti, što zbog cool pretinca ispred sjedala. Pri paljenju automobila čekaju vas dvije radnje, guranje ključa u predviđeno mjesto za to i potom pritisak na tipku. Ako vam to olakšava stvar, ključ možete izvaditi tijekom vožnje.

Volvo se vozi vrlo udobno, ugodno i u svakom trenutku imate osjećaj da ima dovoljno snage, što je i logično s obzirom na natprosječnu konjažu za ovaj segment. Ručni mjenjač dobro šalta, a na autocesti možete postizati i puno više brzine od dozvoljenih, što naravno ne preporučujemo. Zamjerku za dulja putovanja nalazimo u manjku prostora u gepeku i na stražnjoj klupi.

Čak i zavojita cesta nije mu strana zbog nižeg podvozja i većih kotača. Ima ‘pravu’ ručnu što će vas možda razveseliti jednom u dvije godine kada u kontinentalnoj Hrvatskoj padne snijeg, taj dan ćete sigurno otići na prazan parking.

Također, valja napomenuti da se V40 s D4 motorom nije prodavao u hrvatskoj te vas upravo to čini još posebnijima na prometnicama, među mnogobrojnim njemačkim konkurentima.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Ovaj V40 prodan je bez da je primirisao oglasnike za lijepi iznos između 15 i 20 tisuća europskih novaca.

Gdje ga mogu probati?

Zovite svog tipa za Volvo.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Kada je “S” još značio benzin.

Next
Next

Klasa iznad svega, ali…