Clio koji se zdravo hrani.

Renault ZOE Z.E.40 Limited

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Automobil koji je na tržištu već skoro 10 godina, prva verzija izašla je davne 2012. godine. Renaultov alat za borbu protiv previsokih prosječnih emisija u paleti automobila - električni ZOE iz 2018. godine.

Koje je boje i veličine?

Duljina od oko 4 metra svrstava ZOE u kategoriju s VW Polom, Renault Cliom i sličnima, tamno siva boja čini ga dosadnijim nego što stvarno je, a oblik buhtle ističe ga u masi.

Kakva su svjetla?

Glavna svjetla su halogena, što nas nije oduševilo s obzirom na to da se radi o automobilu na struju s poprilično visokom cijenom. Barem pozicije imaju LED diode. Dizajn zadnjih svjetala možemo svrstati u grupu - atraktivna i drugačija.

Kakvi su kotači?

Alu felge u 16” odličan su omjer cijene guma, udobnosti i manje potrošnje struje. Čisto prihvatljivo i izgledaju. Zanimljivo je da je Michelin Energy E-V guma razvijena u suradnji s Renaultom posebno za model ZOE s ciljem da se poveća doseg automobila.

Hvata li poglede?

Ako u njemu vozite UBER ili Bolt, a klijenti vas traže pogledom.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su točno onakva kakva očekujete u Renaultovom gradskom automobilu. Prihvatljive udobnosti i dizajna, bez potpore i pretjerane podesivosti. Naslon za glavu je integriran u ostatak sjedala, jer to manje košta. Ručica mjenjača izgleda iznenađujuće dobro, a iznenadilo nas je što se P, R, N i D mehanički mijenjaju - više o tome u Tehničkom pregledu. Volan je zastario. Ovaj model izašao je prvi puta 2012. godine te se nudio s potpuno istim interijerom skroz do 2019. Kod redizajna u 2020. godini interijer je doveden na potpuno novu razinu.

Gdje mogu pospremiti stvari?

ZOE je omanji automobil te nismo očekivali pretjeranu količinu mjesta za odlaganja. No, možemo reći da smo se ugodno iznenadili. Osim uobičajenih pretinaca u vratima i ispred suvozača, nalazimo i policu iznad tzv. gloveboxa, otvoreni pretinac ispred mjenjača gdje su locirani USB i 12v utikači, a pored ručne kočnice dva su držača za čaše od kojih je jedan veličinom prilagođen za čašicu espressa. Najzanimljiviji pretinac nalazi se na naslonu prednjih sjedala (pogledaj sliku).

Što ima zanimljivo od opreme?

Opremu kod Renault ZOE-a podijelit ćemo u 3 grupe.

Grupa 1 - Oprema koju očekujemo: Jednozonska klima, retrovizori podesivi na struju, 4 električna prozora, tipke na volanu, tempomat.

Grupa 2 - Oprema koju nismo očekivali: električno sklopivi retrovizori, ulazak i kretanje bez ključa.

Grupa 3 - Oprema koju je trebao imati: Automatska ručna kočnica, naslon za ruku i prednji parking senzori.

Prtljažnik?

Prihvatljiv za klasu, nešto sitno manji od VW Pola. 338 litara, ako to ikome išta znači…

Situacija na stražnjoj klupi?

Čak i uzevši u obzir gabarite automobila, stražnja klupa nije najsretnije mjesto za biti. Sjedi se dosta visoko zbog baterija i ulazak/izlazak iz automobila na uskim parkinzima mogao bi biti ozbiljan izazov zbog čudnog oblika stražnjih vrata. Hoće li vam biti dosadno iza? Da, zaista nema ništa što bi vas iole moglo animirati.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Ekran multimedije nalazi se na vrhu središnjeg grebena i nije zadnji krik tehnologije. Radi se o touchscreenu u pristojnoj dimenziji, ali osrednjeg dizajna i s upitnom responzivnošću. Za 2012. godinu kada je prvi puta izašao u ZOE-u bio je dosta dobar, ali za 2019. kada je ovaj automobil proizveden…

Usporedba s konkurencijom?

Teško mu je zapravo i naći konkurenciju jer je 2012. bio jedan od prvih automobila ove vrste na tržištu.

Kako se mogu povezati?

Povezivanje će vam se svoditi na Bluetooth ili USB ako ste kratki s baterijom, od mobitela, je l’.

(Ne)obična instrument tabla?

Digitalna je i ‘konfigurabilna’. Navedena konfigurabilnost svodi se na micanje i dodavanje jednog detalja na ekranu.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Strujni motor koji pogone baterije od 40ak kWh. Što se dosega tiče, u idealnim uvjetima ste na 350km (20-ak Celsiusa, bez klime, s idealnim prometom), dok će to u stvarnosti više biti oko 250km.

Što mijenja brzine?

Nema brzina. Imate P, R, N i D. Zanimljivo je što je zaista pomičete polugu mjenjača, za razliku od većine električnih automobila kod kojih nije mehanička.

Koliko troši?

Navodno ekvivalent 1,8L na 100km.

Koliko je ekološki?

Što se pogona tiče, jako. Što se silne plastike unutra tiče, slabo.

Pogon je na…?

Kotače podno motora.

DOJAVE IZA VOLANA

Kao što smo i mogli očekivati, najviše veselja dao nam je instantan odaziv na pritisak pedale gasa. Ovo je automobil na struju te iako se 70ak ks koliko ima na papiru čini zaista malo, u stvarnosti i na brzinama do 100km/h bit ćete brži od većine automobila na cesti. ZOE se u gradu snalazi odlično! Renaultov strujić brz je, okretan, dovoljno udoban i s većinom tehnologije koja vam može zatrebati. Jedinu zamjerku imamo na mrtvi kut koji stvara A stup. U nekoliko navrata dogodilo nam se da smo imali poteškoća s uočavanjem pješaka, biciklista i ostalih smetnji. S obzirom na kut pod kojim se vjetrobransko staklo nalazi, pri skretanju će se A stup nalaziti točno na mjestu gdje očekujete pješake, tako da, oprez!

Što se situacije van grada tiče, sve što treba reći jest da mu je maksimalna brzina 135km/h. I ne samo to, nego vam se prilikom vožnje po autoputu doseg značajno smanji i može biti ispod 200km. U prijevodu, ako vozite 130, do Rijeke možete, ali nazad baš i ne. Eventualno ako vam se stoji 1 - 2 sata na punjaču uz autoput.

ZOE je automobil za grad i tu zaista nema rasprave. Da se nalazimo u situaciji gdje nam treba poseban automobil isključivo za grad i kratke relacije gdje nema visokih brzina, ZOE je jedno zanimljivo rješenje.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Cijena našeg primjerka je 140.000,00HRK.

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

E za Eleganciju

Next
Next

Vaša pošiljka je u tranzitu.