Božićni Ford EcoSport

Gdje je nestao ‘Sport’, gdje se skrivao?

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Jedan od onih automobila koji vas natjeraju da se zapitate jesu li proizvođačima zaista trebali u ponudi, Ford EcoSport 1.0 Ecoboost Titanium iz 2017. godine. Zašto je Ford-u trebala ovakva povišena verzija Fieste i zašto su mu odlučili nadjenuti ime EcoSPORT, do kraja testa nismo uspjeli saznati.

Koje je boje i veličine?

Kada bi EcoSport bojom i oblikom uspoređivali s nekim prethodnim testom, najbliži bi bio Crotram TMK 2200 - plav, uzak i visok. Veličina je sitno preko 4 metara, a boja se naziva Kinetic Blue.

Kakva su svjetla?

Izuzev LED pozicija i Božićnih LED-ica kojima smo ga ukrasili, sve ostalo su halogenke.

Kakvi su kotači?

Kotači su veličine 205/50R17 što je bila najveća veličina u ponudi i jedna su od rijetkih stvari na ovom automobilu za koju nemamo nikakve zamjerke.

Hvata li poglede?

Kada ga gledate direktno sprijeda izgleda kao debeljuškasti hrčak. Jednom prilikom Neno i Riki vozili su po autocesti te prestigli Ecosporta, teško susprežući smijeh koliko je to ružan i nezgrapan auto. Očito hvata poglede, kakvi god oni bili.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Volan je multifunkcionalan te je u ovom ili sličnom formatu krasio gotovo sve Fordove modele tijekom proteklog desetljeća. Sjedala su grijana, u kombinaciji kože i tkanine s nepostojećom bočnom potporom. Vozačev naslon za ruku integriran je u sjedalo, kao u autobusu. Za ručicu mjenjača zaista nemamo nikakve dodatne riječi, osim da postoji i da obavlja posao.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Mali pretinac nalazi se lijevo od volana te u njega možete smjestiti dioptrijske naočale da vidite što piše na navigaciji, a u stropu se nalazi pretinac za sunčane naočale. Pretinac ispred suvozača je hlađen, a pored ručne kočnice se nalazi mjesto za odložiti ključ ili slične sitnice.

Što ima zanimljivo od opreme?

U pitanju je Titanium paket opreme koji sa sobom nosi i više nego pristojne stavke - tempomat, kameru za vožnju unazad sa stražnjim parking senzorima, navigaciju, jednozonsku automatsku klimu, grijanje šajbe, ulazak i paljenje bez ključa te kuku.

Što je falilo našem EcoSportu na testu? Rezervni kotač na gepeku. Kada bi imao još i njega, onda bi to bilo offroad vozilo s rezervnim kotačem i gepekom koji se otvara kao u popularnog kockastog Mercedesa.…..EcoSport je zapravo G-klasa?

Situacija na stražnjoj klupi?

S obzirom na tek zanemarivo veći međuosovinski razmak od Fieste, stražnja klupa nije mjesto gdje bi se htjeli naći na dužem putovanju.

Prtljažnik?

Kada smo htjeli pristupiti prtljažniku, prvo smo ispipali cijelu stražnjicu u potrazi za gumbom za otvaranje da bi ga na kraju pronašli u desnom stražnjem svjetlu. Prtljažnik se ne otvara prema gore već u stranu i veličine je skromnih 333 litara. To u teoriji zvuči jako praktično, ali požalite u trenutku kada shvatite da:

  1. Morate naći dovoljno veliko paralelno parkirno mjesto da možete otvoriti gepek

  2. Morate parkirati dovoljno daleko od zida kako bi mogli otvoriti gepek

  3. Ako stanete na uzbrdici, postoji velika šansa da nećete moći zatvoriti gepek zbog težine vrata

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Ford je veličinom ekrana od 5’’ ciljao na dalekovidne osobe. Multimedija je vizualno vrlo udaljena od vozača, a koristi se pomoću seta tipki smještenih podno ekrana. Problem u spomenutim tipkama jest što su iznimno neintuitivne. Veliki kotačić na centralnoj konzoli koristi se za pojačavanje radia, dok se tipke unutar njega koriste za upravljanje multimedijom - više puta nam se dogodilo da promijenimo glasnoću, a želimo upravljati multimedijom. Tipke na dnu pored gumba za sva četiri žmigavca također služe za upravljanje određenim funkcijama multimedije.

Zanimljivosti?

Zanimljivo je da iPhone X, proizveden iste godine kao ovaj sportski ratnik ima ekran veće dijagonale.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth, AUX, USB priključak i 12V utičnica pored ručne kočnice. Apple CarPlay i Android Auto pojavili su se tek na faceliftu godinu kasnije kada je i ekran multimedije porastao za 60%.

(Ne)obična instrument tabla?

S lijeve strane je brzinomjer, s desne strane okretaji, a u sredini mali ekran s osnovnim informacijama. Neobična je rupa u sredini koja se lako mogla integrirati u ekrančić iznad.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

1.0 Ecoboost motor sa 125 konjskih snaga koje vrlo vješto sakriva. Više u dojavama.

Što mijenja brzine?

Ručni mjenjač s 5 brzina. Već na 140 km/h bit će toliko bučan da ćete biti previše opterećeni pitanjem jesu li ti zvukovi normalni da bi uopće mogli pomisliti na šestu brzinu.

Koliko goriva stane u njega?

52 litre benzinskog goriva.

Koliko troši?

Potrošnja na testu kretala se između 7 i 8 litara.

Pogon je na…?

Prednje kotače. Pogon na sve kotače dostupan je na facelift verziji, ali samo s dizelskim motorom.

DOJAVE IZA VOLANA

Za početak, moramo biti fer i reći da EcoSport zaista nije lijep automobil. O ukusima se ne raspravlja, ali na EcoSportu je vidljivo da je nastao zbrda-zdola na platformi Fieste koja je ljepuškasti gradski autić. Kratak je, uzak, visok i samo mu je falio kotač da upotpuni potpuni dojam komičnog prijevoznog sredstva.

No, kao što znamo, izgled nije jedina bitna stvar kod automobila i moguće da to popravlja voznim svojstvima? Nažalost, ni tu stvar nije puno bolja. 1.0 Ecoboost motor sa 125 konjskih snaga ne dolazi u potpunosti do izražaja i ostavlja dojam 20-30 konja slabijeg motora, je li riječ samo o težem zamašnjaku ili kombinaciji faktora, teško je reći. Pozicija sjedenja vrlo je visoka te će ljubiteljima niskog i skliskog sjedalo i u najnižoj poziciji biti previsoko. Navedeno rezultira da se na cesti osjećate povišeno i pomalo neuobičajenom, ali vjerujemo da se nakon kraćeg vremena naviknete na specifičnu poziciju. Zadnja stvar koju smo primijetili je izrazito velik A stup koji stvara mrtve točke što može biti opasno kada se približavate pješačkim prijelazima ili priključujete na cesti. Očito nismo jedini s negativnim mišljenjem jer je Ford odlučio ugasiti EcoSport za 2023. godinu. Proizvodio se isključivo u Indiji te je zatvaranjem ondašnje tvornice došao kraj i za EcoSport čija prodaja nije bila bajna proteklih godina.

Sada kada smo iskazali negativne stvari, sigurno postoji i nešto dobro? Itekako postoji, a to je činjenica da je EcoSport vrlo visok (ground clearance mu je 19cm) čime je idealan za ljude koji imaju vikendice do kojih vodi šumski put. Također, poprilično je dobro opremljen, a u isto vrijeme većina funkcija je dostupno putem dugmića koji su veliki i većinom jasno označeni. Ako vam je to prioritet, ne zanima vas kako auto izgleda i parkirate na nos, ugrabite Ecosporta prije nego ga skroz ubiju.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

Alternative su Citroën C4 Cactus, Mitsubishi ASX, ili pak Suzuki Jimny.

Koliko košta?

Točno 116.700 HRK kojih se morate riješiti prije prelaska na Euro za par dana.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Jajolika Honda Civic Type R

Next
Next

Iracionalno fantastičan Fiat 500e