Ako žena pita, na struju je…

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Klinci trebaju na trening, žena vas kritizira jer je auto bučan, vi plačete za prodanom Carrerom... zato je Porsche napravio Panameru Turbo S E-Hybrid.

Koje je boje i veličine?

U odnosu na sportske autiće kakve Porsche inače proizvodi, Panamera je zaista glomazna limuzina ili pak hatchback. Duga je sitno preko 5, a široka gotovo 2 metra što ju veličinom taman pozicionira uz bok Mercedes-AMG GT Coupe 4 Door-u. Siva metalik boja sa zelenim hibridnim detaljima neće vas očarati, ali tko zna koliko bi automobil koštao da je u pitanju neka od Porsche-ovih posebnih “PTS” boja.

Kakva su svjetla?

Očekivano, Panamera je opremljena LED Matrix farovima i LED stop svjetlima. Svjetla karakteriziraju četiri točke koje krase trenutne Porsche modele u ponudi, kao i lightbar koji će se pobrinuti da straga, gdje ćete većinu vremena i biti, i dalje znate da je u pitanju Porsche.

Kakvi su kotači?

Nekad smo kotače od 21 zolla viđali samo na biciklima, a danas sasvim solidno pristaju na Panameru. Da je riječ o nekoj drugoj limuzini prigovorili bi da može i koji zoll manje zbog udobnosti, no s obzirom na činjenicu da je riječ o automobilu zaista sportskog karaktera pozdravljamo 275/35 gume na 21” felgama.

Hvata li poglede?

Više od ostalih njemačkih velikih limuzina, ali manje od drugih sportskih marki. Ako stvarno želite biti viđeni nabavite Minija ili Fiata 500 iz 60ih godina.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Ulaskom u interijer ovog automobila počinje se očitovati njegova kriza identiteta. Sjedala izgledaju sportski, ali su isto tako presvučena kožom s “Turbo S” oznakom na naslonu, prilično udobna i električno podesiva u milijun smjerova. Ako pogledate sliku broj četiri s kontrolama sjedala, vidjet ćete da imaju više funkcija nego neki cijeli automobili koje smo testirali. Prednja i stražnja sjedala su grijana no nećemo lagati, očekivali smo i ventilaciju. Volan priča istu priču te je istovremeno sportskog izgleda s kotačićem za promjenu modova vožnje, ali i mekan na dodir. Ručica mjenjača je u usporedbi s današnjim Porsche-ovim ručicama poveća, ali barem imate dojam kao da nešto mijenjate. Krov je od crnog baršunastog materijala te iako inače ne pričamo o vratima, zanimljivo je da vrata ostaju u kojoj god poziciji ih ostavite, nemaju uobičajene “klikove”.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Na raspolaganju su vam džepovi u vratima i prednjim sjedalima te pretinac ispred suvozača i ispod naslona za ruku. Držači za čaše maskirani su u naslon za ruku sve dok ih pritiskom ne otkrijete. Prošli su dani kada su u Porscheu držači za čaše bili skriveni ispred suvozača i pozicionirani točno tako da jačim ubrzanjem prolijete kavu po najskupljim komponentama u automobilu. Putnici straga osuđeni su na manje džepove u vratima, pretinac u naslonu za ruku i ponovno skrivene držače za čaše.

Što ima zanimljivo od opreme?

S obzirom na to da ni Porsche-ovi zaposlenici sa sigurnošću ne mogu reći što je sve dodatna oprema, a što standardna, navesti ćemo sve što nam je bilo zanimljivo. Od funkcionalne opreme, tu su adaptivni tempomat, razni sigurnosni sistemi držanja u traci, upozorenja za mrtvi kut, front assist te 360 kamere s asistentom za parkiranje kojeg nadamo se nećete koristiti. Od komforne opreme, Panamera ima četverozonsku klimatizaciju, zračni ovjes, panoramski krovni otvor i BOSE ozvučenje.

Ono što vam stavlja osmijeh na lice je sportski ispuh i pomični spojler koji možete podignuti pomoću gumba, dok će se na brzinama iznad 90 km/h on samoinicijativno uzbuditi i podići. Ako vam kompić s “običnom” 4S Panamerom kaže da i on to ima, demantirajte ga jer se njegov samo podiže i spušta, dok se vaš podigne i raširi… da, znamo kako ovo zvuči.

Situacija na stražnjoj klupi?

Rijetko koji automobil može se pohvaliti dvozonskom klimatizacijom i grijanim sjedalima straga te kontrolama multimedije i navigacije kojima možete iritirati vozača. Prostora ima za dvoje i klinci se sigurno neće žaliti.

Prtljažnik?

Panamera nije limuzina, nego hečbek, ali nemojte nikome reći. Dostupnih 500 litara odokativno je dovoljno za 33 aktovke napravljene od najfinije talijanske kože.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid interijer

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Kako vrijeme odmiče, ovaj dio teksta postaje sve duži i duži jer se sadržaj ekrana u automobilima znatno povećava. Multimedijom u Panameri upravlja se dodirom putem prednjeg i stražnjeg ekrana. Prednji je veći od nekih laptopa i broji 12.3”, dok je stražnji odokativnom procjenom veličinom sličan ekranu u prošloj generaciji Panamere. Grafike su dosta tamne, ali jasne i rasporedom najviše podsjećaju na Audijeve. Dostupni su prečaci za neke izbornike koji se nalaze na središnjoj konzoli te iako su na dodir, vrlo su jednostavni za korištenje. U konačnici, sve je bolje od ekrana za klimu.

Zanimljivosti?

Osim salve sportskih izbornika i Sport Chrono sata, postoji jedan izbornik gdje na dodir upravljate u kojem smjeru će vam puhati iz ventilacije. Ako želite vidjeti kako to izgleda pronađite sliku broj 4 u slideshowu. Vjerujemo da je najstresnija situacija u kojoj će se Panamera naći jurnjava po autocesti kako bi stigli na sastanak, a tada je od mjerenja vremena po stazi korisniji Sport Response gumb na volanu koji na 20 sekundi daje dodatni boost snage, ako slučajno “serijski” nije bilo dovoljno.

Kako se mogu povezati?

Od najstarijih načina poput 12V, AUX i USB utičnice sve do Bluetootha te Apple CarPlaya i Android Auta.

(Ne)obična instrument tabla?

Cijenimo što je Porsche ostavio analogni brojač okretaja u sredini jer je on najbolji element ove digitalne instrument table koja se trudi podsjećati na analognu. S desne strane je ekran koji može biti podijeljen na dva brojača ili može pokazivati sliku navigacije.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Snaga u obliku dvije turbine, osam cilindara i elektromotora. V8 benzinski motor izbacuje 550, a elektromotor 136 konja. Hibridnom matematikom to je sve skupa 680 konjskih snaga.

Što mijenja brzine?

PDK s 8-brzina koji će sigurno mijenjati brzine brže nego vi.

Koliko goriva stane u njega?

80 litara što je sasvim dovoljno jer je prosječna potrošnja…

Koliko troši?

*zvuk bubnjeva* 11.9L/100km. Šokantno malo za automobil mase preko dvije tone s više od 600 konja.

Pogon je na…?

Sva četiri ogromna kotača.

DOJAVE IZA VOLANA

Kako smo već vozili Taycana Turbo S o kojem dojmove možete pročitati na linku, Panamera Turbo S E-Hybrid nam je ostavila sličan prvi dojam. Automobil jednostavno prebrz za normalan promet. Do stotke mu treba manje od tri sekunde, a međuubrzanja su još brutalnija. Naravno, neki će sada reći “Ne morate ga uvijek do kraja stisnuti” i slažemo se s time, ali ako želite biti normalan i pristojan vozač u ovom autu pripremite se koristiti 15% potencijala. Praktično je da Panamera E-Hybrid može “do firme” raditi isključivo u električnom načinu rada, ali tko kupuje brzog Porschea pa ga vozi kao Nissan Leafa?

Pozitivne strane ovog automobila njegova su udobnost, uglađenost i tišina, no sve to možete dobiti i u osnovnom modelu. Možda smo mi čudni, ali koliko god volimo automobile i vožnju, čini nam se da bi naš odabir bila neka od “normalnijih” Panamera s 30-40% manje snage čiji je potencijal nekad i moguće iskoristiti. Što se kvalitete tiče, iz prijašnjih iskustava s Porscheom imamo velika očekivanja. Da smo na testu imali novu Panameru vjerojatno bi pohvalili percipiranu kvalitetu izrade i materijala, no ovaj primjerak ima preko 120 tisuća kilometara i to se očituje na sjedalima i centralnoj konzoli mnogo više nego što bi trebalo.

Zaključak jest da je Panamera izvrstan automobil i naš savjet je da ako već možete kupiti jednu, neka bude osnovna jer dodatnih 100 tisuća eura ne opravdava ovu hibridnu verziju. Radije dio tog novca potrošite na neku ludu boju i razne zanimljive stavke dodatne opreme ili još bolje, na lagan i zabavan auto s ručnim mjenjačem u kojem ćete uživati vikendom. Po našem mišljenju, Panamera 4S i Boxster bolja su opcija od jedne jake Panamere.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Ako vam je budžet za automobil preko 200.000 eura, čekaju vas slatke muke. BMW M8 GranCoupe, Mercedes-Benz AMG CLS 53 4Matic+, Mercedes AMG GT 4-Door Coupe, Audi RS7…

Koliko košta?

Rabljeni primjerci su preko 100.000, a novi preko 200.000 €.

Kako sam ga mogao nabaviti?

Klikom na…Panamera je uvijek vruća roba tako da više nije u ponudi…bacite oko na Turbo 911 koji čeka baš Vas!

Previous
Previous

Nimalo uzbudljiv, ali kvalitetan

Next
Next

Pronađite surfera u sebi!