Nimalo uzbudljiv, ali kvalitetan

Mazda CX-5 2.2 CD150

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Donedavno najveći SUV u ponudi i najprodavaniji Mazdin model od 2014. godine, Mazda CX-5 druge generacije iz 2017. godine.

Koje je boje i veličine?

Boja je “Sonic Silver Metallic”, iako na našim slikama naginje na sivu, u stvarnosti je to ipak klasična srebrna. Dug je 4,55 metara što je sitno manje od Toyote RAV4 i par centimetara više od Hyundai Tucsona i Kie Sportage.

Prednji dio zaista moramo reći da nam se sviđa dizajn i način na koji je rešetka integrirana u haubu i svjetla. Dok zadnji kraj izgleda kao Pokemon Metapod. Za sve one koji ne znaju, Google vam je prijatelj.

Kakva su svjetla?

Svjetla su u LED tehnologiji izuzev žmigavaca koji su i dalje nostalgični.

Kakvi su kotači?

19’’ kotači s pet dvostrukih krakova. 19 zvuči dosta veliko, ali udobnost nije narušena. CX-5ica bi podnijela i 20, zbog povećih otvora za kotače.

Hvata li poglede?

“Kodo” dizajn zanimljiviji je od dosadnih Nijemaca, ali daleko od tog da će vam ispasti vilica kada pogledate auto, ako ga uopće pogledate.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sve je onako, dobro, ali ništa posebno. Volan je još 2017. vapio za redizajnom, a Mazda ga je zadržala skroz do 2021. novi model srećom ima onaj predivan iz ‘trojke’. Sjedala su prekrivena tkaninom, te su udobna s postojanom bočnom potporom, ali ručno podesiva. Ručica mjenjača je ugodna pod rukom i kratkog hoda, kao što smo i navikli kod Mazde.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Sve uobičajeno, pretinci u vratima pristojne veličine, dva držača za čaše koji se nalaze između omanjeg naslona za ruku i ručnog mjenjača. Putnici straga odmarat će ruku na naslonu koji će im držati i piće, a mali pretinac pored može služiti za kemijsku ili ako ste hrabri, mobitel. U stražnjem naslonu za ruku se također nalazi plitki pretinac za sakriti pljosku od ostatka obitelji.

Što ima zanimljivo od opreme?

Za komfor ima BOSE zvučnike, keyless entry i go, navigaciju, autohold, prednje i stražnje parking senzore s kamerom, dvozonsku automatsku klimu te prtljažnik na struju. Mazda nikad ne razočara sa sigurnosnim sistemima poput prepoznavanja znakova, držanja automobila u traci, blind spot monitoringa i “smart city brake support” što je finiji naziv za upozorenje na sudar s kočenjem. Jedino što stvarno fali da bi cijela family bila sretna jest grijanje sjedala. Hyundai Tucson imao ih je i straga.

Situacija na stražnjoj klupi?

Ovo je primarno obiteljski auto, a situacija na stražnjoj klupi to i podupire. Dovoljno je mjesta za visoke i široke.

Prtljažnik?

S 500tinjak litara prostora moglo bi se nametnuti pitanje ima li kupovina ovog SUV-a smisla. Golf ima 380, a Octavia 590 litara, da steknete dojam.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija je mala, dosadna i uvjerljivo najveća mana ovog automobila. Iako je jednostavna za korištenje, grafike su nezanimljive i ekran nije pretjerano responzivan. Kada stojite, upravljanje ekranom moguće je preko touchscreena ili preko malog kotačića na sredini. Kada vozite, radi sigurnosti dostupan je samo kotačić. Rezolucija kamere je tuga velika, ali u nuždi će poslužiti.

Usporedba s konkurencijom?

Škodu ili Volkswagen tog godišta nećemo ni spominjati jer su multimedije višestruko bolje, a čak i Hyundai Tucson ili Toyota RAV4 nude bolja rješenja.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth te dva USB priključka ispod centralnog naslona za ruku sprijeda i straga. U središnjem pretincu nalazi se i 12V priključak. CD-e više ni u novinama ne dijele, tako da utor vrlo vjerojatno nećete ni koristiti ni primijetiti.

(Ne)obična instrument tabla?

U moru dosadnih, dosta neobična. Tri cajgera gdje analogni pobjeđuju natpolovičnom većinom. Lijevo su okretaji, u sredini se nalazi brzinomjer, a desno ekran s podacima po volji.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Skyactive 2.2 dizelski motor sa 150 KS.

Što mijenja brzine?

Ručni mjenjač sa 6 brzina.

Koliko goriva stane u njega?

56 litara što će uz odgovor na sljedeće pitanje biti sasvim dovoljno.

Koliko troši?

Na autocesti čak i 6 litara, a u gradu neće više od 8 litara. Kombinirano je to 7,2 litara.

Pogon je na…?

Prednje kotače, iako je u ponudi bio i inteligentni 4x4 pogon.

DOJAVE IZA VOLANA

Trebamo li se pohvaliti kako smo tražili prekidač za otključavanje i zaključavanje dobrih 5 minuta? Mazda koristi zaista glupe prekidače koji se nalaze iznad kvake, umjesto da prestanu šktrarit i stave normalnu tipku. (Rage mode off)

Mazda CX-5 zaslužuje pohvale u dva aspekta, a to su jako dobra standardna sigurnosna oprema i kvaliteta izrade interijera. Sjedala i volan su dobri, a umjetna koža na upravljačkoj i centralnoj konzoli nije nešto što često vidimo na autima ove klase. Sigurnosni sistemi poput držanja u traci i sličnih 2017. godine izbijali su vam značajnu količinu novaca iz džepa, a Mazda ih je nudila standardno.

Motor od 150 KS odrađivat će sve zadatke koje stavite pred njega i kruzanje po autocesti odrađivat će bez ikakvog problema, ali nemojte očekivati utrke na svakom semaforu. U zavojima vas neće iznevjeriti, ali nije baš ni Alfa Romeo Stelvio. Kao što smo rekli, Mazda CX-5 je dobar auto koji vas neće iznevjeriti, ali niti izuti iz cipela.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Na tržištu je dostupan veliki broj alternativa za svačiji ukus, a neki koji nam padaju na pamet su Honda CR-V, Toyota RAV4, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Volkswagen Tiguan

Koliko košta?

177.700 HRK ili ako ste već eliminirali kune iz vašeg života, 23.584,84 EUR.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Tik do savršenstva.

Next
Next

Ako žena pita, na struju je…