Ovo jednostavno trebate probati.

Porsche Taycan Turbo S

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Prvi električni model iz ponude Porschea koji je podigao jako puno prašine jer “Ne može Porše biti na struju”. Pročitajte do kraja, probajte ili nam vjerujte na riječ - Taycan svakako je pravi Porsche, a Turbo S je neka skroz druga dimenzija.

Koje je boje i veličine?

Dugačak je nešto sitno ispod 5 metara, vrlo sličnih dimenzija limuzinama executive segmenta - E klasa, petica i slično. Često ga spominju kao električnu verziju Panamere, međutim Panamera je ipak malo veća. Znate da crno na crnom s crnim nije naš omiljen odabir, ali u ovoj situaciji nemamo puno prostora za prigovore.

Kakva su svjetla?

LED Matrix svjetla sa specifične 4 točke koja se sama pale, gase, kuhaju vam ručak i govore lijepe riječi. Iza se nalazi vrlo tanki lightbar koji spaja lijevu i desnu stranu i daje vam do znanja da je u pitanju Porsche. Činjenica je da ćete većinu vremena gledati taj lightbar, a ne MATRIX-e sprijeda.

Kakvi su kotači?

Već praktički standardno kod Porsche modela - veći straga, manji naprijed. U pitanju je 21’’ s gumama širine “jakosuskupe”, a naprijed je 20’’ s gumama “malomanjesuskupe”. Felge izgledaju kao da same po sebi imaju 200 KS, a ispod njih se nalaze žuta kočiona kliješta koja impliciraju da je u pitanju PCCB - keramičke kočnice. Detaljnije o tome ćemo u zasebnom članku.

Hvata li poglede?

Nedvojbeno. Neće ih privući zvukom, ali svojom pojavom definitivno hoće. Ako ga uspijete “uhvatiti” pogledom.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Kožna sjedala su grijana i podesiva u mali milijun smjerova - točnije, 18. Također, ni klincima straga neće biti hladno za guzu. Dostupne su 3 memorije sjedala za vozača i suvozača. Volan je standardnog Porsche dizajna, s fizičkim tipkama s lijeve i desne strane i malim kotačićem na kojem mijenjate modove vožnje. Zanimljivo je da je i volan grijan, ali tu funkcionalnost nećete otkriti osim ako vam netko kaže ili guglate - mali gumb za paljenje skriven je iza volana. Ručica mjenjača nalazi se tamo gdje bi inače očekivali gumb za paljenje automobila koji je kod Porsche-a smješten lijevo od volana - ako dosad niste naučili zašto, podsjetnik je na linku.

Gdje mogu pospremiti stvari?

U dva cupholdera koji se nalaze na sredini, ispod naslona za ruku, pretinac na sredini straga te u vratima. Malo manje uobičajena mjesta su pretinac ispod donjeg ekrana iz kojeg će vam stvari vjerojatno letjeti van te držači za mobitel ispred zvučnika.

Što ima zanimljivo od opreme?

Možda će zvučati nevjerojatno, ali ne previše tog zanimljivog. Tempomat, navigacija, prednji i stražnji parking senzori s kamerom za vožnju unatrag, koja je razočaravajuće rezolucije. BOSE zvučnike (Burmester je nadoplata) i panoramski krov po dužini cijelog auta. Zanimljivije stvari su Sport Chrono sat na sredini, krov u alcantari, kožni dashboard te apsolutni pobjednik ovog pitanja, Smartlift. Smartlift uz pomoć zračnog ovjesa i navigacije podiže automobil na lokacijama koje učestalo posjećujete kako ne bi zagrebali podvozje.

Prtljažnik?

Ovo je pitanje koje mu kvari izglede kao obiteljskom automobilu. Prtljažnik broji tek sitno iznad 350 litara, što je manje od uobičajenih hatchbacka. Međutim, nemojte zaboraviti da se tamo gdje inače nalazimo prostor za motor skriva još 80-ak litara prostora za vikend torbu.

Situacija na stražnjoj klupi?

Iznenađujuće komforna. Očekivali smo da su stražnja sjedala više tu radi forme, ali udobno se sjedi i ima dovoljno mjesta za noge i glavu, čak i za više ljude. Međutim, zaboravite na 5. putnika - ovo je četverosjed.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Nalazi se na središnjoj konzoli u sklopu 2 ekrana - gornjeg koji pokazuje uobičajeno poput radija, navigacije, postavki automobila… te donji, koji kontrolira postavke klime, grijanje sjedala i ono najzanimljivije, ‘otvaranje otvora’ na automobilu. Na tom ekranu možete otvoriti prtljažnik, prednji ili stražnji i punjače. Multimedija je dobra, što očekujemo kod Porsche-a, ali ne možemo reći da je highlight ovog automobila.

Zanimljivosti?

Najzanimljivija stavka koju smo pronašli je namještanje ventilacijskih otvora. Ne postoji nikakva fizička poluga, već na ekranu namještate u kojem smjeru želite da zrak puše. Više party trick nego korisna funkcionalnost. Također, kako bi pješaci znali da dolazite, možete uključiti “Electric Sport Sound” čime će vaš električni Porsche proizvoditi futurističke zvukove. Fora je, nećemo lagati.

Kako se mogu povezati?

Iako je u prošlosti Porsche zanemarivao korisnike Android telefona, dostupni su bežični Apple CarPlay i Android Auto. USB-C priključci i Bluetooth su dostupni, naravno. Zanimljivo je da su straga USB-C priključci skriveni ispod središnjeg (ne)sjedala.

(Ne)obična instrument tabla?

Kombinacija ekrana i tipki sa strane koje su na dodir. Nudi razne prikaze poput navigacije, lap timera, ekrana potrošnje i još tko zna čega ne. Iznimno je konfigurabilna, odlične rezolucije i ne možemo joj naći neku objektivnu zamjerku.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Dodatni prtljažni prostor. Ono što vas zanima je da ga pokreću električni motori snage 760 KS i više od 1050 Nm okretnog momenta. U dojavama ćemo dati sve od sebe da objasnimo te brojke, ali bit će teško.

Što mijenja brzine?

Nekakav fugazi koji se uopće nećemo truditi objašnjavati. Radi to besprijekorno.

Koliko troši?

Službene brojke govore da je range 390 km, naša iskustva govore da je to negdje između 250 i 300 km. Zaista ovisi o načinu vožnje, kao što i sami znate da je situacija sa strujićima.

Koliko je ekološki?

Jednako koliko i bicikl. Vi odaberite što vam se više sviđa…

Pogon je na…?

Sve kotače, točnije svaka osovina ima svoj elektromotor.

DOJAVE IZA VOLANA

Krenimo od koliko toliko normalnih situacija, kada ne želite kršiti zakone i prkositi svim zakonima fizike - ovaj auto je stvarno udoban. Širok je tek sitno ispod 2 metra, ima zračni ovjes i preko ležećih policajaca prelazi s nevjerojatnom lakoćom. Navedenom širinom i dužinom od skoro 5 metara parkinzi vam neće biti najdraže mjesto. Domet bi mogao biti veći, 300 km ćete teško ostvariti, ali uz malo planiranja i pametnih stajanja na kavu, bez problema ćete dostići i udaljenije destinacije.

Kvaliteta interijera je odlična, što i očekujemo kod Porschea. Materijali su kvalitetni, čak i najzahtjevniji će naći poziciju sjedenja koja im paše i sve što dotaknete jasno vam daje do znanja da je ovo skup automobil. Par stvari nas je malo razočaralo, nećemo lagati. Rezolucija kamere za vožnju unazad je razočaravajuća, očekivali smo da standardno dolazi s adaptivnim tempomatom i recimo, hlađenje sjedala ne bi bilo na odmet.

Ali zato… ubrzanje je zaista suludo. Ako se niste susretali s električnim automobilom i instantnom količinom momenta, onda vam je gotovo nemoguće objasniti osjećaj ubrzanja. Najbolje objašnjenje je da se na punom gasu osjećate kao da ste na Blue Tornadu u Gardalandu. Jednostavno nema tog auta na cesti kojeg ne možete prestići, instantno ste u prometnom prekršaju i čak se usuđujemo reći da je Turbo S jednostavno previše za normalnu vožnju.

Ispod 1 sec 0 - 40 km/h. 2,8 sec 0 - 100 km/h. 6,4 sec 100 - 200 km/h. 10,4 sec za 1/4 milje.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Porsche Taycan - Taycan 4S - Taycan Turbo S
*Cijene u tablici izražene su bez davanja državi.

Koje su mi alternative?

Zapravo jedino Audi RS e-tron GT.

Koliko košta?

Jaaaako puno. Ako morate pitati, preskup vam je.

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Iz vremena kada nisu svi htjeli imati SUV.

Next
Next

Krenimo s Božićnim poklonima.