Je li Adam više cool od Fiće?

Opel Adam 1.4 Unlimited

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Jedini auto osim Rolls Royce-a u kojem na listi dodatne opreme možete označiti “Starlight Roof”. Glavna razlika je u tome što Opel Adam košta kao kotač navedenog gospodina.

Koje je boje i veličine?

Dugačak je kao novi električni Fićo. Što se boje tiče, crno-bijeli svijet.

Kakva su svjetla?

Sve resurse su potrošili na dizajn ovog auta pa im je jedino preostalo da u njega stave one kaj žuto svijetle.

Kakvi su kotači?

Velikih 17’’ u odnosu na auto i (ne)objektivno su iznimno simpatičnog dizajna.

Hvata li poglede?

Hvata jer ga gledate u šoku s obzirom na to da ih je u Hrvatskoj prodano otprilike sedam. Ako se ne možete sjetiti kako se zove, približite mu se i pročitajte na boku.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Volan je iznenađujuće lijep s par kromiranih detalja, ali je razočaravajuće da se već dosta pohabao nakon 50-ak tisuća km. Multifunkcionalan je, s lijeve strane kontrole su tempomata, a s desne kontrole glasnoće i radia. Mjenjač također ima pokoji kromirani detalj, a sjedala su u kombinaciji “kože” i tkanine. Ono što je najbitnije je da je sve navedeno puno bolje nego u našoj Astri koja je 2 godine noviji auto.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Pretinac u vratima primiti će sitnice u punom smislu te riječi. Pretinac ispred mjenjača ima praktično rješenje koje još nismo vidjeli - gumeni razdjeljnik koji služi kao cupholder, a ako vam ne treba, jednostavno ga možete maknuti (pogledaj sliku). Lijevo od volana nalazi se pretinac kojeg volimo kad je zatvoren, a ovaj otvoreni vjerojatno će držati ključeve od stana ili garaže.

Što ima zanimljivo od opreme?

Okej, nema Starlight krov, ali ima dobrih stvari, pa redom… Panoramski krov (koji se ne otvara) sa zavjesom, CITY mode omekšavati će volan kako bi lakše manevrirali po gradskim prometnicama, ambijentalno osvjetljenje u 6 boja koje smo otkrili pipkanjem nepoznatih tipki na stropu, tempomat s limitatorom brzine, električno podesive retrovizore i ECO-mode.

Prtljažnik?

Postoji i manji je od konkurenata.

Situacija na stražnjoj klupi?

Ako niste preskakali gimnastiku u osnovnoj školi, otkrit ćete kakva je situacija. Ako jeste

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Veliki touchscreen nalazi se na vrhu središnje konzole i ispod su četiri tipke. Jedna je HOME koja vraća na glavni meni, gumb u sredini služi za gašenje ekrana, a najgluplja stvar su TIPKE za pojačavanje ili stišavanje glasnoće. Nije nam jasno zašto nisu mogli staviti najobičniji kotačić jer je ovo užasno komplicirano i iritantno za korištenje, pogotovo u vožnji. U redizajnu su ispravili svoje greške.

Usporedba s konkurencijom?

Konkurencija koja nam pada na pamet u tom segmentu cool gradskih mališana je Fiat 500, MINI Cooper i za one zabavne, VW up! GTI. Multimedija u MINI-ju je miljama ispred Adama, kao i cijena. Ekran u Adamu je velik za 2016. godinu, samim time i puno bolji od Fiće. Iako nije pretjerano responzivan, nije ni Fićo bolji. Što se up!-a tiče, multimedija je vaš smartphone pa se tu nema mnogo za reći.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth za pozive, AUX za muziku i USB za punjenje mobitela.

(Ne)obična instrument tabla?

Crvena je i pokazuje sve što bi vas moglo zanimati.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

1.4 benzinac s okruglih 100 konja.

Što mijenja brzine?

Ručni mjenjač s 5 brzina. Bježite glavom bez obzira od EasyTronica ako vam je život mio.

Koliko troši?

500 kuna mjesečno.

Koliko je ekološki?

119 g/km C02.

Pogon je na…?

Prednje noge.

DOJAVE IZA VOLANA

Prva stvar koju smo zamijetili je kako Opel Adam ima vrlo mekan volan čak i kada nije upaljen CITY mode. Paljenjem CITY mode-a, volan postaje još mekši čime ovim 3 i pol metra kratkim mališanom možete proći i manevrirati praktički bilo gdje. Ne bi mu škodili parking senzori koji su dostupni kao dodatna oprema, iako bi trebali biti standardna s obzirom na cijenu. Kao i svi drugi Opeli, ručkica za žmigavce začuđujuće je visoko što traži privikavanje.

Kako smo već spomenuli konkurenciju, najveći bonus ovog auta je njegov 1.4 motor sa 100 konja koji je i više nego dovoljan za sve zadatke na koje ćete naići. VW up! GTI ima 115 ks i smatra se “nasljednikom” GTI keca, a to je samo 15 konja više od Adama. Naravno, konjaža nije jedino što definira automobil i sigurno je up! sportskije posložen od Adama, ali želimo vam pokazati kako je 100 ks zapravo dosta za ovakav mali automobil. Fiat 500 nudi uglavnom slabije motore, ako zanemarimo Abarth koji bi bio konkurencija Opel Adamu S.

Da zaključimo, Opel Adam nas je ugodno iznenadio jer se vozi puno bolje nego što smo mislili te pretpostavljamo da je glavni razlog zašto se nije prodavao te je u konačnici ukinut - previsoka cijena.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Adama ćete osvojiti uz pomoć 8.000 €.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

U C-Entru pažnje.

Next
Next

Jedina Buba koju želite ljeti.