Egzotični Maserati Levante

Talijanska egzotika, ali…

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Talijanski povjetarac upakiran u luksuzni crossover SUV. Ime je dobio direktno iz ruže vjetrova, po toplom vjetru Levanatu koji puše s istoka. Maserati Levante 3.0 V6 Diesel je iz 2018. godine te je prešao oko 80.000 kilometara.

Koje je boje i veličine?

Levante u dužini mjeri sitno preko 5 metara, zbog čega ga možemo klasificirati kao srednjeg do velikog SUV-a. Što se boje tiče, vidite i sami da prošlom vlasniku kreativnost nije bila jača strana.

Kakva su svjetla?

Iznenađeni smo činjenicom da ovaj Levante nema specifičan svjetlosni potpis kao što imaju konkurenti, već samo ima kratku LED trakicu kao dnevna svjetla i Xenone kao glavna. Ako kojim slučajem mislite da su LED trakice i žmigavci, budite sigurni da nisu.

Kakvi su kotači?

Vozite se na 21’’ aluminijskim felgama kodnog naziva Anteo. Prednje gume su 265/40, dok su zadnje 295/35. O glavoboljama prilikom kupovine novih guma nećemo ni pričati, s premium gumama lako ćete prijeći 12.000 kn za set s izmjenom. S pozitivne strane, na voženom primjerku su gume zamijenjene relativno nedavno.

Hvata li poglede?

Eksterijer broji preko 10 oznaka koje upućuju na to da se radi o Maseratiju, pa čak ako i to nekome promakne, u sportskom Drive Mode-u, bez obzira na to što je dizel, auspuh je poprilično glasan. Vozač Maseratija želi biti viđen, a ovaj Levante mu to omogućuje.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Volan možemo svrstati u kategoriju relativno atraktivnih i multifunkcionalnih. Osim trozupca koji u vozaču izaziva nalet sreće pri svakom spuštanju pogleda, moramo spomenuti dio iznad lijevog kraka volana koji je vrlo debeo te je teško uživati u vožnji s laktom naslonjenim na prozor. Ručice mjenjača dotaknuti ćemo se niže jer zaslužuje svoj dio teksta. Također, s obzirom na cjenovni rang, pomalo je čudno da upravljačka konzola nema niti jedan vidljivi šav, već samo komade kože. Sjedala su izvedena u fantastičnoj smeđoj koži te su vrlo udobna i mekana. Na naslonu za glavu nalazi se trozubac, tako da i vaš potiljak zna da se ne vozi u nekakvom Koreancu.

Kod sjedala počinju problemi. Prvo ćemo spomenuti da vozačko sjedalo nema memoriju. Nakon toga ćemo spomenuti da sjedala nisu grijana. Kao treću stvar reći ćemo da naslon vozačkog sjedala nije na struju. Kao apsolutni šlag na tortu dolazi činjenica da se cijelo suvozačko sjedalo pomiče samo u 4 smjera. Naprijed - nazad donji dio i naprijed - nazad naslon. Baza sjedala NE MOŽE SE POMAKNUTI GORE - DOLJE. Ponovit ćemo, suvozačko sjedalo nema podešavanje po visini.

Nakon što ste udahnuli i došli k sebi, spomenut ćemo detalj koji samo Talijani mogu smisliti. Ako pogledate sliku 4 u gridu niže, vidjet ćete Maserati logo na poluzi pomoću koje se namješta naslon sjedala. Jeste li to ikada igdje prije vidjeli?

Gdje mogu pospremiti stvari?

Očekujte uobičajena mjesta, u vratima, ispred suvozača, u centralnoj konzoli i oko mjenjača.

Što ima zanimljivo od opreme?

Levante u eksterijeru i interijeru ima preko 20 trozubaca što definitivno zaslužuje svoj dio u popisu opreme. Osim toga, tu je prijeko potreban analogni sat, dvozonska automatska klima, kretanje bez ključa, samozatamnjujući retrovizor, zračni ovjes, sklopive retrovizore i tempomat.

Ako ste se u potpunosti oporavili od šoka vezanog uz sjedala, dozvolite da vas ovaj puta izbacimo iz stolice. Maserati Levante NEMA parking senzore. I ne samo da nema senzore, nego nema niti kameru. U prijevodu, uz ovaj preko 5 metara dug automobil ne dobijete apsolutno nikakvu pomoć pri parkiranju.

Situacija na stražnjoj klupi?

Situacija straga je solidna, imajući na umu da se radi o povećem automobilu s međuosovinskim razmakom od preko 3 metra, nemamo se na što žaliti. Od sadržaja imate par USB-a, 12V utičnicu, naslon za ruke i 2 otvora za klimu.

Prtljažnik?

Osim što je na struju, prtljažnik je lišen bilo kakvog sadržaja. Omanja zanimljivost je pozicija prekidača za zatvaranje, obično ga očekujemo na samom poklopcu, ali isti se kod Levantea nalazi s lijeve strane u prtljažniku. Prekidač za otvaranje prtljažnika u interijeru također je na potpuno neočekivanom mjestu, na krovu odmah pored prekidača za unutarnje svjetlo.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Ekran multimedije nalazi se na vrhu središnjeg grebena, te je ostao u kasnim 2000-itim. Sustav je spor, boje su skromne, a ikonice kao da su skinute s nekog od besplatnih online servisa. Što se upotrebljivosti tiče, tu je malo bolja situacija. Čak i kratka usporedba s konkurencijom ostavlja Maserati u oblaku piksela. Sustavi od BMW-a, Mercedesa, pa čak i Jaguara ili Range Rovera osjetno su bolji.

Zanimljivosti?

Osim dodirom, ekran se koristi putem kotačića koji se nalaze na centralnoj konzoli. Zanimljivo je da se dva kotačića nalaze jedan na drugome, te donji upravlja ekranom, dok je gornji potenciometar. Također, upravljati sustavom možete i putem tipki na volanu, što je i najbolji dio cijelog multimedijskog sustava u Maseratiju. Tipke se nalaze na stražnjoj strani volana, tamo gdje bi inače bile pedale za ručne promjene brzina. Tipke su praktične, te ćete se vrlo brzo naviknuti na njih.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth će biti najpraktičnije rješenje u kombinaciji s Apple CarPlayem i Android Autom, ako želite punu funkcionalnost.

(Ne)obična instrument tabla?

Osim analognih brzinomjera i obrtomjera s Maseratijevim trozupcima u sredini se nalazi i ekrančić koji je prolazne konfigurabilnosti i sadržajnosti. U usporedbi s centralnim ekranom je čak i odličan.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Levantea pokreće dizelski V6 motor koji proizvodi 250 konjskih snaga i 600 Nm okretnog momenta. Kod Maseratija smo navikli da je vidljivi dio motora uvijek lijepo dekoriran i uređen, ali kod dizelske varijante ipak se samo radi o poklopcu na kojem se nalazi trozubac.

Što mijenja brzine?

Brzine mijenja automatski ZF mjenjač na koji nemamo pritužbi. Problem je u samoj ručici putem koje se mijenjaju stupnjevi prijenosa. Pogoditi R, N ili D ponekada je nemoguća misija, a ako kojim slučajem prilikom prebacivanja iz D u P slučajno ostanete u rikvercu (što će se svako malo događati) morate čekati da talijan skuha Espresso, zapali cigaretu i popije gutljaj, pa tek onda možete nesmetano nastaviti svoj proces prebacivanja u Park.

Koliko goriva stane u njega?

Rezervoar će popiti 80 litara, što je više manje u skladu s konkurencijom.

Koliko troši?

Potrošnja će se nalaziti sjeverno od broja 10.

Pogon je na…?

sva četiri kotača, ništa drugo nije niti bilo u ponudi.

DOJAVE IZA VOLANA

Prije samog ulaska u automobil treba se pozabaviti ključevima te osim što ključ izgleda zaista odlično, za naš ukus je ipak malo premasivan. Uz ključ dobijete i ‘prezervativ’ u koji ga stavite kako ne bi razbili pločice na podu kada vam ispadne. Po ulasku u Levantea shvatit ćete da je prekidač za paljenje na lijevoj strani kao kod Porschea. Kao zadnja stvar prije kretanja primijetit ćete da nema desne poluge na volanu gdje bi se inače nalazili brisači, već je sve prebačeno lijevo, jer… Talijani.

Što se same vožnje tiče, Levante Diesel je dovoljno snažan za sve zadatke koje ćete staviti ispred njega, dok god ste realni i ne planirate na Grobnik s njim. Upravljač je vrlo precizan i na prvi dojam se zaista ne čini da vozite SUV od preko 2 tone. Prava zabava počinje u trenutku kada prebacite u Sport Mode. Levante postane poprilično glasan, kao da se radi o automobilu s dvostruko više snage. Subotom navečer privući ćete mnoge poglede samo kratkom vožnjom po centru grada, a kada priđete noćnim klubovima uvijek će parking blizu ulaza biti vaš. Samo pripazite da ne lupite u zid.

Nakon što smo iznijeli sve loše i dobre strane, zašto bi itko htio voziti Levantea pored objektivno bolje konkurencije?

Zato što je to Mah-ze-RAH-tee. Na sličan način možemo objasniti zašto bi netko kupio Giuliu ili Stelvia pored ‘trojke’ ili X’trojke’. Kao vozač Maseratija svjesni ste da je vrlo mala vjerojatnost da ćete se utopiti u masi dosadnih Nijemaca, a u isto vrijeme odgovorom na pitanje ‘Što voziš?’, uvijek će vaš Levante biti shvaćan kao egzotičan i poseban automobil, bez obzira što možda nema parking senzore ili kameru. Uostalom što će mu ta praktična oprema, to je Mah-ze-RAH-tee Le-vàn-te.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Konkurenti bi bili BMW X5/X6, Mercedes GLE/ GLE Coupe, ali s obzirom na dimenziju Levantea, sportskije verzije mogu naginjati i klasi Bentayge, Urusa ili X7-ice.

Koliko košta?

Primjerak čije ste slike gledali košta 469.700,00 kn.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Mladenačka Cupra Formentor

Next
Next

Prostrana Opel Insignia