Prostrana Opel Insignia

Dobar za kupiti, a još bolji za prodati

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Odgovor na ovo pitanje ovisi o tome s koje lokacije na kugli zemaljskoj nas čitate. Ako ste iz SAD-a za vas je ovo Buick Regal. Čitate li nas iz UK-a pred vama je Vauxhall Insignia. Svi vi koji ste okrenuti naopako jer živite u Australiji ovaj automobil zovete Holden Commodore. Kod nas na starom kontinentu ovo je dobro poznata Opel Insignia 2.0 CDTi Elegance u karavanskoj izvedbi.

Koje je boje i veličine?

5 metara rekli bismo od oka, ali jedan od nas je čudak koji nosi metar i on tvrdi da mu fali 1,4 cm do petice. Širina nije tako okrugla i iznosi 1,86 metara. Opelov marketinški tim ovu boju naziva Ice Flow bijela. Pretpostavljamo da su se tog naziva sjetili kad su im se kvake zaledile jednog zimskog jutra u Rüsselsheim am Main gdje se nalazi sjedište Opela.

Kakva su svjetla?

Hvalisanje vaših prijatelja koji voze Audije je gotovo jer je ova Insignia opremljena LED Matrix svjetlima, ali s obzirom na to da je Audi prvi iskoristio Matrix u imenu, na vama je da objašnjavate što znači IntelliLux.

Kakvi su kotači?

Insignia leži na 18” aluminijskim kotačima s 5 krakova u dvije boje. Dobro joj stoje, ali ne možemo reći da zrače nekom posebnom aurom.

Hvata li poglede?

Jedino tko će (pre)gledati vašu Insigniu je mehaničar kojem ćete ju morati odvesti prije prodaje.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Opći dojam interijera je u skladu s ostalim Opelima u ponudi. Materijali su kvalitetniji nego u Astri i Corsi, ali ništa specijalno. Sjedala su presvučena kombinacijom crno-sive tkanine i čak su blago profilirana. Grijana su i ručno podesiva, osim donjeg dijela koji je električno podesiv. Volan je kožni i može se pronaći u skoro svakom Opelu u ponudi. Ručicu mjenjača pregazilo je vrijeme te izgleda kao da joj je mjesto u automobilu iz prošlog desetljeća. Cjelokupan interijer je solidno i ergonomski složen, ali prilično dosadan. To je velika šteta jer uz malo igre s bojama Insignia je mogla biti ugodno mjesto za provoditi kilometre.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Posebnih i “uzbudljivih” pretinaca nema. Standardni su prisutni i zadovoljavajuće su veličine. Moramo pohvaliti prisutnost krovnog pretinca za naočale koji nedostaje mnogo skupljim i većim automobilima.

Što ima zanimljivo od opreme?

Kao što nema posebnih i uzbudljivih pretinaca tako nema ni takvih stavaka opreme. Razni sigurnosni sustavi pomoći vozaču poput adaptivnog tempomata i držanja u traci su prisutni što je i očekivano u današnje vrijeme. U Insigniu ulazite i palite ju s ključem u džepu, gepek je na struju, klimatizacija je dvozonska, no ako se želite hvaliti prijateljima kako imate kul opremu Insignia nije za vas.

Prtljažnik?

S obzirom na to da je riječ o karavanu situacija je prilično dobra. 560 litara je zapremnina što zapravo znači da će sva četiri putnika naći mjesto za odložiti svoje kofere i ruksake kada idete na putovanje. Vozaču je na raspolaganju i “tajni” pretinac koji se nalazi ispod poda, u kojem bi inače stajala rezervna guma.

Situacija na stražnjoj klupi?

Prostora ima za ljude i životinje. Vaš pas nažalost neće moći grijati svoju stražnjicu niti podesiti temperaturu klime, ali barem može odmarati svoje šape na naslonu za ruke.

Opel Insignia ST 2.0 CDTi Elegance prtljažnik

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Cijela multimedija ovog automobila sadržana je u 8” ekranu koji se nalazi na vrhu središnjeg grebena. Grafike su jasne i brzina je korektna, ali se kao glavni problem očituje sjajni ekran na kojem ostaju apsolutni svi otisci prstiju jer se ova multimedija koristi dodirom. Pozitivan aspekt je što se uvijek na glavni izbornik vraćate pritiskom na “kućicu” koja se nalazi na fizičkom dugmetu.

Usporedba s konkurencijom?

U odnosu na glavne konkurente poput Passata i Superba možemo zaključiti da je Opelova multimedija gotovo identične razine kvalitete.

Kako se mogu povezati?

Sve žično i bežično je dostupno, čak i Apple CarPlay i Android Auto.

(Ne)obična instrument tabla?

Izgleda obično, ali zapravo je vrlo neobična jer nijedan od dva brojčanika nije cijeli krug, a u sredini se nalazi kvadratni ekran. Zanima nas što je bilo Opelovim inženjerima i dizajnerima kada su zaključili da je vozačima Insignie temperatura ulja i napunjenost akumulatora informacija od kritične važnosti.

Ako vam se ne sviđa takav kokpit kao ni nama, na raspolaganju vam je heads-up zaslon.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Kao što se ljudima iz Opela nije dalo staviti apsolutno ništa na poklopac motora tako ni mi nećemo trošiti previše riječi te ćemo samo reći da je unutra dizelaš sa 174 konjskih snaga.

Što mijenja brzine?

Automatik s 8 brzina.

Koliko troši?

Trudi se biti kao konkurencija što mu i uspijeva te se potrošnja vrti oko 7 litara na 100 kilometara.

Koliko goriva stane u njega?

Ako točite na R1 onda vam stane 62 litre, no ako je keš u pitanju najbolje je uvijek točiti 100 kn.

Pogon je na…?

Prednje kotače jer davno su iza nas Opelovi zlatni dani.

DOJAVE IZA VOLANA

Nitko nije od Opelova karavana očekivao vozačko iskustvo koje može konkurirati BMW-ima i Alfama, pa tako ni mi. Najjača osobina ovog automobila je što je relativno tih i prilično udoban. Ubrzanja su korektna i auto je dovoljno okretan za prosječnog vozača, međutim, iako je na papiru 20-ak konja jači od konkurenata iz VAG grupacije, oni su nam ostavljali jači dojam. Općeniti dojam koji Insignia ostavlja jest da je puno veći automobil nego što zaista je. VW Passat i Škoda Superb s DSG-om čine se kao puno agilniji automobili nego što jesu, dok Insignia ostavlja dojam tromosti na kakav smo navikli u starijim automobilima visoke klase. Neki vozači to vole i njima će ovaj automobil biti odličan, ali nama nažalost nije legao što ne znači da je loš. Ono što moramo pohvaliti je udobnost čemu vrlo vjerojatno kumuje 10-ak centimetara veća dimenzija od konkurencije.

Insignia je dobar automobil za ljude koji ga dobiju na korištenje od strane tvrtke kako bi s njima radili poveću kilometražu i promet tvrtki. Čak joj ni ne možemo naći previše objektivnih mana, ali jednostavno nije ostavila dojam na nas i doimala se vrlo dosadna što je jako teško popraviti kasnije.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Donedavno ih je bilo mnogo, ali proizvođači su počeli mijenjati karavane u korist SUV-ova pa ako baš želite novi automobil tu su Škoda Superb Combi, Mazda 6 SW, Peugeot 508 SW i VW Passat Variant. Oni koji mogu prožvakati rabljeni automobil mogu kupiti i Ford Mondea. Naš izbor bi bio rabljeni Volvo V60, ali tko nas pita.

Koliko košta?

4 5 0 0 0 EUR… šok i vjeverica jer se nekada za te novce mogao kupiti premium karavan D segmenta, ali inflacija čini svoje. Ako ste 2000ih vozili A6 Avant danas ćete Insigniu, a sami procijenite jeste li skočili s konja na magarca.

Previous
Previous

Egzotični Maserati Levante

Next
Next

Gradski Volvo XC40