Nije ni Kia što je nekad bila.

Kia Stonic 1.6 CRDi

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Automobil od onog brenda kod kojeg ćete prije vi odapeti nego auto izaći iz garancije. Kia Stonic predstavljena je 2017. godine, a naš primjerak je godinu dana mlađi.

Koje je boje i veličine?

Stonic spada u najmanji segment crossovera s dužinom malo preko 4 metra. Što se boje tiče, iako ih na eksterijeru imamo čak četiri (siva, narančasta, crna i srebrna) dominira dosadna siva. Ako ništa drugo, narančasta malo razbije dosadu i unese života.

Kakva su svjetla?

Postoji li uopće nova Kia ili Kia unazad 5 godina da dolazi bez LED pozicija? Na Stonicu imamo LED pozicije, dok su glavna svjetla halogen projektori.

Kakvi su kotači?

Aluminijske felge u crno-sivoj kombinaciji. Do prije 10 godina kod Kie ste mogli dobiti ratkape ili ružne Alu felge, ali stvari se mijenjaju, srećom. Stonic leži na sedamnaesticama koje mu daju moderni look.

Hvata li poglede?

Eventualno ako iz nje dijelite besplatne Koka-Kole ili na autu ostavite naljepnicu koliko vam traje jamstvo.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su obična da običnija ne mogu biti. Podesivost je osnovna, ali smo relativno brzo i jednostavno pronašli ugodnu poziciju za upravljačem. Volan je presvučen kožom ili nečime što podsjeća na kožu i nemamo nikakvu zamjerku na njegov dizajn, dapače. Tipke na dodir ostavljaju dojam skupljeg automobila, jednako kao mjenjač.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Koreanci su jako dobro iskoristili prostor kako bi dali vlasnicima što više mjesta za odlaganje. Uz pretinac u naslonu za ruku i za rukavice, postoje dva držača za čaše, pretinac za naočale, polica direktno ispod klime i dublji pretinac ispred mjenjača. Naprijed imamo normalne džepove u vratima dok straga stane samo boca.

Što ima zanimljivo od opreme?

Daleko je ovo od ‘nakrcane’ S-klase, ali među konkurentima Stonic je zaista odlično opremljen automobil. Na popisu opreme odabrano je: rikverc kamera u kombinaciji sa zadnjim senzorima, jednozonska automatska klima, električno sklopivi retrovizori, samozatamnjujuće zrcalo, tempomat, navigacija, bočna stepenica, automatski brisači i svjetla.

Od stvarno zanimljivih stavki, tu su detalji poput svjetala iznad zaštita za sunce s individualnim prekidačima, utor za pojas straga i ključ (viljuškasti, a i onaj od auta) koji pokazuju da u Koreji ipak razmišljaju o komforu.

Situacija na stražnjoj klupi?

Začuđujuće prostrano. Dva prosječna Hrvata bez problema mogu ugodno sjediti jedan iza drugoga u Stonicu. Dostupan je jedan USB pa će mobitel puniti onaj koji je brži ili jači.

Prtljažnik?

Situacija je nešto lošija nego kod konkurencije, 352 litre, dok su neki konkurenti čak i preko 400. Također, Stonic ima dupli pod koji će vam super doći za sakriti koju stvarčicu.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Ekran se nalazi na vrhu središnjeg grebena te ćete njime upravljati putem dodira, tipki pored ekrana i na volanu. Nije najoštriji niti najsadržajniji, ali je iznenađujuće brz i responzivan. Sve je jasno, jednostavno posloženo i vrlo brzo ćete ga naučiti koristiti.

Zanimljivosti?

Sounds of nature iliti zvukovi prirode. Ako se do sada niste susreli s Kia modelima novije generacije, vjerujemo da niste imali priliku iskusiti kako to zvuče valovi u oceanu, kišni dan ili snježno selo. O čemu se točno radi? U izvorima, tj. izborniku u kojem birate AM/FM/USB itd. imate i opciju Sounds of nature. Po odabiru te opcije automobil kroz zvučnike pušta snimljene zvukove koji će vas podsjećati na kamin, kišni dan ili kafić na otvorenom. Prije nego što smo isprobali ovu opciju smatrali smo ju relativno beskorisnom i glupom, ali priroda nas je razuvjerila. Tijekom fotografiranja i testa bilo je puno manje psovanja i ‘ružnih’ riječi. Hvala Kia, naše psihičko zdravlje se značajno poboljšalo.

Kako se mogu povezati?

Bolje pitanje je - kako ne? Bluetooth, USB, AUX u kombinaciji s Apple CarPlay-em i Android Autom. BMW je ubacio Android Auto u svoje modele 2020. godine. Ova Kia je iz 2018.

(Ne)obična instrument tabla?

Obična da običnija ne može biti. Ekran u sredini, osim što su mu zaboravili dodati boje, prikazuje tek najosnovnije informacije poput potrošnje, putnog računala i dometa.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Krije se 1.6 litreni dizelaš s vrlo korektnih 110 ks. 1.6 CRDi jedini je dizel koji ste mogli dobiti u Stonicu uz tri benzinca.

Što mijenja brzine?

Vi, naravno. Ručni mjenjač daje vam na izbor 6 brzina. Nakon što shvatite da od prve nikakve koristi, za grad su vam dosta 2.-3.-4.

Koliko troši?

Prema službenim podatcima potrošnja bi trebala biti ispod 5 litara, no u gradskoj vožnji to će biti ipak koju litricu više.

Koliko goriva stane u njega?

45 litara običnog dizela - nije to Golf četvorka da pije samo premium.

Pogon je na…?

prednje kotače. Drugog izbora niti nemate.

DOJAVE IZA VOLANA

Dio koji možemo okarakterizirati kao ne tako dobar je količina tvrde plastike u interijeru. Gdje god kucnuli prstom osjetit ćete bol plastike. Na kupcu je da procijeni je li kod automobila ovog cjenovnog ranga plastika u redu ili ne. Da se nas pita, uopće ne bi obraćali pozornost na to. Druga stvar je ‘laganost’. Seoske priče su bile ‘Ne kupuj Koreanca, to je sve tanki lim.’ Iako su se vremena promijenila, jednako kao što je Kia značajno podigla kvalitetu, ta se lakoća osjeti prilikom otvaranja vrata ili prtljažnika. Ali opet, to smo mi.

Nismo otkrili zašto, ali nekako nam korejski automobili teško dolaze pod ruke pa zaboravimo koliko su oni dobra vrijednost za novac. Stonic je u gradskoj vožnji vrlo ugodan, pregledan i najbitnije, jednostavan za vožnju. Mjenjač je ‘idiot proof’. Fulati brzinu je nemoguće, cukao nam je samo kada smo se htjeli uvjeriti da on to može. Prva brzina je potpuno nepotrebna jer se bez ikakvog problema se kreće iz druge, a 110 dizelskih konjskih snaga je odlična brojka za gabarite i klasu automobila. Što drugo reći osim ‘Nije ni Kia što je nekad bila’.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

U obzir možemo uzeti crossovere poput Volkswagena T-Cross, Nissana Juke ili Citroena C3 Aircross.

Koliko košta?

Od opuštanja uz zvukove prirode dijeli vas 16.500 EUR.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

München cili oduvik je bili

Next
Next

SUPERBno vozilo