München cili oduvik je bili

BMW serija 1 116d Sport line

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Bili bemve. U pitanju je F20 serija 1 što u prijevodu znači da je riječ o jedinici s 5 vrata proizvedenoj negdje između 2011. i 2019. godine. Za našu ipak možemo suziti raspon od 2011. do 2015. s obzirom na to da je riječ o pre-facelift modelu. Facelift možete prepoznati po proširenim svjetlima straga i sprijeda, razlika je očita.

Koje je boje i veličine?

Kao što naslov sugerira ovaj bemve je bile boje ili beli, za naše zagorske čitatelje. 4.33 m je dug i 1.76 m širok što ga za iznenađenje nije činilo najmanjim automobilom u ponudi. Z4 i i3 su tu da se prisjetimo kako ipak ne možemo reći da sve što BMW napravi bude pogodak.

Kakva su svjetla?

Sprijeda su farovi opremljeni najobičnijim halogen žaruljama, a istu situaciju nalazimo i straga. Ne volimo se žaliti, ali mogli su barem straga staviti ledice.

Kakvi su kotači?

Aluminijskih šest krakova i šesnaest zolla promjera. Sedamnaest zolla i pet krakova stajalo bi mu bolje, ali bi i gume “stajale” više. Zanimljivo je da je ova jedinica došla opremljena Run-Flat gumama.

Hvata li poglede?

Ako ste u Zagrebu i imate splitske tablice.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Kao i u svakom BMW-u, sjedala se daju prilično dobro podesiti. Ovaj primjerak opremljen je običnim sjedalima presvučenim tkaninom kojima fali malo bočne potpore. Volan ne bi pobijedio na izboru ljepote, ali njegov M-Sport skuplji brat je tu da nadoplatite za njega ako vam je to bitno. Gotovo identičnu ručicu mjenjača možete pronaći u svakom BMW-u sličnog godišta, od najmanjeg do najvećeg modela.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Posebnijih pretinaca nažalost nema, a oni obični niti ne oduševljavaju niti razočaravaju. U džepove vrata stat će vam boca od pola litre, pretinac ispred suvozača “pojest” će svu vrstu dokumentacije koju morate imati sa sobom kao i pokoju veću stvar poput kape ili rukavica. S druge strane, pretinac ispod središnjeg naslona za ruku je prilično plitak.

Što ima zanimljivo od opreme?

Osim dvozonske automatske klime, odabira profila vožnje i stražnjih parking senzora možete uživati u pogledu na more.

Prtljažnik?

Stanu vam dva kofera i pokoja torba. Dovoljno za vikend, ali ne puno više od toga.

Situacija na stražnjoj klupi?

Udobno se možete smjestiti straga jedino ako vam je vozač vrtni patuljak.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Kotačićem upravljate BMW-ovim osnovnim iDrive sustavom koji se nalazi na vrhu središnjeg grebena. Ekran od 6.5” mogao bi biti malo veći, no grafike su jasne i sve je pregledno. Velika prednost je što površina ekrana nije sjajna pa nećete imati odbljesak u sunčanim uvjetima.

Usporedba s konkurencijom

Audijev MMI i Mercedesov Command sličnog godišta nisu nudili ništa manje funkcija u odnosu na iDrive, ali spomenuti je bio superiorniji u načinu korištenja, kvaliteti grafika i brzini odaziva.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth je na raspolaganju, ali isključivo za telefonske razgovore. I nakon dosta automobila koji su nam prošli kroz ruke, nisu nam jasni sustavi gdje je Bluetooth dostupan samo za telefon. Ako želite slušati glazbu morat ćete spojiti AUX kabel na mobitel ili snimiti najdraže pjesme na USB.

(Ne)obična instrument tabla?

Čitka i jasna, ali kompletno siva i jako dosadna. Mali ekrančić između cajgera izgleda kao da je zalutao tamo ili da ga je netko naknadno zalijepio.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Ozloglašeni N47 dizelaš, iako je konkretno u ovom primjerku “unaprijeđeni” N47T. Bitno je da izbacuje 114 konja.

Što mijenja brzine?

ZF-ov automatik s osam brzina.

Koliko troši?

Vrlo malo po gradu, a još manje na autocesti. 7.5 L i 5.5 L su okvirne brojke.

Pogon je na…?

Stražnje kotače, čime se nova jedinica ne može pohvaliti.

DOJAVE IZA VOLANA

Na vozne karakteristike jedinice nemamo puno zamjerki, ali ni puno pohvala. U konačnici, od ove kombinacije motora i mjenjača to smo i očekivali. U gradu je udoban i lagan za voziti. Tome uvelike pomaže 8-brzinski automatik koji brzine mijenja besprijekorno, a veći broj brzina odaje osjećaj malo jačeg automobila. Čuli smo da zbog zadnjeg pogona i malog međuosovinskog razmaka jedinica može biti nestabilna. Kao i uvijek, glasine ćemo ostaviti glasinama, a napisati ono što smo stvarno iskusili.

Kada se zaputite na autoput nećete biti najbrži, ali nećete ni puno zaostajati jer je 116d dovoljno snažan za dostizanje svih legalnih brzina. Ako se jako potrudite, možda ćete pronaći i malo zabave na magistralnoj prometnici. Nije dovoljno jak da bi bio opasan, ali je dovoljno dobro “složen” da se i vozači s malo iskustva mogu zabaviti.

Ono što bi najviše pohvalili je vozačka pozicija koja je i u ovom primjerku, koji definitivno ne odaje dojam nikakvog sportaša, bolja od konkurencije. Više opreme mu ne bi falilo, ali kada bi tako krenuli, onda bi i pojačali motor, dodali veće felge, ekran i slično, čime ovaj automobil odlazi u drugu sferu.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Na izbor su vam Audi A3 i Mercedes A-klasa. Ako ste hrabri pogledajte i Alfa Romeo Giuliettu. Od svih navedenih jedino jedinica dolazi sa stražnjim pogonom.

Koliko košta?

Oko 10 tisuća europskih novaca potrebno je izdvojiti za pristojan primjerak s domaćih oglasnika.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Odmrzavam bolonjez straga

Next
Next

Nije ni Kia što je nekad bila.