“Š’a voziš? “Jaguara…”

Jaguar XE 20d R-Sport

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Automobil s ozbiljnim pedigreom koji vam pruža priliku da svaki put kada vas netko pita “Š’a voziš?” možete autoritativno odgovoriti - “Jaguara…”. Od trenutka izgovaranja te magične riječi nitko neće propitkivati vaš uspjeh u životu, a navodno će i žene padati na koljena.

Koje je boje i veličine?

Svjesni smo da je prva asocijacija uz Jaguar zelena boja, ali ova metalik boja zvana Odyssey crvena odlično mu stoji. Dimenzije su kompaktnih 4.672 x 1.850 metara, na centimetar-dva razlike od konkurencije poput Alfa Romeo Giulie, Mercedes-Benz C-klase, Audija A4 ili BMW-a serije 3.

Kakva su svjetla?

Prednje oči su Bi-Xenon s LED dnevnim svjetlima, a stražnja skoro pa u potpunosti LED, osim žmigavaca.

Kakvi su kotači?

Decentni i nama se sviđaju, ali ne bi škodilo da su zoll veći. Umjesto trenutnih 17” lijepo bi “ležao” na 18”.

Hvata li poglede?

Možda čak i više nego što očekujete.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sve od navedenog su snažne točke ovog auta. Volan je vrlo atraktivan, funkcionalan i krasi ga “R Sport “ oznaka. Sjedala imaju tri prednosti i jednu manu. Prednosti su činjenica da su vrlo udobna i električno podesiva, napravljena od kombinacije crne i crvene tkanine što ne viđamo svaki dan. Mana su kontrole tih navedenih električnih sjedala koje više spadaju u neki “običan” automobil, a ne auto s pedigreom Jaguara - sa sličnom situacijom smo se suočili i kod Velara. Ručica mjenjača je kraćeg hoda, ugodna pod rukom i zavarat će vas da je auto jači nego što zapravo je.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Dva cupholdera sprijeda, dva cupholdera straga na naslonu za ruku te uobičajene lokacije koje i očekujete u limuzini ove veličine. Ništa revolucionarno nismo našli.

Što ima zanimljivo od opreme?

Par interesantnih Jaguar oznaka poput one s vrha centralne konzole i na onim malim plastikama kojima birate smjer puhanja ventilacije. Osim toga, ima dvozonsku klimu, grijanje sjedala, navigaciju, stražnje parking senzore, nadzor izlaska iz trake, start-stop sustav i električnu ručnu kočnicu. Nažalost, nešto što nema su oznake na električnim podizačima prozora, a mislimo da ne tražimo puno ako nas to čudi.

Prtljažnik?

Na papiru je lošiji od konkurencije za dvadeset i nešto litara, a u stvarnosti nikog nije pretjerano briga.

Situacija na stražnjoj klupi?

Dizajneri su vjerojatno računali s izgledom koji podsjeća na coupea, ali nisu računali da će mjesta na stražnjoj klupi biti isto kao i u coupeu.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Ekran se nalazi na sredini centralne konzole i osjetljiv je na dodir, a pored njega se nalazi par gumbiju kako bi mogli brže pristupiti traženim menijima. Koliko god vam ti gumbići ubrzali postupak, ništa u vezi ove multimedije ne događa se brzo. Međutim, kada uspijete odabrati radio stanicu ili muziku koju želite, zvučat će dobro jer auto ima Meridian Sound System.

Usporedba s konkurencijom?

Multimedia je uvjerljivo najslabija točka ovog auta, stoga ni usporedba s konkurencijom ne može biti pretjerano uspješna. Rezolucija ekrana je već 2015. godine, kada je predstavljen, izgledala zastarjelo. Nadalje, animacije su vrlo spore i nakon što kliknete na traženu funkciju, stignete popiti omiljenu kavu.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth za muziku i telefon. Nikaj više vam ni ne treba, vozite Jaguara.

(Ne)obična instrument tabla?

Relativno lijep brzinomjer i brojač okretaja s malim ekranom u sredini. S obzirom na rezoluciju ekrana između cajgera, mogli su ga i preskočiti.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Ingeniozni dvolitreni dizelaš sa 163 konja.

Što mijenja brzine?

Vi s ručnim mjenjačem. Mi bi ipak uzeli 8-brzinski automatski mjenjač zbog zanimljivog kotačića.

Koliko troši?

Vrlo pristojnih 6 do 7 litara dizelskog goriva.

Koliko je ekološki?

Ako pomnožite broj kotača na ovom automobilu s brojem 25 dobit ćete traženu brojku grama CO2 na km.

Pogon je na…?

Stražnje kotače, jedna od prednosti ovog automobila.

DOJAVE IZA VOLANA

Već smo na prvom pitanju spomenuli da Jaguar nosi ozbiljan pedigre, ali nismo sigurni da je nakon ovog testa i vožnje opravdao taj status. Tu uopće ne mislimo na vozne karakteristike, XE se sasvim dobro vozi - snaga u ovom modelu je adekvatna, ručni mjenjač je vrlo dobar i auto je zaista udoban, osjećate se kao da ste u autu veće klase. Naravno da mu više snage ne bi bilo na odmet, ali trebamo se držati u normalnim okvirima. Nismo očekivali puno od sjedala od tkanine, ali bila su ugodno iznenađenje jer su jako udobna i nije nam ni u jednom trenutku palo na pamet da bi htjeli da je umjesto tkanine koža.

Međutim, s druge strane, kvaliteta materijala nas je neugodno iznenadila kao i kod njegovog sunarodnjaka Velara. Glavno je pitanje što vam je bitnije, kako se vi osjećate u automobilu ili kako izgledaju ključevi na stolu. Postoje automobili na tržištu koji nemaju takav snažan brend, ali im je ipak kvaliteta interijera na višoj razini.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Alfa Romeo Giulia je najsličnija, ali sličnog pedigrea i veličine su još klasični “igrači” poput BMW trojke, Audija A4 i Mercedesa C-klase.

Koliko košta?

Od visokog društvenog statusa i odaja mnogih djevojaka dijeli vas tek 21 000 EUR.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Parkiram gdje hoću.

Next
Next

Kakve veze imaju Mickey Mouse i Countryman?