Parkiram gdje hoću.

Mercedes-Benz GLC300e 4MATIC Coupé

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Karta za besplatno parkiranje u srednjoj traci na Zelenom valu ili za stajanje na ‘sva četiri’ u najprometnijoj ulici u gradu. S nama je manja, GLC verzija - GLE kategorija je ipak za parkiranje na autoputu ili nasred Ilice. Konkretno, pred nama je GLC Coupé 300e.

Koje je boje i veličine?

Ni prvi ni zadnji Mercedes koji smo vozili u ovoj sivoj boji. GLA je bio dosta davno, a uskoro nas čeka nešto puno rjeđe i zanimljivije. Glede veličine, 4,7 metara je dug, što je točno između X4 i Q5 Sportbacka.

Kakva su svjetla?

I farovi i stop svjetla u potpunosti koriste LED tehnologiju, što je bilo i za očekivati. Ono što želimo istaknuti jesu obrve iznad zadnjih svjetala koje jednom kada primijetite, više nikada ne možete obrisati iz pamćenja.

Kakvi su kotači?

Zimski. Felge od 18 zolla mu stoje korektno, dok je za pravi ‘Vozim Mercedes’ look potrebno ipak rastegnuti se do 19’’ ili 20’’. Gume su dimenzije 235/60R18.

Hvata li poglede?

Naravno, parkiran na rinzolu, zebri ili parkingu za obitelji s djecom dok gazda kupuje gaće u Armaniju.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Ako ste ikada istraživali ponudu Mercedesovih vozila, primijetit ćete da je svo troje od navedenog točno ono što ste viđali na većini slika i što očekujete u GLC-u. Udobna sjedala s mnogo opcija podešavanja, izvedena u kombinaciji crne kože i alkantare, sportski volan s mnogobrojnim tipkama u kombinaciji obične i perforirane kože te ručica mjenjača koja iskače iz stupa volana. Deja vu.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Ništa odviše revolucionarno, ali Mercedes je po našem viđenju jedan od brendova koji zaista ima veliki broj kvalitetnih pretinaca. Džepovi u vratima, pretinac ispod naslona za ruku sprijeda i straga, držači za čaše i pretinac direktno ispred kontrola multimedije, dobar glovebox, pretinac za naočale…

Što ima zanimljivo od opreme?

Sve što i očekujete, ali ništa više od toga. Nadzor mrtvog kuta, prepoznavanje prometnih znakova, električno podesivo vozačevo i suvozačevo sjedalo s memorijom (grijano, ofkors), ulazak i pokretanje bez ključa, mahanje nogom za otvaranje prtljažnika, kameru za vožnju unazad i stepenicu da se lakše popnete u vaš SUV. Znamo da grijana sjedala ne bi trebalo spominjati ovdje, ali nadoplata su…

Prtljažnik?

Komičnih 350 litara. Razlog tomu je što se u podu nalaze komponente za hibridni pogon.

Situacija na stražnjoj klupi?

Za većinu će biti sasvim u redu, potencijalni problemi se pojavljuju u prostoru za glavu ako ste podrijetlom iz Dalmacije ili Crne Gore.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Nataknuti ekran na vrhu središnjeg grebena sadrži MBUX koji je jedan od najhvaljenijih multimedijskih sustava na tržištu. Responzivnost, grafike i dizajn su odlični, ali jednostavno je previše toga unutra. Koliko god kopali po Mercedesovim sustavima, uvijek naiđemo na neku novu potpuno nepotrebnu funkciju koju 97% vozača tih automobila neće ni primijetiti koliko ga god dugo vozili. Svaki izbornik ima podizbornik i taj podizbornik ima 7 opcija od kojih 3 imaju svoje izbornike. Nakon 7 klikova došli ste negdje i uopće ne znate što podešavate. A cajgera se još nismo ni dotaknuli.

Usporedba s konkurencijom/Zanimljivosti?

Kompliciraniji i manje intuitivan od BMW i Audi verzija.

Kako se mogu povezati?

Je li uopće potrebno išta reći? Apple CarPlay, Android Auto i Bluetooth su tu.

(Ne)obična instrument tabla?

Konfigurabilni ekran koji uz sve uobičajene i nepotrebne funkcije ima i pokoju EQ značkicu, čisto da ne zaboravite da ste odlučili biti ekološki osviješteni.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Ispod poklopca nalazi se 2.0 benzinac iz GLC300 na koji je namontiran električni motor. Zajedno ispucavaju vrlo korektne 333 konjske snage, iliti, 211 dolazi iz benzina, a 121 iz struje. Dovoljno je da vas dovede do stotke za 5,7 sekundi, što je uz činjenicu da auto ima preko dvije tone, vrlo dobro.

Što mijenja brzine?

Mercedesov automatski mjenjač vodi vas kroz čak 9 brzina.

Koliko troši?

U 11500 km koliko je vidljivo na putnom računalu, s prosječnom brzinom od 44km/h potrošnja je 8,6 litara.

Koliko je ekološki?

Iako bi vas primjećivanje ovog automobila na parkingu za strujiće moglo razljutiti, kada bolje pogledate, ekološkiji je nego što mislite.

Pogon je na…?

sva četiri. Neće se divlji parkinzi sami osvajati.

DOJAVE IZA VOLANA

Ovaj GLC posjeduje jednu krajnje iritantnu osobinu električnih vozila. Nikada niste sigurni je li auto upaljen ili je samo “dan kontakt”. Razlog tome leži u činjenici da se benzinski motor pali tek kada GLC-ovi kompjuteri smatraju da je to potrebno.

Gore navedena osobina jedina je mana ovog pogonskog sklopa, što se tiče vozačkog iskustva. Kada je samo elektromotor upogonjen GLC se iznimno lagodno i ugodno vozi gradskim ulicama. Ubrzanje je dostatno za ušaltavanja i lov na zelena svjetla. Veliki plus je što je vrlo tih, udoban i nema apsolutno nikakvih vibracija. Tako se možete voziti nekih 30ak kilometara koliko iznosi električni doseg, a nakon toga, kada izađete iz grada, u priču dolazi benzinski motor. Kada oba motora rade zajedno ubrzanje je prilično dobro, ali treba mu malo da povuče nakon pritiskanja papučice gasa.

Gore navedene brojke od 211 konja za benzinski i 121 za elektro motor mogle bi vas zavarati da je riječ o sportskom SUV-u, ali GLC 300e je zapravo jedan uglađen, štedljiv i udoban automobil.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Konvencionalne alternative bile bi X4 ili Q5, a za one moderne tu su Mustang Mach-E ili Tesla Model Y.

Koliko košta?

Cijena ovog konkretnog automobila kretala se sjeverno od 600.000,00KN.

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Malo mi za sriću triba

Next
Next

“Š’a voziš? “Jaguara…”