S Tomosa na Ducatija

Ducati FreeDuck4

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Potpuno je moguće da se do sada još niste susreli s ovim prijevoznim sredstvom te da ste šokirani izgledom i činjenicom da na njemu piše “Pošta”. Radi se o vozilu koje je Hrvatska pošta naručila s ciljem smanjivanja emisije štetnih plinova u floti. Trenutno u prometu možete vidjeti 40 ovih žutih nemani koje su barem djelomično potekle iz Ducatijeve tvornice u Ludbregu.

Koje je boje i veličine?

Dužina od 193 i širina od 132 centimetra neće vas iznenaditi, ali perolakih 315 kilograma s baterijama natjerat će da vas da pomislite ‘mogu li ga odnijeti kući?’. Što se boje tiče, ona je rađena po narudžbi kako bi strujići točno odgovarali korporativnom identitetu te bili prepoznatljivi kao vozilo Hrvatske pošte.

Kakva su svjetla?

Žmigavci, dnevna i stop svjetla su u LED tehnologiji, dok su glavno i dugo svjetlo halogen projektori. Poziciju žmigavaca lako ćete dokučiti, jednako kao i dnevnih svjetala koja se nalaze direktno iznad kotačića. Glavno i dugo svjetlo nalaze se direktno ispod vjetrobrana te jedna leća predstavlja glavno, a druga dugo svjetlo.

Kakvi su kotači?

Ako do sada nismo imali trgovačka kolica, onda je ovo definitivno to. Kotači su promjera 10’’, a gume 120/90. Sretno s pronalaskom Michelin Pilot Sporta u tim dimenzijama.

Hvata li poglede?

Primatelji paketa će vas tražiti, a primatelji računa izbjegavati pogledom.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Na slikama možete primijetiti da se u četverociklu nalaze dva sjedala, iako efektivna sjedeća površina iznosi jednu i pol stražnjicu. Navedeno i nije čudno s obzirom na dimenzije pa teško da ćete vidjeti poštara kako vozi kompića kući. Kratki pogled na volan stavlja upitnike iznad glave jer ovakav dizajn očekujete u sportskim automobilima. Ovakve ‘brze’ volane viđamo u Hondama ‘Sdvasoma’ ili Civicu, a ne u žutom četverociklu na struju. Ručica mjenjača nalazi se na stupu volana, da nema slovo R na sebi zamijenili bi ju za polugu brisača.

Gdje mogu pospremiti pakete?

Daleko je ovo od pravog poštanskog kombija, ali stat će vam puno paketa s webshopova, raznih stvarčica s eBaya ili pak računa za komunalije. Suvozačko sjedalo i kukicu iznad njega koristit ćete kao držač za torbe i pakete, jednako kao i prostor za noge. Najveća zabava nalazi se, naravno, u prtljažniku. Zamislite samo koliko onih prozirnih maskica što požute za dva dana bi vam poštar mogao dovesti u jednoj turi u Ducatiju?

Što ima zanimljivo od opreme?

Za razliku od motocikla, četverocikl poštaru daje na raspolaganje vjetrobran, prozore i vizir koji ga štite od vremenskih (ne)prilika. Mobitel može puniti na 12v utičnici, a tu su i brave koje čuvaju pakete od krađe. Mali problem može predstavljati činjenica da se prozore može prerezati skalpelom.

Prtljažnik?

Poštanskim jezikom, stane dvije vreće ili oko 150 malih paketa. “Standardnim” jezikom je to 300 litara ili dva prtljažnika Porschea 911.

(Ne)obična instrument tabla?

Možete rotirati prikaze, ali svi se svode na brzinu, napon i postotak baterije.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Dva elektro motora od kojih svaki proizvodi 2 kW što u zbroju iznosi čak 5.5 konjskih snaga i okretnog momenta gotovo kao Kia Picanto s 1.0 benzinskim motorom.

Što mijenja brzine?

Kao što smo ranije spomenuli, poluga se nalazi kod volana te ima samo dvije opcije. Il’ ideš naprijed, il’ nazad. Nema Parka, nema Neutrala. Kod rikverca čak i pišti kao pravo radno vozilo.

Domet i punjenje?

U idealnim uvjetima poštaru je na raspolaganju 60 km dostava, nakon čega će Ducati piti struju oko 5 sati.

Pogon je na…?

gura, a ne vuče. Šalu na stranu, u oba stražnja kotača nalazi se elektro motor.

DOJAVE IZA VOLANA

Mnogi su komentirali kako tijekom vožnje u skupom sportskom automobilu čovjek ima osmijeh od uha do uha i sreća isparava iz njega. Kod nas je situacija malo drugačija, mi nismo skidali osmijeh s lica tijekom vožnje u poštanskom strujiću. Uzak, nestabilan, neudoban, a opet toliko zabavan. Gdje možete pronaći ove žute nemani? U velikim gradovima poput Zagreba, Splita i Rijeke pa sve do Drvenika Velog.

S obzirom na to da očekujemo komentare poput ‘Ako se niste utrkivali, bacam dislajk’ ili ‘Bolje da niste ni slikali ako se niste ni utrkivali’, naravno da je bila utrka. Krešo vs. Neno. Neno je odnio titulu pobjednika utrke jer kod Kreše ima materijala za puno više čvaraka.

Maksimalna brzina je 45 km/h tijekom koje se osjećate kao da u normalnom automobilu idete značajno preko 130km/h, karoserija je od ABS plastike, izolacija je minimalna, prozori ustvari nisu prozori već plastične folije, a od pojasa niti ‘p’.

Ako bolje pogledate sliku interijera primijetit ćete da su pedale pomaknute u desno, tako da vam prilikom vožnje desna noga ide daleko u ‘suvozačev’ (torbin) prostor, a s lijevom ne znate kuda bi jer prostora za istu jednostavno nema.

Iako nam spomenutu torbu nisu dali, na jedan dan smo bili poštari, a kako ne biti sretan zbog toga?


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Cijena po komadu je 11.000,00 € dok se boja po izboru kupca naplaćuje dodatnih 1.000,00 €, naravno, uvećano za PDV.

Gdje ga mogu vidjeti?

Primanjem paketa od…

Previous
Previous

“A do Splita pet”

Next
Next

Stavljamo sve na crveno