“A do Splita pet”

MG MGB

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Maleni britanski kabriolet kojeg je proizvodio British Motor Company 60ih godina prošlog stoljeća. MG MGB koji se proizvodio od 1962. do 1969. godine i nasljednik je modela MGA - logično. Primjerak na našem testu je iz 1969. godine.

Koliko je prešao?

Ovaj automobil je oduvijek imao jednog vlasnika koji ni sam nije siguran u točnu brojku.

U kakvom je stanju te koje je boje i veličine?

U odličnom je stanju s obzirom na činjenicu da je prošao ekstenzivnu restauraciju prije par godina. Boja je bila i ostala crvena, baš onako kako i treba biti. Dimenzije su zaista dostojne malog britanskog roadstera - 3.89 dugačak i 1.52 metara širok.

Kakva su svjetla?

Sprijeda su okrugli farovi, a straga pravokutnici koji lagano podsjećaju na Finnove američkih limuzina iz 50ih. Sredinom prošlog stoljeća proizvođači su se više fokusirali na bitnije stvari na automobilu od tehnologije svjetala.

Kakvi su kotači?

Sve što možemo reći jest da nas asociraju na prve nastavke serijala James Bond.

Hvata li poglede?

Abnormalno. Ako niste društveni i pričljivi, MGB nije za vas.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su malena i izrazito nisko pozicionirana, ali su udobna i obložena finom crnom kožom. Mogu se namještati, ali pripremite se da ćete se vi prilagoditi vozačkoj poziciji, a ne ona vama. Volan je drveni, nostalgično podsjeća na prošlo stoljeće te iako kožne rukavice nisu obavezne, preporučujemo ih barem zbog “cool-faktora”. Ručica mjenjača je najmanje zanimljiv dio ovog automobila i žao nam je što i ona nije drvena i malo kraća.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Sunčane naočale morate držati na licu, a ostale sitnice vam stanu u džepove hlača, džepove jakne i torbicu suvozačice. Jedino mjesto koje ima svrhu spremišta je pretinac za rukavice ispred suvozača. Ako vozite MGB vjerujemo da posjedujete vozačke rukavice.

Što ima zanimljivo od opreme?

Na ovakvom automobilu jedino što vam treba od dodatne opreme je kul faktor. Hvala bogu prisutan je i desni retrovizor kao i nešto što podsjeća na ventilaciju. Za klimatizaciju se brinu krov i prozori, a i ako dobro zapamtite što koja od ovih tipki radi moći ćete paliti i gasiti razna svjetla, kao i brisače.

Situacija na stražnjoj klupi?

Situacije nema jer nema stražnje klupe iako je i jednom momentu postojala opcija zaista malene stražnje klupe.

Prtljažnik?

Dva mala kofera za vikend na moru stanu bez problema, a ništa više od toga ne bi ni trebalo stati.

MG MGB Interijer

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

1.8-litreni četverocilindraš iz kojeg na 5400 okretaja možete izvući čak 95 konja.

Što mijenja brzine?

Četiri brzine na raspolaganju, a ako ste nadoplatili i overdrive.

Koliko troši?

Navodno 12 litara, ali kazaljka ima neki svoj način kretanja.

Koliko goriva stane u njega?

12 galona ili 55 litara, podrazumijevajući da nigdje ne curi.

Pogon je na…?

Stražnje kotače jer je ipak u pitanju jedan pravi britanski roadster.

ZANIMLJIVOSTI

Može li se voziti svaki dan?

Ovisi o vašoj razini ekscentričnosti.

Najsličnije u današnjoj ponudi automobila je…?

Japanac Mazda MX-5 i talijan Fiat 124 Spyder. Prošlo je vrijeme britanskih roadstera.

Koliko je rijedak?

Ovo je jedini koji smo mi vidjeli na našim prometnicama, ali vjerujemo da se negdje skriva još pokoji primjerak.

DOJAVE IZA VOLANA

Kult malog britanskog roadstera nam nikada nije bio jasan jer smo mislili da su u pitanju spora i nekvalitetna vozila koja se isključivo opravdavaju jer su stara. MGB nam je već u prvim minutama iza volana pokazao zašto su tako posebni.

Uobičajene dojave iza volana ćemo u ovom slučaju teško napisati zato što je MGB sve samo uobičajen automobil. Crveni kabriolet, Drveni volan, mali mjenjač i crna kožna sjedala. Autocestu ćete odraditi, ali nećete guštati na njoj jer mu tamo nije mjesto. U gradu ćete privlačiti poglede, ali mjesto gdje ćete najviše uživati je magistrala uz more u dobrom društvu. Kazaljka brzinomjera će vam plesati i nikad točno nećete znati koliko goriva troši, mjenjač će ponekad teško sjesti u brzinu i nećete moći previše jurcati.

Međutim u konačnici, je li to uopće bitno u ovom automobilu? Bitno je da ga kada u 3. ili 4. mjesecu nastupi prvo sunce izvadite iz garaže, stavite sunčane na glavu i osjećate se kao James Bond, što je u ovom automobilu neizbježno.


ZA ENTUZIJASTE

Koliko košta?

Za originalni primjerak prve generacije platit ćete 25 000 funti, što je oko 30 000 europskih novaca. Zvuči puno, ali vaš štedni račun ne možete provozati, a MGB možete.

Kako ga mogu nabaviti?

Strpljivim čekanjem da vam netko dojavi da se neki prodaje ili putovanjem u inozemstvo.

Previous
Previous

Crni grom

Next
Next

S Tomosa na Ducatija