Stavljamo sve na crveno

Opel Grandland GS Line 1.2 Turbo

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Opelov konj za utrku u vrlo konkurentnom segmentu na tržištu. Opel Grandland koji je uslijed facelifta 2021. godine izgubio slovo ‘X’ iz imena, do tad ste trebali naučiti da je SUV u pitanju.

Koje je boje i veličine?

Dark Ruby crvena, imate pravo reći da niste fan Grandlanda, ali ova boja vam se mora sviđati. Na vagu donosi malo manje ispod tone i po’, a na ravnalo dužinu od 4,5 metara. Za one koji si 4,5 metara ne mogu predočiti, to je približno jednako kao i konkurencija poput Tucsona i Kie Sorento.

Za sve one koji za ručkom ne čitaju Opelove press materijale, ova maska koja podsjeća na Cyclopsa iz X-Men-a, Opel naziva Vizir. Tako da kada vam prijatelj kaže da je kupio Grandlanda, kako bi utvrdili o kojoj se generaciji radi, obavezno ga pitajte ima li Vizir. Uživajte u njegovoj zbunjenoj faci.

Kakva su svjetla?

Intelli-Lux LED Pixel. 168 LED elemenata. Vele iz Opela da pretvara noć u dan. Prevedeno na jezik kupaca, radi se o full LED Matrix svjetlima koja apsolutno sve rade za vas. Nama se svidjelo kako đuskaju kada otključate automobil.

Kakvi su kotači?

Nikako da se sami sa sobom dogovorimo jesmo li okej s crnim kotačima, ali ovi stvarno dobro izgledaju… Grandland stoji na 18’’ aluminijskim koji se odlično uklapaju u ostatak eksterijera - činjenica je da bi srebrni loše izgledali u ovoj kombinaciji.

Hvata li poglede?

Značajno više od prosječnog Opela, osjetno manje od nove Astre. Ako kupite srebrnog ili bijelog, na početak prethodne rečenice dodajte ‘ne’.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Alkantara je korištena u trkaćim automobilima kako bi dala više gripa i bolje podnosila toplinu i znoj. Kako je prolazilo vrijeme tako smo u sve više automobila počeli nalaziti taj materijal. Sada se možete voziti u Grandlandu i uz 130 konjskih snaga se osjećati kao u trkaćem automobilu. Šalu na stranu, sjedala izgledaju zaista dobro, a podešavanje je manualno uz električnu lumbalnu potporu i nagib sjedala. Ručicu mjenjača su '‘posudili’ od kolega iz Peugeota što je po našem potpuno neobjektivnom sudu odličan potez. A volan, kaj nisu mogli uzet onaj novi iz Astre?

Gdje mogu pospremiti stvari?

Sumnjamo da ćete imati problema s manjkom prostora. Pretinac ispod klime i onaj iz mjenjača su poveći i odlično pozicionirani. Osim njih, tu je pretinac za rukavice, onaj središnji ispod naslona za ruku i manji pored volana.

Što ima zanimljivo od opreme?

Testirani Grandland bio je zbunjujuće opremljen. Od opreme imao je grijani vjetrobran, samozatamnjujući retrovizor, sklopive retrovizore, sigurnosne sisteme, čitanje znakova, 360 kameru…. a onda opet, nije imao ulazak i kretanje bez ključa.

Prtljažnik?

514 litara, 6 litara manje od 3008-ice, a 10 više od Qashqaija.

Situacija na stražnjoj klupi?

Mogli bi putovati straga, ali imamo dojam kao da konkurenti nude ipak malo više prostora.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Ekran od 10’’ nalazi se na vrhu središnjeg grebena te je upravljiv dodirom i prečacima koji se nalaze podno istog. Glede brzine i dizajna ekrana, možda nije najsvjetliji, ali vrlo ćete ga brzo savladati i naučiti sve funkcije.

Zanimljivosti?

Ako bolje promotrite ekran primijetit ćete da i lijevo i desno stoje informacije o klimatizaciji. Ako promotrite prekidače klimatizacije primijetit ćete da tamo također vidimo informacije o temperaturi, automatskom puhanju i A/C. Plus, po našem odokativnom izračunu dio s prikazom klimatizacijske info zauzima sigurno 30% ekrana. Zašto Opel?

Kako se mogu povezati?

Apple CarPlay i Android Auto su tu, više od toga Vam i ne treba.

(Ne)obična instrument tabla?

Već smo navikli na ekranizirane cajgere, ali ne i na činjenicu da se kod Opela kontrole cajgera nalaze na prekidaču gdje i žmigavci. Ne sviđa nam se to i nije pretjerano praktično.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Ispod poklopca se nalazi turbo benzinac sa 130 konjskih snaga koji se pojavljuje i u novoj 308-ici i Corsi.

Što mijenja brzine?

Kroz 8 brzina vodit će vas Aisin mjenjač. Nemate se pravo žaliti jer ga pola autoindustrije koristi, tako da sigurno vrijedi nešto.

Koliko troši?

Deklariranih 6-7 litara lako ćete u stvarnosti pretvoriti u 8 ili više.

Koliko goriva stane u njega?

53 litre tekućine iz zelenog pištolja stane u Grandlanda.

Pogon je na…?

prednje kotače. 4x4 izbit će vam preko 100 tisuća kuna iz džepa jer dolazi isključivo na Plug-in Hybrid modelu.

DOJAVE IZA VOLANA

Ruby star boju smo spomenuli, ali spomenut ćemo još jednom - jako nas razveseli auto u boji, nije ih baš tako lako naći na našim cestama. Mjenjač i motor u Grandlandu jako dobro surađuju što čini kompletnu vožnju ugodnom. Mjenjač je vrlo tih i ručicu je posudio od francuskog brata, a motor odaje dojam da je čak i snažniji nego što zapravo je. Auto je udoban i lijepo se vozi, neovisno stojite li u gužvi ili žurite na more s klincima kako bi stigli na popodnevno kupanje.

Najveća zamjerka koju imamo kod Grandlanda i generalno cijele Opelove palete je pozicija prekidača žmigavaca i brisača. Iz nekog nama nepoznatog razloga njihova standardna pozicija je vrlo visoko, tako da ih je tijekom vožnje nužno loviti vrhovima prstiju.

S druge strane, svidjelo nam se što vrata u potpunosti prekrivaju pragove, što nije tako čest slučaj. Ako vam to nije bitno, onda se niste našli u situaciji gdje ste zaprljali hlače zbog blatnjavih pragova. Za kraj, ako se odlučujete za Grandlanda, obavezno neka bude u nekoj veseloj boji, pogodili su s njima.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Brat mu 3008, Nissan Qashqai ili pak futuristični Tucson.

Koliko košta?

Cijena ovog primjerka je 248.900,00 HRK

Previous
Previous

S Tomosa na Ducatija

Next
Next

Više MAXI nego MINI