Za manje pogleda i puno zabave.

BMW serija 3 M340i xDrive

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Najbolji izbor za sve one koji vole trojku, a ne mogu podnijet dabrove kljove u pravoj M verziji. Izbor za sve one koji žele brz automobil, ali bez svih kompromisa koje traže M3 ili M4 modeli. BMW M340i s xDrive pogonom.

Koje je boje i veličine?

Pustite veličinu, dug je kao svaka druga trojka, ono o čemu moramo nešto reći je boja. Oxford Grün kataloški je naziv ove boje. Još važniji dio jest da se radi o Individual boji koja zaista čini ovaj M340i pojavom na cesti. Kao dodatak odličnoj boji eksterijera su bubrezi, retrovizori i oznake u matirano srebrno-brončanoj boji koja zelenoj paše kao salivena.

Kakva su svjetla?

LED tehnologija je naravno prisutna, s automatskim paljenjem dugih svjetala. Jeste li ikada razmišljali o tome kako zadnje svjetlo na trojci izgleda kao hokejaška palica? Sreća je da ovaj nema grebalicu za led

Kakvi su kotači?

19 zollne aluminijske felge s po 5 dvostrukih krakova. BMW veli da je to stil 792m i fantastično stoje ovoj sportskoj limuzini.

Hvata li poglede?

Naš sud kaže da ćete više pogleda uloviti zbog boje nego zbog motora. Oxford zelena melem je za oči prolaznika.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su izvedena u crnoj kombinaciji Alcantare i Sensateca (više o Sensatecu na linku). Sjedala su podesiva na struju i spuštaju se točno onako kako vozači BMW-a vole, nisko, da im se kroz prozor vidi samo vrh glave. Vozačko sjedalo ima memoriju i podešavanje bočne potpore, dok suvozač ima samo osnovne kontrole. Volan je jednostavno savršen. Mekan, dovoljno podesiv da uvijek možete odmarati ruku na vratima i naravno, sportski. Ručica mjenjača, pa, ona je jednostavno tu.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Prostora je dovoljno, ali nećete biti oduševljeni. Pretinci u vratima, centralna konzola, pretinac za rukavice i onaj ispred mjenjača. Neugodno smo bili iznenađeni kada smo shvatili da pretinac koji smo imali u 320d G20 pored volana, ovdje nije prisutan. Još je bizarnije kada vam kažemo da je automobil opremljen paketom pretinaca.

Što ima zanimljivo od opreme?

Na popis zanimljivog ulaze stavke poput rikverc asistenta koji pamti zadnjih 30 metara te vas može izvući iz vrlo uske situacije na parkingu, Auxiliary ventilacije (daljinsko hlađenje ili grijanje automobila), 3. zona klimatizacije i ambijentalno osvjetljenje koje pogađa boju zelenog eksterijera.

Malim nedostatkom možemo okarakterizirati nedostatak stavki opreme koje smo apsolutno očekivali u ovakvom automobilu. Grijanje sjedala, prtljažnik na struju, nadzor mrtvog kuta, pa čak potencijalno i adaptivni tempomat.

Situacija na stražnjoj klupi?

Kao i u svakoj drugoj BMW trojci, skromna s obzirom na to da je ova trojka “brža”, pa vozač mora biti u polegnutijoj i poziciji što dalje od volana.

Prtljažnik?

Volumen je 480 litara te je to ujedno i jedina bitna informacija oko prtljažnika. Dupli pod nema, jednako kao i bilo kakav koristan element.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Ekran se nalazi na vrhu središnjeg grebena, a u promjeru mjeri 10-ak inča. Boje su odlične, jednako kao i responzivnost i sam dizajn sučelja. Touch screen je postao standard u industriji, ali BMW je uz tu nužnu opciju dodira ponudio i kotačić koji već možemo svrstati pod zaštitni znak BMW automobila.

Usporedba s konkurencijom?

U prethodnom pitanju nismo ulazili u detaljniju upotrebu sustava jer tu nailazimo na problem. Sustavi u današnjim automobilima su postali prekomplicirani i preopsežni. Prosječan korisnik 90% stvari u ovom sustavu neće znati/htjeti koristiti, ali će mu te iste stvari stvarati problem pri pronalasku onih 10% bitnih.

Auto-moto novinari pišu pjesme o iDrive-u, i većina stvari koje kažu su istina, ali nekada treba znat stati. U Mercedesu definitivno nisu znali.

Kako se mogu povezati?

Uz kablić i Bluetooth tu su napokon AndroidAuto i Apple CarPlay. Bežični.

(Ne)obična instrument tabla?

Vele u Bemveju da ovaj 340i ima Live Cockpit Professional, što u prijevodu znači da koliko god on profesionalan bio, nije konfigurabilniji od Mercedesovog ili Audijevog. Sam dizajn ćemo pustiti vama na sud.

Ono što je ovdje bitno, a ujedno i nemoguće za slikati je Heads-up display. BMW je zakasnio na vlak digitalnih instrument tabli te je odlučio staviti osjetno više informacija u display koji se nalazi direktno u liniji očiju kada se vozite. Kada prebacujete s Taylor Swift na Jalu Brata nećete morati micati pogled s ceste.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Ispod poklopca se nalazi, napokon to možemo reći, BMW-ov 6 cilindarski, 3 litreni benzinski motor. 275 kW, što prevodimo u malo preko 370 konjskih snaga. Treba li ikome zaista više?

Zanimljivo je da su na benzinski motor spojili mlaki hibrid koji navodno poboljšava potrošnju i pomaže u ubrzanju.

Što mijenja brzine?

ZF automatik s 8 brzina.

Koliko goriva stane u njega?

Rezervoar može primiti 59 litara benzina.

Koliko troši?

Jednu znamenku viđat ćete samo ako se potrudite što realno nećete, stoga će se potrošnja kretati od 10,5 litara sjeverno.

Pogon je na…?

xDrive, druge opcije nisu ni dostupne u Hrvatskoj. Ako baš jako želite stražnji pogon, bacite oko na M440i.

DOJAVE IZA VOLANA

Kada novac ne bi bio pitanje, biste li odabrali M340i ili M3?

Možda Vam se u ovom trenutku to pitanje čini glupo, ali ovaj auto jako dobro pogađa jednu vrlo specifičnu grupu kupaca. 340i daje Vam dozu suptilnosti koju u M3 modelu nikako ne možete ostvariti. Zvuk, izgled i sama pojava bubrega kod ‘emtrojke’ privući će puno više pogleda nego li to možda želite. M340i? Skinite oznaku straga i nitko neće pojma imati o čemu se radi. Neki će sumnjati da ste dodali auspuhe na klasičan 320. Upravo u tome leži čar ovog automobila. Zamislite da je crni i da ima zoll manje kotače. Hoćemo li predaleko otići ako kažemo da je ovo jedan od rijetkih ‘sleepera’ u današnje vrijeme? Uz, naravno, Burilovićevu 540i peticu. Tko bi rekao, isti motor je u igri.

Kako se vozi? Radi se o BMW-u, trebamo li išta više reći? Vozačka pozicija je odlična, kolega Riki se odmah po sjedanju osjećao kao kod kuće, heads-up display omogućava vozaču da cijelo vrijeme gleda na cestu, a ne na masu nepotrebnih informacija na cajgerima, a mjenjač osigurava glatke promjene brzina. Iako je na 19-icama, nismo imali dojam da je neudoban. Što se tiče same brzine, zaključili smo da nije toliko brz da je opasan za okolinu, ali je definitivno ‘kazna za brzinu’ brz. Treba mu malo vremena da dođe do momenta, ali kada dođe, osjetit ćete ga. Zvuk je postojan i ne pretjerano glasan, ali sumnjamo da ga malo guraju i kroz zvučnike. Pitanje u nastavku sumirat će vam naše dojmove o ovom automobilu.

Treba li čovjeku išta više od M340i?


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Jasne i očekivane alternative poput Mercedesa C43 ili Audija S4… ili možda ipak ne, jer je jedan postao hibrid s 4 cilindra, a drugi diesel….

Koliko košta?

Cijena ovog modela je 82.515,00 EUR.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Držimo se “klasičnih” motora

Next
Next

Minikom nišanim po svadbama