Minikom nišanim po svadbama

Mercedes W114 280E

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Jedan veseli i dobrodošao gost na svakom piru, Mercedes poznatiji pod imenom Minika. Testirani primjerak je iz 1973. i jedan je od rjeđih modela na našim cestama iz više razloga. Prvi je činjenica da je riječ o W114 modelu što znači da ga pogoni benzinac od šest cilindara. Drugi leži u oznaci 280, a treći u slovu “E”. Što kriju spomenute oznake slijedi u nastavku.

Koliko je prešao?

Oko 50 tisuća, ali u to vjerojatno nisu sigurni ni bivši UDBA-ši.

U kakvom je stanju te koje je boje i veličine?

Ovdje nije riječ o muzejskom primjerku koji je svoj radni vijek proveo u garaži, već o automobilu koji se intenzivno vozio. Iako se znakovi korištenja vide već na limariji ne možemo mu to zamjeriti jer nam je drago vidjeti automobil koji je održavan, ali i pošteno upotrebljavan. Zanimljivo je da je ova Minika, preteča E-Klase, 11 centimetara kraća od današnje C-Klase. Duljina iznosi 4.68, a širina 1.77 metara.

Kakva su svjetla?

Pravokutna sprijeda i rebrasta straga jer se netko pametno sjetio učiniti ih takvim kako bi još uvijek bila vidljiva kada bi na njih recimo pao snijeg.

Kakvi su kotači?

Protiv 15” kromirane klasike ništa se ne može reći, ali na 215/60 gumama s bijelim “zidom” bi ležao savršeno.

Hvata li poglede?

Hvata i više od toga. Najčešće mami pitanja poput Jel’ na prodaju? Kol’ko ga cijeniš?

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Prvim ulaskom u interijer vaše nosnice osjetit će parfem starih Mercedesa. Volan je poveći, čak bi se mogli reći i šoferski, ali u ruci leži odlično. Ručica mjenjača ostavlja isti dojam, no prednje fotelje svojom udobnošću popravljaju situaciju. Uvijek govorimo kako su sjedala u starim automobilima udobnija i mekanija nego u modernima što potvrđuje i ovaj primjerak jer vam ova sjedala šapću da se zavalite u njih i krenete na put. O istinskoj kvaliteti interijera ne treba trošiti riječi jer čak i nakon pedeset godina korištenja cjelokupni interijer izgleda kao da može izdržati još toliko.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Cigarete idu u pepeljaru. Dokumentacija u pretinac ispred suvozača. Ako slučajno imate nešto za piti to možete dati suvozaču ili ste osuđeni na držanje u ruci. Razne sitnice vam stanu u džepove od vrata. Minika nema hrpu pretinaca kao moderni automobili, ali zato se unutra osjećate kao u dnevnom boravku.

Što ima zanimljivo od opreme?

Desni, lijevi i središnji retrovizor te par prozora. Šalu na stranu, šiber je tu, ali kao i prozori morate ga ručno otvoriti. Klime nema, ali ni ne treba vam jer u 60ima nije bilo tako vruće kao danas pa se samo pravite da je 1969. godina.

Situacija na stražnjoj klupi?

Zamislite da nakon napornog radnog dana sjednete na kauč u dnevnoj sobi.

Prtljažnik?

Dan danas se trudimo sjetiti predmeta koji ne bi stao unutra. Osim što je ogroman, otvor je veličine poklopca pa nema problema s utovarom.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Napokon smo došli do dijela gdje vam sa zadovoljstvom možemo priopći da se u ovoj Miniki nalazi 2.8 litreni - 280, redni šestak s elektroničkim ubrizgavanjem koje označava oznaka “E” il’ ti ga ajnšpric. Sve to zajedno daje 185 konja.

Što mijenja brzine?

Mjenjač je ručni i kada idete naprijed ima četiri brzine, a za nazad jednu.

Koliko troši?

Minimum je 12, prosječno 15, a ‘oće i preko 20. 220D je bolji izbor ako vam je ovo pitanje bitno.

Koliko goriva stane u njega?

78 litara može popiti ili preko 1000 HRK to jest 140 eura. I mi smo krenuli s dvojnim iskazivanjem cijena.

Pogon je na…?

Stražnje kotače i vjerujte nam da je zabava zagarantirana.

ZANIMLJIVOSTI

Može li se voziti svaki dan?

Ako želite ovu Mečku voziti svaki dan potrebno je biti karizmatičan i ponekad pragmatičan, a sve ostalo će sjesti na svoje mjesto.

Najsličnije u današnjoj ponudi automobila je…?

Kao što smo već spomenuli gabaritima najsličnija je C-Klasa, ali “pravno gledano” današnji ekvivalent ovog automobila bio bi Mercedes E450 4Matic.

Koliko je rijedak?

Ovakvih primjeraka je proizvedeno nešto više od 9 tisuća. Koliko ih je preživjelo do danas ne znamo, ali ovo je prvi za sada zadnji koji smo vidjeli uživo.

DOJAVE IZA VOLANA

Ako nikada niste vozili automobil koji je pedeset ili više godina sigurni smo da imate predrasude o tome kako se vozi i ponaša. Minika je uzela sve te predrasude i bacila ih kroz prozor.

Iako je tehnologija razvijena 60ih godina 20. stoljeća vozi se nevjerojatnom lakoćom. Motor je odličan i ima dovoljno snage za nadjačati i neke današnje automobile. Uz malo vježbe s precizno će te pogoditi svaku od 4 brzine i bez problema glatko kočiti. Udobnost je neusporediva s današnjim automobilima, ali uzmite to s rezervom jer tomu pridonose i odlična sjedala. Jedino što nam je nedostajalo u ovom automobilu jest naslon za ruku koji se srećom može jeftino ugraditi i učiniti cjelokupno iskustvo još boljim. Nećemo sada ulaziti u neke dubioze o upravljivosti iako bi se Miniku dalo usporediti s gliserom, nego ćemo jednostavno zaključiti da je, u ovoj konfiguraciji, odlična za voziti i zabaviti se pa makar to bilo i svaki dan.


ZA ENTUZIJASTE

Koliko košta?

Koliko košta da košta, vrijedi!

Kako ga mogu nabaviti?

Ovaj primjerak nikako jer ga trenutni vlasnik sigurno neće prodati.

Previous
Previous

Za manje pogleda i puno zabave.

Next
Next

Može na (svecest)e!