Držimo se “klasičnih” motora

Audi Q3 Sportback 45 TFSIe

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Potencijalno najljepši Audijev SUV i primjer gdje je kupeizacija postojećeg modela izvedena dosta korektno. Audi Q3 Sportback.

Koje je boje i veličine?

Točno 4 i po’ metara, što je za 5 centimetara veće od “običnog” Q3. Boja je Navarra metalik plava koja odlično izgleda, a ovisno o osvjetljenju mijenja boju od plave do praktički crne koja paše uz Black Optik paket.

Kakva su svjetla?

LED Matrix svjetla koja možete prepoznati po tome što i sprijeda žmigaju “dinamički”. Osim toga, rade sve umjesto vas pazeći i na aute koji dolaze iz suprotnog smjera.

Kakvi su kotači?

Audi Sport sive felge u 20’’ koje ćete jako voljeti kada ih gledate, manje voljeti kada se vozite, a mrzit ćete ih kada poljube neželjeni rinzol.

Hvata li poglede?

Neki će reći da izgleda kao mali Urus, neki da izgleda kao ljepši Q3, ali možemo se složiti da će uhvatiti pokoji pogled.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Bi li ovo bio trokraki ili četverokraki volan? Iako fizički postoje 4 kraka, donja dva na neki su način povezana. Kombinacija obične i perforirane kože prekriva krakati volan, jer perforirano znači Sportski-line. Sjedala su udobna, atraktivna, s dobrom bočnom potporom i u kombinaciji kože i tkanine koja je zahvalna za održavanje. Ručica automatskog mjenjača je velika i vjerujemo da se polako bliži kraj stavljanju takvih poluga u Audijeve modele.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Pretinci u vratima pristojne su veličine, kao i onaj za rukavice. Ispred centralnog naslona nalaze se dva držača za čaše, a putnici straga svoje bočice mogu smjestiti u naslon za ruku. Zanimljivija mjesta su pretinci ispod sjedala, pretinac lijevo od volana i mali pretinci pored stražnjih sjedala koje možete vidjeti na slici. Do sad smo se s takvim pretincima susreli jedino u Volvu V40.

Što ima zanimljivo od opreme?

Sve što bi i očekivali u ovakvom automobilu. Sline paket opreme koji uključuje dodatke u interijeru i eksterijeru, adaptivni tempomat, ambijentalno osvjetljenje, grijanje sjedala, auto-hold, rikverc kameru, gepek na struju i drive select. Za kraj, ulazak i paljenje bez ključa da što manje morate gledati onaj 20 godina star skakavac koji Audi i dalje koristi.

Prtljažnik?

Kada bi u pitanju bio “običan” Sportback, prtljažnik bi bio 530 litara što je jednako kao i kod normalnog Q3. Međutim, baterija taj prostor skraćuje za 150 litara, a prostor još zauzimaju i kablovi s punjačem, stoga vam je preostalo 380 litara prostora točno kao u Golf sedmici.

Situacija na stražnjoj klupi?

Podosta skromna. Prostora za noge ima korektno, ali ljepša linija krova rezultirala je time da će viši ljudi teško sjediti straga zbog smanjenog prostora za glavu.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Ekran na ovom modelu manji je u ponudi i veličine je 8,8’’, dok će se oni dubljeg džepa odlučiti za 10,1” model. Intuitivan je, jednostavno se koristi i nema puno razloga koji podupiru nadoplatu za veći. Lijevo su prečaci za različite funkcije, ali nema haptički odaziv kao kod skupljih modela kako bi znali što ste kliknuli. Kontrole klime su fizičke i neka to što dulje ostane tako.

Zanimljivosti?

S obzirom na to da je u pitanju Plug-In Hybrid, u multimediji postoji grafika na kojoj možete vidjeti koliko koristite benzinski, a koliko električni motor. Navedeno je također vidljivo i na instrument tabli, a ako sami želite ručno prebaciti na struju, samo stisnete EV gumb ispod ekrana.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth te bežični Apple CarPlay i Android Auto. Uz te sustave, nedostatak navigacije nije ni problem jer je Google Maps bolje rješenje od svih navigacijskih sustava u automobilima.

(Ne)obična instrument tabla?

Manja verzija Audijevog virtualnog kokpita gdje možete vidjeti sve potrebne informacije, ali ne i kartu s obzirom na to da auto nema navigaciju kao dodatnu opremu.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Ispod haube nalazi se 1.4 benzinac sa 150 ks, zajedno s električnim motorom od 110 ks. Zajedno to daje sistemsku snagu od 245 ks i 400 Nm.

Što mijenja brzine?

S-Tronic mjenjač sa 6 brzina.

Koliko troši i koliko je ekološki?

E sad… službene brojke kažu da troši od 1.4 do 1.7 litara na 100 km i da može na struju prijeći 50 km. To zvuči jako romantično, ali činjenica je da će na struju prijeći 30-ak kilometara, a kada ispraznite bateriju, potrošnja benzinskog motora u gradu iznosi 9-10 litara, a na autocesti se zna popeti i na 12-13 litara.

Koliko goriva stane u njega?

U njega stane 45 litara benzinskog goriva.

Pogon je na…?

Prednje kotače, quattro nažalost u ovoj verziji nije dostupan, iako ne bi bio na odmet. Odmetnula bi se potrošnja…

DOJAVE IZA VOLANA

Audi Q3 Sportback definitivno je pogođen automobil, što dokazuje i činjenica koliko ih ima na cesti. Ako zanemarimo prostor za glavu na stražnjoj klupi koji velikom broju ljudi nije bitna stavka, što zbog male djece, što zbog manjka potrebe, ne postoji nikakav nedostatak u odnosu na običan Q3.

Međutim, kakva je situacija s Q3 u 45 TFSIe PHEV verziji? Pa, dosta komplicirana jer ima svojih prednosti i mana. Glavna prednost je što, iako je inicijalna cijena viša, možete dobiti poticaje za kupnju hibridnih vozila i cijena registracije će vam biti niža. To zvuči super, ali kakav je to motor? Ako radite samo kilometražu po gradu i uspijete biti unutar 30-40 km na struju svaki dan te ga potom punite doma, ovo je odličan automobil za vas. Ali ako radite više kilometara, često putujete i sl., nameće se pitanje isplativosti tog motora. Taj domet od službenih 50 km vrlo je mali što znači da ćete većinom koristiti benzinski motor manjeg obujma čija se potrošnja na autocesti eksponencijalno povećava, dosežući čak i 12-13 litara. Također, zbog baterije i pogonskog sklopa, automobil je teži (1750 kg) što dodatno doprinosi potrošnji. Velika masa, velika količina momenta i samo prednji pogon dovode do toga da često zna proklizavati na semaforu. Za kraj, prtljažnik od 380 litara u skladu je s bilo kakvim hatchbackom na tržištu čime se pomalo gubi smisao većeg auta.

Da zaključimo, Q3 Sportback je odličan auto, vrlo atraktivan, kvalitetno izrađen i tržišno, vjerujemo, jako dobro pogođen. Samo dobro razmislite koji motor birate prije kupovine i vjerujemo da ćete biti jako zadovoljni.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Dostupne alternative su Volvo XC40, BMW X2 i Range Rover Evoque.

Koliko košta?

Početna cijena ovog modela je 437.998,00 KN, bez poticaja.

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Zagreb-Varaždin, svaki dan.

Next
Next

Za manje pogleda i puno zabave.