Zadnja prava jedinica.

BMW serije 1 118d Urban

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Zadnji pravi BMW serije 1. Facelift F20 generacije koja je označila kraj malog BMW hatchbacka sa stražnjim pogonom.

Koje je boje i veličine?

Valencia Orange Metalic naziv je ove vesele narančaste boje koja u kombinaciji s kromiranim bubrezima i ponekim detaljem daje specifičan i neuobičajen izgled ovoj jedinici. Što se dimenzija tiče - malo preko 4,3 metra dijeli početak i kraj jedinice.

Kakva su svjetla?

BMW LED sa vrlo jasno istaknutim Angel Eyesima što nam je uvijek drago vidjeti, s obzirom na to da noviji modeli to više ne prakticiraju.

Kakvi su kotači?

BMW style 412, 17 zolla. U potpunosti odgovaraju vizualu ostatka automobila.

Hvata li poglede?

Urban Line će naše glave okrenuti čisto iz razloga što se ne viđa često, ali u globalu, nitko vas neće primjećivati.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su izvedena u kombinaciji kože i tkanine, te su u potpunosti manualna izuzev lumbalne potpore. Nama se dizajn presvlaka jako sviđa, ali oni s opsesivno kompulzivnim poremećajem primjetit će da sjedala nisu simetrična. Volan je klasičnog BMW M dizajna i beskrajno je ugodan pod rukom, volani konkurenata iz tog doba su tuga nasprem ovog. Poluga mjenjača je ista kao u svim ostalim BMW modelima, nema se što puno za reći.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Prostor za pospremanje je u skladu sa veličinom automobila. Pretinaca ima, ali su uglavnom skromni veličinom. Pretinac ispod naslona za ruku je granično beskoristan, jednako kao i onaj ispred držača za čaše. Lijevo od volana je pretinac za žvake, kutiju onih modernih Heatsa i par članskih kartica. Pretinac za rukavice je korektne veličine, a jedino što je bilo iznad očekivanja su poveći pretinci u vratima koji imaju odjeljke.

Što ima zanimljivo od opreme?

Veliku navigaciju, grijanje sjedala, sjedala sama po sebi koja ne iskaču iz paštete, rikverc kameru, prednje i stražnje parking senzore, harman kardon sistem zvučnika, šiber, samozatamnjujuć retrovizor te ulazak i pokretanje bez ključa. Naveli smo sve to redom kako bi shvatili da ovom autu zapravo ništa od opreme ne fali.

Prtljažnik?

Vrlo slično konkurenciji, 360 litara kod BMW-ića, A klasa je tih godina imala 342, a Golfek i A3 po 380l. No, malo nas je razočarala činjenica da nema duplog poda, neće se stvari same švercat…

Situacija na stražnjoj klupi?

Skromno. Ako ste malo veći čovjek, putnici straga će vas svaki put bost’ koljenima u leđa ili tlačit da se pomaknete naprijed.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija se nalazi u nataknutom ekranu na vrhu središnjeg grebena. U našoj jedinici radi se o najvećem ekranu u ponudi, sustav je responzivan, jasan i jednostavan, tako da nemamo zamjerki. Ekranom ćete primarno upravljati putem kotačića na centralnoj konzoli.

Usporedba s konkurencijom?

U trenutku kada je predstavljen, iDrive 6.0 bio je najbolji sustav na tržištu.

Kako se mogu povezati?

Na uobičajene načine poput Bluetootha ili kablića. Što se Apple CarPlaya i Android Auta tiče, prvi je dostupan, dok će korisnici Androida biti primorani kupiti novijeg BMW-a.

(Ne)obična instrument tabla?

Obična. Dio ekrana između cajgera je konfigurabilan, ostalo je, iako djelomično ekranizirano, više manje fiksno.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

2.0 litreni dizelaš sa 150 konjskih snaga koje su prema našem sudu točno ono što čovjeku treba u ovakvom automobilu.

Što mijenja brzine?

ZF mjenjač s 8 brzina. Mjenjač koji nalazimo u ovoj jedinici na glasu je kao jedan od ponajboljih na tržištu.

Koliko troši?

Viši jednoznamenkasti brojevi vam se smiješe.

Koliko je ekološki?

Ima samo jedan auspuh, ne može previše zagađivati…

Pogon je na…?

zadnjoj osovini. Onako kako u BMW-u treba biti.

DOJAVE IZA VOLANA

Prije nego što sto smo sjeli u ovu jedinicu upoznali smo se s njenim specifikacijama te smo bili ugodno iznenađeni stavkama koje su u ponudi, vjerujemo jednako kao i vi u ovom trenutku. 18d motor koji proizvodi 150ks i više je nego dovoljan za sve izazove koje ćete staviti pred vašu jedinicu. Ako to nije dovoljno da vas osvoji, tu je ZF mjenjač kojem zaista ne nalazimo zamjerku. Za one koji još nisu savladali paralelno parkiranje tu su senzori i kamera tako da se nećete sramotiti pred prijateljima i prijateljicama.

Što se vozačkog iskustva tiče, ovo je i dalje BMW. Zadnji pogon dat će vam mogućnost da se zaigrate, a da vas istovremeno ne želi parkirati u zid. Autoput vam neće stvarati nikakve probleme dok god ste svjesni da automobil ima 150, a ne 300ks. Planiranje i predviđanje su vam prijatelji. U gradu ćete primijetiti da je ovjes tvrđi nego kod konkurenata, ali dovoljno udoban za klasu. U ovoj specifikaciji grad mu odgovara više od ičega i sigurni smo da ćete se svaki puta nakon uspješnog parkiranja (jer imate senzore i kameru…) okrenuti i nasmiješiti vašoj novoj jedinici.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Od njemačkih konkurenata tu su A3, A klasa i Golf. Ako želite biti drugačiji u obzir možete uzeti u obzir jako dobro opremljenog Seat Leona ili Hyundai i30.

Kako sam ga mogao nabaviti?

Klikom na link naći ćete još niz jedinica za vašu garažu…

Previous
Previous

Za bezbrižan uspon do Kitzbühela.

Next
Next

Idemo stavit’ motor iza vozača.