Idemo stavit’ motor iza vozača.

Toyota MR2

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Prvi japanski automobil sa stražnjim pogonom i centralno postavljenim motorom - Toyota MR2 iz 1986. godine.

Koliko je prešao?

276 351 kilometara, dovoljno za više od 27 putovanja od Japana do Zagreba.

U kakvom je stanju te koje je boje i veličine?

Stanje je vrlo dobro, a dužina je usporediva s mlađim, malo drugačijim bratom iz iste tvornice pod nazivom Yaris. Boja se naziva “Super Red” i jedina je boja osim bijele dostupna te godine.

Kakva su svjetla?

Fantastična! Pop-up farovi koji su bili hit 90-ih, ali su potpuno nestali početkom novog stoljeća iz sigurnosnih razloga.

Kakvi su kotači?

OZ felge koje nisu OEM ali joj jaaako dobro stoje, a veličina je u skladu s vremenom i iznosi 185/60/R14. Na slici su u pitanju zimske felge, a po ljeti su zoll veće, sive boje i dolaze iz iste firme.

Hvata li poglede?

Hvata. Rijetki će znati o čemu je točno riječ, ali s vremenom su se automobili toliko promijenili da MR2 izgleda vrlo specifično na cesti.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su crno-crvene boje i materijala nalik samtericama. Volan i ručica mjenjača, kao i ručna kočnica nisu ni po čemu specifični izgledom, ali njihova pozicija je vidljivo osmišljena s ciljem da automobil bude zabavan. Ako ste očekivali grijani volan, tipkice i slično, ovo nije članak za vas.

Gdje mogu pospremiti stvari?

U zanimljiv “visoki” pretinac između vozača i suvozača, glovebox te skromne pretince u vratima. Kako bi popis bio malo duži, tu su dva prtljažnika - jedan sprijeda i jedan straga jer naravno, motor je u sredini.

Što ima zanimljivo od opreme?

Najzanimljivija oprema ovog auta su njegovi pop-up farovi i njegove vozačke karakteristike. Osim toga, ima radio, pepeljaru i šiber koji možete u potpunosti maknuti i spremiti u prtljažnik sprijeda na njegovo posebno, namijenjeno mjesto. Naš primjerak imao je PU selene, Eibach opruge i 30mm je spušten. Ono što je nama bilo najzanimljivije su Koni Sport podesivi amortizeri gdje uz pomoć ručkice možete mijenjati tvrdoću svakog amortizera zasebno. Ima i originalni brendirani toolbox i owner’s manual koji smo morali prestati listati kako bi poslikali auto prije nego što padne mrak.

Situacija u prtljažniku?

Dovoljno za čajnik, kimono, štapiće za sushi i zbirku haiku pjesama. Puno više od toga neće stati, čak i ako uzmete u obzir da se prtljažnik nalazi sprijeda i straga.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Centralno pozicioniran motor obujma 1.6 litara sa 16 ventila i 122 konjske snage, među entuzijastima poznatiji kao 4A-GE. I više nego dovoljno s obzirom na kilažu tek oko jedne tone. Sve Toyote MR2 s navedenim motorom poznate su pod kodnim imenom AW11.

Što mijenja brzine?

Ručni mjenjač s 5 brzina koji vas vraća u prošlo stoljeće. Ispod njega nalazi se mala grafika koja vam pokazuje gdje se koja brzina nalazi, a na što vas podsjeća ručica mjenjača izgledom ćete morati sami odlučiti.

Koliko troši?

Nećete imati problema s ulaskom u dvoznamenkaste brojeve.

Pogon je na…?

Stražnje kotače, jer u čemu bi bila zabava da je prednji pogon?

ZANIMLJIVOSTI

Što je značio za svoje razdoblje?

To je bio prvi automobil sa stražnjim pogonom, centralno postavljenim motorom i 2 sjedala koji je izašao iz Toyotine tvornice. Od tud dolazi i ime - Midship, Runabout 2 - seater. Dijelio je neke dijelove s tadašnjom Corollom, cilj je bio da se na tržištu nametne kao pristupačan sportski automobil i suprotstavi konkurentima poput Pontiac Fiera, Lancie Scorpion ili tadašnjeg VW Scirocca.

Može li se voziti svaki dan?

Vlasnica ga vozi svaki dan, što samo potvrđuje činjenicu da može.

Najsličnije u današnjoj ponudi automobila je…?

Nema službenog nasljednika, ali nedavno predstavljena Toyota GR86 (ili trenutno GT86) zvuči kao dobar predstavnik pristupačnog sportskog automobila poput MR2. Međutim, Toyota GT86 ne uživa ni blizu kultni status kao što je MR2 uživao tada.

Koliko je rijedak?

Ovo je prvi put da smo se susreli s prvom generacijom MR2 na cesti. Ukoliko ne obilazite skupove ljubitelja japanskih automobila iz tog doba, jako je rijedak.

DOJAVE IZA VOLANA

Kako je ovo prvi japanski automobil kojeg smo vozili u rubrici crno-bijela vožnja, nismo imali prijašnjih iskustava na temelju kojih bi mogli znati što nas očekuje. Osim tog što je prvi stari Japanac, MR2 je prvi auto s centralno postavljenim motorom kod nas.

Vozi se začuđujuće moderno, nakon što pohvatate promjene brzina i kako se vozač treba ponašati. Sve je glasno, za okretanje volana i stiskanje kuplunga treba vam pokoji trening ruku i listova u teretani. Najveće veselje je paljenje pop-up farova za koje smo sigurni da ćete ih koristiti ne samo kada to uvjeti na cesti zahtijevaju, već svako malo, iz čistog zadovoljstva.

Da zaključimo naše iskustvo s Toyotom MR2 prve generacije -Nećete postizati svemirske brzine, nije ni napravljen za to, ali uz dobre gume i donekle dobre vozačke vještine možete se jako dobro zabaviti.


ZA ENTUZIJASTE

Koliko košta i kako ga mogu nabaviti?

Na našim oglasnicima nismo uspjeli pronaći nijedan primjerak, stoga ćete sreću morati potražiti u inozemstvu ukoliko želite da se ovakav primjerak japanske povijesti skrasi u vašoj garaži.

Previous
Previous

Zadnja prava jedinica.

Next
Next

Iz vremena kada nisu svi htjeli imati SUV.