Za bezbrižan uspon do Kitzbühela.

Audi Q7 3.0 TDI Quattro

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Audi Q7, prvi SUV koji je izašao iz Auto Uniona prije više od 17 godina. Danas je s nama model iz 2016. godine koji se i dalje prodaje, samo u facelift varijanti.

Koje je boje i veličine?

Velik je toliko da će vam parkirna mjesta u većini gradskih garaža predstavljati problem. Točnije, preko 5 metara u dužinu i skoro 2 metra u širinu. Boja je diskretna tamnoplava, službenog naziva Ink Blue Metallic.

Kakva su svjetla?

LED svjetla, bez neke pretjerano pametne tehnologije. Zanimljiva su svjetla ispod gepeka koja se pale kada otvorite gepek (iz sigurnosnih razloga), a inače su ugašena.

Kakvi su kotači?

Veličine 20’’ - onako kako treba biti. Zoll veće bi stale i izgledale dobro, ali ovako si ne umanjujete šanse da savladate i neki pomalo ozbiljniji teren kada i ako zatreba.

Hvata li poglede?

Zbog diskretne boje ne toliko, ali zbog same veličine i statusa na cesti hvatat će poglede.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sve već velikim dijelom viđeno kod Audija. Vrlo udobne, grijane direktorske fotelje u kombinaciji kože i alcantare/tkanine. Ručica mjenjača kao kod manjeg i sportski nastrojenog brata Audija S5. Volan je multifunkcionalan, s perforiranom kožom na stranama i bijelim koncem s crvenom S-line oznakom na dnu. Audi zna da ne smijete zaboraviti na što ste sve potrošili svoje teško zarađene novce.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Svi putnici u automobilu naći će mjesto za smjestiti svoje piće - oni sprijeda stavit će ga u središnju konzolu, a oni straga u naslon za ruke. Stvari možete smjestiti još u središnji pretinac, mali pretinac za kovanice ispred mjenjača i džepove u vratima. Ono zanimljivo jest da postoji otvor za skije pa možete izbjeći stavljanje krovnih nosača.

Što ima zanimljivo od opreme?

Sve što se uglavnom i očekuje u automobilu ove klase. Adaptivni tempomat, četverozonska automatska klima, kamera za vožnju unazad, prednja sjedala na struju (bez memorije, doduše), Drive Select, prtljažnik na struju, panoramski krovni otvor i Downhill Assist. Najbolja oprema je zračni ovjes koji ne samo da auto čini udobnijim, nego ga može značajno dignuti ili spustiti, ovisno o potrebi. Stvarno se vidi razlika. Također, u prtljažniku su dva gumba pomoću kojih možete spustiti Q7 kako bi lakše utovarili prtljagu i nazad ga dignuli.

Prtljažnik?

Prtljažnik broji skoro 900 litara. Probajte se sada svađati kada se spremate za ljetovanje ili skijanje.

Situacija na stražnjoj klupi?

Vrlo komforna. Dovoljno mjesta za glavu i noge, sjedala se mogu pomicati naprijed i nazad. Ovaj primjerak nema treći red sjedala, ali činjenica da postoji Q7 s tri reda sjedala daje vam predodžbu koliko mjesta ima na stražnjoj klupi i u prtljažniku.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Nalazi se na vrhu središnje konzole, a postoji i gumb pomoću kojeg se taj ekran može “sakriti”. Rezolucija ekrana je dobra, ali vidi se da su grafike malo zastarjele u usporedbi s novijom Audi multimedijom. Sustavom se upravlja pomoću kotačića i gumbiju na središnjoj konzoli, a unos destinacije u navigaciji provodi se pomoću touchpada koji se nalazi ispred mjenjača.

Usporedba s konkurencijom?

BMW-ov iDrive je superiorniji, ali ova generacija Audijeve multimedije je ergonomski odrađena odlično. Uz virtualni kokpit i mogućnost sakrivanja ekrana, vrlo jednostavno možete upravljati svim funkcijama bez da imalo skidate pogled s ceste.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth, AUX, Apple CarPlay i AndroidAuto - sa žicom. Wi-Fi je također dostupan ako malo detaljnije istražite Audi Connect usluge i stavite SIM karticu.

(Ne)obična instrument tabla?

Audijev virtualni kokpit prve generacije. Vrlo je konfigurabilan, prikazuje razne funkcionalnosti o kojima smo već pričali puno puta, poput navigacije, telefona, radija i slično.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

3.0 V6 dizelaš s 272 ks i dovoljno momenta da vas doveze gdje god treba.

Što mijenja brzine?

8-stupanjski automatski mjenjač.

Koliko troši?

Oko 9 litara, ali ovaj je većinom na autocesti. Po gradu bi to moglo ići i u dvoznamenkaste.

Koliko je ekološki?

Nije.

Pogon je na…?

Ne smijete se na putu do prestižnog skijališta mučiti bez Quattro pogona.

DOJAVE IZA VOLANA

Audi Q7 najveći je SUV koji smo imali do sada na testu. U povišenom automobilu koji broji preko 5 metara, očekivano je da se iza volana osjećate kao kralj na cesti. Sjedi se vrlo visoko, fotelje su izrazito udobne i lako se naviknete na poziciju sjedenja koja je značajno viša od “normalnog” automobila.

Ovaj motor mu odlično paše što i pokazuje činjenica da ih je većina na cesti s ovim motorom. Naravno, ako budžet dopušta, SQ7 sigurno nudi dodatnu razinu zabave, ali kao uvijek, to poprilično košta. Nemojte očekivati nekakva agilna preticanja jer ovo nije auto za to - s ovim automobilom ćete vrlo jednostavno ostvarivati visoke brzinske prosjeke na autocesti na putu do vašeg odredišta. Pri višim brzinama je vrlo ugodan, a tome značajno pomaže i zračni ovjes koji ga čak čini vrlo udobnim za putovanja. Ako vam je prioritet malo zabavnija vožnja po magistrali, savjetujemo da se ipak odlučite za niži automobil.

Problemi kreću kada se krenete gurati u gradsku gužvu - nije ga baš lako smjestiti u uobičajena parkirna mjesta, a o nekim gradskim garažama nemojte ni razmišljati, jednostavno ne stanete. Ono što je možda i najveća prednost Q7 je količina prostora koju nudi, kako u kabini, tako i u prtljažniku. Svi putnici imat će dovoljno mjesta, a 900 litara prostora u prtljažniku uspješno će smjestiti sve nepotrebne stvari koje nosite na put.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

BMW X5, Mercedes GLE ili Volkswagen Touareg. Ako ste širih vidika, tu je i Toyota Highlander ili Lexus LX.

Koliko košta?

Ovaj primjerak koštat će vas 46 000 europskih novaca.

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

BRZina mu nije vrlina.

Next
Next

Zadnja prava jedinica.