Gradski Volvo XC40

XC90 kojem nisu dali jesti

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Najmanji XC iz Volvo palete. Volvo XC40 D4 AWD pravi je gradski SUV, koliko god to besmislen i kontradiktoran pojam bio.

Koje je boje i veličine?

Gromovito siva boja dio je veoma kreativne palete koju otkrijete kada odlučite konfigurirati svoj primjerak. Izuzev crvene, sve boje možemo klasificirati kao pastelne i nimalo uzbudljive. Od 9 boja 6 ih je kombinacija crne i bijele u različitim omjerima. Što se dimenzije tiče, zamislite da vuneni XC90 ubacite u mašinu pa se stisne 10-ak %. XC40 u duljini mjeri 4,4 metra, a tek centimetar je niži od prosječne Hrvatice.

Kakva su svjetla?

Svjetlosni potpis je postojan, jedino to je bitno. Thorovi čekići udarit će po glavi svakoga tko misli da ovaj Volvo ne ide preko 180 km/h.

Kakvi su kotači?

Jel’ smijemo reć’ da su penzionerski? Iako 18’’ nije baš tak malo, dizajn je ipak lišen imalo kreativnosti.

Hvata li poglede?

Teško je generalizirati i reći da ne hvata, jer zamislite da ga parkirate ispred doma za starije, ili ispred toplica.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Interijer u bilo kojoj boji koja nije crna melem je za naše oči. Sjedala su izvedena u kombinaciji tkanine i kože te su nam se zaista svidjela bojom, generalnim izgledom, pa čak i po udobnošću. Otvorenu sumnju stavljamo na redovito trljanje tkanine i kože s traperom jer ne bi bio prvi put da su svijetla sjedala dobila blagu plavu notu. Zastavica je tu jer jednostavno mora biti. Volvolan je za razliku od sjedala ipak crne boje, te je razlog za to potpuno jasan. Ugodan je pod rukom, ali mu nalazimo dvije mane. Prva jest vrlo debeo lijevi krak koji onemogućava balkanski stil držanja gdje je lakat na prozoru, a kažiprst i srednji obgrljuju lijevi krak volana. Drugi problem su tipke. Vozili smo S90 gdje su tipke bile ‘lakirane’ što daje puno skuplji dojam nego matirane. Mjenjač je zgodan i diskretan, ali glup ko’ stup. Više u tehničkom djelu.

Gdje mogu pospremiti stvari?

XC40 možemo klasificirati kao omanji automobil, ali kada je riječ o odlaganju stvari on se ponosi kao veliki. Osim uobičajenih pretinaca u vratima, ispred suvozača i u središnjoj konzoli, Volvić donosi i par vrlo zanimljivih. U vozačkom prostoru za noge s lijeve strane nalazi se mali otvor u koji možete odložiti žvake i slične sitnice, ispred mjenjača pretinac je koji bi se nekada koristio kao pepeljara, a sada će poslužiti za daljinski od garaže ili kovanice. Također, pored volana nalaze se utori za kartice, bile to one za autoput ili pak gorivo. Straga se uz rub vanjskih sjedala nalaze pretinci za odložiti sitnice poput mobitela ili novčanika tijekom dužih putovanja, a najbolji pretinac od svih nalazi se direktno ispred centralnog naslona za ruku. XC40 dolazi s integriranom kanticom za smeće. Istina, ZG vrećice nisu uključene u cijenu, ali vjerujemo da ćete se snaći i bez njih.

Što ima zanimljivo od opreme?

Na popisu opreme naći ćete stavke poput grijanja šajbe, rikverc kamere, parking senzora, sklopivih retrovizora, bežičnog punjača, samozatamnjujućeg retrovizora, navigacije i kuke. Ako želite povući kamp prikolicu sa svojim XC40, pritiskom na gumb iz stražnjice Volva ispada kuka.

Također, XC40 dolazi opremljen s nečime što se zove Air Woofer. Konkretno, radi se o subwooferu koji je postavljen na dnu vjetrobrana s vanjske suvozačke strane te koristi zrak kako bi poboljšao zvuk u interijeru.

Situacija na stražnjoj klupi?

Iznenađujuće dobra. Radi se o ne tako velikom automobilu u kojem će se na stražnjem sjedalu i odrasla osoba osjećati sasvim dobro.

Prtljažnik?

452 litre u skladu je s konkurencijom, ali znajući da je Volvo vrlo kreativan kada je riječ o sadržaju u prtljažniku, bili smo iznenađeni kada smo shvatili da nema kukica za vrećice i da podloga prtljažnika nije preklopiva te ne može služiti kao razdjelnik.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Ekran multimedije nalazi se na vrhu središnjeg grebena te je zamišljen po uzoru na iPhone i slične mobitele jer postoji samo jedna tipka i ona služi kao prečac za Homescreen. Ostatkom upravljate na dodir. Sam sustav poprilično je jednostavan za upotrebu i intuitivan. Klima je u potpunosti integrirana u ekran, ali prečac je uvijek dostupan tako da nećete imati previše problema prilikom upravljanja puhanjem.

Zanimljivosti?

Multimedijski sustav ima poneku zanimljivost kojom se ističe među konkurencijom. Naprimjer, ako stisnete tipku koja se nalazi ispod ekrana te ju držite 2 sekunde, prelazite u Cleaning mode gdje možete u miru očistiti ekran od masnih prstiju. Druga je opcija da se brisače postavi u ‘servisnu’ poziciju što je obično zakopano duboko u sustavu, dok je kod Volva pak na jednom od glavnih ekrana.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth, USB te za one s jako pametnim mobitelima tu su Apple CarPlay i AndroidAuto.

(Ne)obična instrument tabla?

Instrument tabla u potpunosti je digitalna, ali konfigurabilnost je relativno ograničena. U sredini možete mijenjati prikaze, ali sa samim cajgerima baš i ne možete previše. Promjenom Drive Moda dolazi do ‘značajnih’ promjena na ekranu, mijenjaju se ringovi oko brzinomjera i obrtomjera. Mogu biti kromirani, crni, crveni…

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Ispod poklopca nalazi se D4 2.0 litreni dizelaš sa sasvim dovoljnih 190 konja i 400 Nm okretnog momenta.

Što mijenja brzine?

Mjenjač je Aisin s 8 brzina i sve bi bilo sasvim u redu da Volvo nije odlučio napraviti cirkus iz toga. Park je zasebna tipka, tako da njega vadimo iz jednadžbe. Raspolažemo s R N i D, koji su na mjenjaču raspoređeni na taj način odozgo prema dolje. Ako kojim slučajem želite iz Drivea u Reverse, nije dovoljno jednom gurnuti mjenjač, pa proći kroz Neutral i ući u Reverse, već je potrebno gurnuti ručicu dva puta - prvi put za Neutral, a potom još jednom za Reverse. Na isti taj način ide se i nazad u Drive. Ako kojim slučajem mislite da je ovo glupo, poslušajte tek ovo. Kada želite brzine mijenjati ručno, pomicanjem poluge mjenjača, za višu brzinu mjenjač gurate u desno, dok za nižu u lijevo.

Koliko goriva stane u njega?

Rezervoar će uzeti 54 litre dizela.

Koliko troši?

Deklariranih 4,6 - 5,7 litara u stvarnosti će biti oko ‘sedmice’.

Pogon je na…?

sva četiri kotača.

DOJAVE IZA VOLANA

Nakon što smo se dotakli većine čudnih rješenja koja dolaze s ovim automobilom, moramo reći da je XC40 daleko od lošeg ili nekvalitetnog automobila. Materijali i detalji u interijeru možda nisu na razini njemačke trojke, ali Volvo daje drugačiji osjećaj u vožnji i u samom startu očekivanja će biti potpuno suprotna od onog što očekujete od BMW-a ili Mercedesa.

Volvo je mekan, lagan na volanu i nimalo sportski automobil. D4 motor sa 190 konjskih snaga i više je nego dovoljan za XC40 te u kombinaciji s pogonom na sva četiri kotača čini zaista poželjnu kombinaciju čak i kada je riječ o obiteljskim putovanjima na skijanja ili ljetovanja. O mjenjaču možemo još spomenuti da definitivno ne nosi titulu najbržeg ili najresponzivnijeg, ali vjerujemo da se ovdje radi o namjernom ‘uglađivanju’ šaltanja s ciljem većeg komfora, a na uštrb brzih prijenosa kao što bi bili kod nekih sportskijih konkurenata.

Zaključak i misao koja ostaje nakon što je XC40 ispregledan jest da se radi o automobilu čiji je cilj u samom startu bio pokazati da Volvo ipak nije automobil samo za penzionere te da razmišljaju o mlađim kupcima koji još uvijek možda nisu dorasli velikim modelima poput XC60 ili 90. Nadalje, vozne karakteristike koje su vrlo dobre i svima nam poznata sigurnost koju Volvo donosi čini ovaj gradski SUV vrlo praktičnim odabirom za ulazak u Volvo klub.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Segment malih SUV-ova toliko je razvijen da ih je teško sve nabrojati… Mercedes GLA, BMW X1, Audi Q3, VW T-Roc, Škoda Karoq

Koliko košta?

XC40 koji smo vozili košta 33.167,43 €.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Prostrana Opel Insignia

Next
Next

Ma gle, to ti nije običan GTI…