Više MAXI nego MINI

MINI Cooper D Countryman

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Najveći pripadnik MINI obitelji, MINI Cooper Countryman. Današnji Countryman i Clubman moderne su interpretacije Austin Mini Countrymana i Morris Mini Travellera iz 60-ih godina prošlog stoljeća. Iako bi iz naziva Countryman zaključili da će se dobro snalaziti van ceste, u stvarnosti to baš i nije tako.

John Deere svoje traktore naziva kombinacijom broja i slova (5E, 6M) dok MINI koristi pravi traktorski naziv za svoj tutač. Ako pošaljemo upit za poticaje za vozilo koje se zove Countryman, hoće l’ nam ih dat’?

Koje je boje i veličine?

Izuzev nekoliko detalja koji su kromirani, automobil je u potpunosti crn. Dimenzijama je Countryman najmanji u premium konkurenciji. Veći su BMW X1, Audi Q3, pa čak i Mazda CX-30.

Kakva su svjetla?

Osim specifičnog dizajna, svjetla su izvedena u LED tehnologiji s vrlo prepoznatljivim LED krugovima koji služe kao dnevna svjetla i zaštitni su znak MINI automobila. Facelift verzija ima britansku zastavu na zadnjim svjetlima koja daje još više karaktera ovom automobilu.

Kakvi su kotači?

Kao i ostatak automobila, kotači su potpuno crni i jedva će dočekati da ih ogrebete o rubni kamen. U promjeru su 18 zolla.

Hvata li poglede?

Prolaznici vas neće obasipati pogledima zavisti. Eventualno mlade mame koje razmišljaju kako je Countryman moderan.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Crna tematika automobila nastavlja se i u interijeru. Potpuno crna sjedala u kombinaciji koža i alcantare imaju mnogo potpore i jedan su od najjačih atributa ovog automobila - ako im možete oprostiti ručno podešavanje. Volan također možemo svrstati u pozitivne elemente interijera, atraktivan i multifunkcionalan te izvrstan pod rukom tijekom vožnje. Problem smo otkrili u ručici mjenjača koja iako izgleda moderno već nakon manje od 50 000 km ima oštećenja na ‘Park’ prekidaču. Nećemo tražiti krivca za to, ali tako nešto ne očekujemo na automobilu od preko 300 000 HRK.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Pretinci su, kao što marka automobila kaže, MINI. Pretinac u središnjem naslonu komično je malen, jednako kao i pretinac za rukavice i pretinci u vratima. Od korisnih mjesta za odlaganje imamo 2 držača za čaše i rupu ispod središnjeg naslona za ruku. U prijevodu, Mini nije za one koji imaju puno stvari.

Što ima zanimljivo od opreme?

Manje nego prosječni Japanac star 10ak godina. Dvozonska klima, grijanje sjedala, ulazak i kretanje bez ključa, osnovni sigurnosni sistemi poput upozorenja na sudar, prtljažnik na struju i panoramski krov za koji dobiva plus u našoj bilježnici jer ima tipke zbog kojih mislite da radite puno bitniju stvar od otvaranja krova na kant’.

Ono čime ćete se istaknuti su cool sitnice zašto je MINI ono što je. Projekcija MINI značke na pod prilikom izlaska iz vašeg Countrymana je odlična za Instagram fotke, a START-STOP gumb dat će vam osjećaj da palite borbeni avion, čak i u običnom dizelašu za pokupiti klince.

Prtljažnik?

10% manje od 3 Nijemca, a sitno više od Mazde CX-30. Prednost mu je jako veliki prostor ispod police prtljažnika gdje ćete od prijatelja/ica skrivati vaše preparate za njegu i kremice.

Situacija na stražnjoj klupi?

Prostranost i veličina mu baš i nisu prednost... 4 odrasle osobe mogu putovati u njemu, ali nemojte očekivati previše.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija se nalazi na vrhu središnjeg grebena u posvećenom joj krugu od LED dioda. Upravljati funkcijama možete putem kotačića, touch-screena ili tipki na volanu. Što se sustava tiče, ovo je manji od dva dostupna i dovoljno je dobar. Neće vas izuti iz cipela, ali za svakodnevnu upotrebu je sadržajan, brz i oštrih grafika.

Zanimljivosti?

Daleko najzanimljivija stavka ovog sustava jest osvijetljeni obruč koji se nalazi oko ekrana. Kada mijenjate temperaturu iz tople u hladnu na obruču se one pojavljuju i prelaze jedna u drugu. Također, prilikom pojačavanja puhanja ili glasnoće zvuka svjetlost se miče po obruču ovisno o smjeru u kojem ide glasnoća, lijevo za tiše, a desno za glasnije. Dobar party trick koji nikad ne dosadi.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth će vam biti najbolji prijatelj. Za ljubitelje kablova, tu je i USB.

(Ne)obična instrument tabla?

Vrlo je obična, čak bi rekli i zastarjela. Svi konkurenti su u tom trenutku imali bolja rješenja od dva cajgera i zaista minijaturnog ekrana ispod njih. Iako će vam taj ekran dati sve potrebne informacije, konkurenti su godinama prije proizvodnje ovog modela odustali od tako malih ekrana.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Dvolitreni dizelaš koji daje korektnih i dovoljnih 150 KS.

Što mijenja brzine?

ZF automatski mjenjač s 8 brzina.

Koliko troši?

Trebali bi se kretati oko 7 litara.

Koliko goriva stane u njega?

Ako ste u prosjeku, s jednim rezervoarom prijeći ćete više od 700 km.

Pogon je na…?

prednje kotače. Iako mu se u nazivu ističe vancestovna sposobnost, tamo se snalazi kao i krava na utrci pasa.

DOJAVE IZA VOLANA

Mini Cooper Countryman vrlo se dobro vozi za svoju klasu i motorizaciju. Volan je vrlo precizan, a motor od 150 KS je dostatan za masu i gabarite vozila. Ako pričamo o udobnosti, nije baš pobjednik u tome, ali ako dijeli ime sa svojim bratom Cooperom onda je vrlo jasno da mu udobnost nije na prvom mjestu. Unatoč tome što bi naš izbor bila S verzija, bilo benzin ili diesel, u modelu sa 150 konjskih snaga nećete se osjećati slabo niti ćete morati kilometrima unaprijed planirati pretjecanje. Automatski mjenjač je odličan i bez ikakvih problema ispunjavat će sve vaše zadatke.

Dio koji nam se nikako nije svidio jest visina i kut sjedenja. U nekoliko navrata smo pokušavali spustiti sjedalo, kako bi sjedili niže i više ‘zavaljeno’. Uporno smo ostajali visoko i uspravno, što se nama baš i ne sviđa pretjerano. No, vjerujemo da je kupcima ovog automobila upravo to veliki plus. Druga stvar koja je sigurno veliki plus su detalji u interijeru. Osim stvari koje smo spomenuli, gdje god pogledate vidjet ćete neki okrugli specifični detalj, bile to tipke na volanu, farovi, kvake ili ekran multimedije. Upravo te sitnice su i razlog što ga ljudi kupuju, čak i pored pristupačnije konkurencije koja možda nudi više.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

30-tisuća europskih novčića.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Stavljamo sve na crveno

Next
Next

Odmrzavam bolonjez straga