Tražen Volkswagen Taigo

Nepotreban i ružan, ali sjajno zamišljen.

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Danas vozimo Volkswagen Taigo 1.0 TSI Life! Nakon ne baš lijepih riječi kojima smo ga okarakterizirali u Serijski il’ u Fullu tekstu, dobili smo priliku da skočimo sami sebi u usta i potencijalno pohvalimo nešto što smo prije kritizirali.

Koje je boje i veličine?

Taigo u dužini mjeri sitno ispod 4,3 m što ga čini dovoljno praktičnim za grad, a opet ne pretjerano malenim za odlazak na put. Model koji smo imali prilike probati obojan je u Kings crvenu metalik boju koja ga čini kao stvorenog za parkiranje u gradskim garažama u kojima gubite automobile.

Kakva su svjetla?

Rasvjeta je u potpunosti LED i potrebno je pohvaliti VW zbog toga. Što se dizajna stražnjih svjetala tiče, ružan je do suza, ali čini Taigo većim automobilom nego što zaista jest.

Kakvi su kotači?

Taigo se vozi na 16’’ aluminijskim Belmont kotačima. Postoji jedna jasna i objektivna prednost tih kotača pored svih ostalih u ponudi, a to su jeftinije gume.

Hvata li poglede?

Eventualno ljubomornih mama u T-Rocu koje nisu bile strpljive dočekati kupeiziranu verziju.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su udobna, bez nepotrebne potpore i podesivosti u 30 smjerova. Multifunkcionalni volan i ručica mjenjača su VW testirani proizvodi s kojima su se vozači nebrojeno puta susreli te je zaista teško reći bilo što drugo o njima osim da su ‘već viđeni’ i provjereni.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Pretinaca ima dosta i možemo reći da smo zadovoljni s njima. Osim uobičajenih u vratima i ispred suvozača, tu je i pretinac za naočale, pretinac ispod klime, držači za čaše, pretinac u središnjoj konzoli, pretinac ispod sjedala te mali utor za karticu ispred mjenjača. Nama najzanimljiviji dio je u pretincu za rukavice. Ondje se uz utore za vizitke nalaze i utori za kovanice, kartice i žetone za trgovačka kolica. VW zna svoju ciljanu publiku.

Što ima zanimljivo od opreme?

Kada je riječ o opremi Taigo je mix korisnih stvari i nejasnog nedostajanja određenih stavki opreme. Life paket opreme dolazi s Adaptivnim tempomatom, Front i Lane Assistom, prednjim i zadnjim senzorima i sklopivim retrovizorima. S druge strane, morate doplatiti za automatsku klimu, ulazak i paljenje bez ključa te navigaciju.

Prtljažnik?

Prtljažnik ima 440 litara. Prtljažnik u T-Crossu varira između 385 i 455 litara ovisno o poziciji stražnjih sjedala. Onaj u Golfu ima 380 litara, a u T-Rocu 445 litara. Relativno solidno za glup oblik stražnjeg kraja.

Situacija na stražnjoj klupi?

Djeci će biti sasvim u redu, ali bilo tko viši od 175 cm neće se dobro provesti, pogotovo u prostoru za glavu.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

S obzirom na to da se radi o VW sustavu čije ćete varijacije viđati u svakom Volkswagenu, je li potrebno išta dodatno govoriti? Sustav je dovoljno brz, uglavnom jednostavan za upotrebu, te daje korisniku na izbor hoće li upravljati sustavom putem touch screena ili prečaca lijevo i desno od ekrana. Mali problem nam stvara OKP kada vidimo da je znak paljenja na potenciometru naopako, ali vjerujemo da bi mogli naučiti živjeti s tim.

Zanimljivosti?

Kao 3. način upravljanja sustavom pojavile su se geste. Osim svima nam poznatog nestajanja i pojavljivanja ikonica kada se ruka približi ekranu, pojavila se i opcija mijenjanja radio stanice ili pjesme zamahom ruke ispred ekrana. Neće baš svaki put raditi, ali pokoji put će vas animirati.

Kako se mogu povezati?

Volkswagen je omogućio i više nego dovoljno opcija spajanja s automobilom. Apple CarPlay, Android Auto, Bluetooth, te dva USB-C priključka direktno ispod klimatizacije.

(Ne)obična instrument tabla?

Možemo ju klasificirati kao običnu instrument tablu budućnosti. Osnovna konfigurabilnost, ekran koji se ne proteže cijelim predviđenim prostorom jer postoji opcionalna veća tabla i sve informacije koje vam mogu i ne mogu zatrebati prilikom vožnje bit će dostupne na nekoliko klikova.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Pod poklopcem se nalazi trocilindarski benzinac koji proizvodi čak 95 konjskih snaga i 175 Nm okretnog momenta. 100 km/h dostići ćete skoro 2 x sporije nego u Golfu GTI.

Što mijenja brzine?

Desnom rukom prolazit ćete kroz 5 stupnjeva prijenosa. Najslabiji model u ponudi dolazi s ručnim mjenjačem i 5 brzina, a za 6. morat ćete nadoplatiti za jači benzinac sa 110 ks.

Koliko troši?

Na uzorku od cca 2400 kombiniranih kilometara potrošnja je na 6 litara. U gradu ipak očekujte minimalno litru, ako ne i dvije više.

Koliko goriva stane u njega?

U Taigo će stati 40 litara benzina, što je 10 ispod prosjeka.

Pogon je na…?

prednje kotače, naravno.

DOJAVE IZA VOLANA

Sigurno se pitate kako se vozi… Vozi se točno onako kako očekujete, kao i svaki drugi Volkswagen. Predvidiv, jednostavan, ugodnog kvačila i mekanog volana. Blago uskraćene preglednosti koja je nadomještena prednjim i stražnjim parking senzorima i spuštenim krovom koji je niti atraktivan niti praktičan. Ako baš želimo cjepidlačiti, možemo istaknuti da je mjenjač malo pretvrd za naša očekivanja, ali to zaista nije nešto što bi ikoga trebalo odvratiti od kupovine. Snage bi vam na visokim brzinama moglo zafaliti, ali oni koji rade puno kilometara po autoputu teško da će uopće uzimati u obzir automobil poput Taiga. Također, kada pogledate Life paket kao cjelinu, postane vam potpuno jasno kako su i za koga u VW posložili Taiga. Parking senzori, sklopivi retrovizori, osnovni sigurnosni sistemi, 5 brzina, pozicije za kovanice sve stvari koje su bitne čistim gradskim vozačima.

Zaključak oko ovog automobila jasan je od samog početka. Da je bilo koja druga značka na haubi i na prtljažniku situacija bi bila puno drugačija. Kombinacija VW servisne mreže, broja vozila na cestama, generalne i realne pouzdanosti, uzdizanju svega Volkswagen u nebo, objektivno vrlo ugodnog vozačkog iskustva, brze i lake prodavljivosti i vrlo dobrog držanja vrijednosti garancija je da će svi potencijalni nedostatci koje smo spomenuli u oba teksta o Taigu vrlo brzo pasti u drugi plan.

Da li bi mi ikada vozili Taiga? Apsolutno ne. Da li bi savjetovali kupovinu Taiga osobi koja želi vozilo za prijevoz od točke A do točke B, želi relativno jeftino i jednostavno održavanje, prodavljivost i naravno, novi ili relativno novi automobil? Apsolutno da.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi alternative?

Imajući na umu dimenziju Taiga od oko 4,3 m, prema našem sudu on pada u grupu s T-Rocom, Audijem Q2 i Fiatom 500X ili Peugeotom 2008, iako ga većina portala i novinara strpalo u grupu s T-Crossom, Capturom i Kiom Stonic jer je napravljen na istoj platformi kao i T-Cross.

Koliko košta?

Taigo koji smo mi imali prilike voziti trenutno se prodaje za sitno preko 20.000 €.

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Iracionalno fantastičan Fiat 500e

Next
Next

(Pre)dugačak Audi A8L