Zagreb-Varaždin, svaki dan.

VW Passat 2.0 TDi DSG 4Motion

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Volkswagen Passat B8 generacije sa zanimljivom poviješću. Tek su mu 4 godine, a već je prešao 240.000 kilometara i upravo ćemo se na to fokusirati u ovom članku - kako izgleda auto nakon puno kilometara koji je dobro održavan.

Koje je boje i veličine?

Dimenzijama je par centimetara veći od Audija A4, BMW-a serije 3 i Mercedesa C-klase s tek sitno ispod 4,8 metara, iako ostavlja dojam većeg auta. Boja je tvrtkovno crna.

Kakva su svjetla?

LED pozicije i glavna svjetla. S obzirom na kilometražu, pretpostavljamo da su se duga često palila da uklone Čehe iz lijeve trake na autocesti.

Kakvi su kotači?

Takvi da vas nakon spomenutih više stotina kilometara dnevno neće boljeti leđa, ali uz zoll više malo bi se uklonio tvrtkovni dojam. Dimenzije su 215/60R16.

Hvata li poglede?

Uvjereni smo da je najviše pogleda u svom dosadašnjem vijeku uhvatio od presretača.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su napravljena od tkanine i udobna, ali samo će vozač uživati u nekim dodatnim funkcijama. Vozačko sjedalo je ručno podesivo po visini kao i suvozačko, ali ima električnu lumbalnu potporu, elek. namještanje nagiba i ekstenziju za skupljanje mrvica… pardon, za noge. Volan je multifunkcionalan s crnom plastikom i ništa revolucionarno ga ne odvaja od ostalih volana iz ‘Wagena 2010-ih. Ručica mjenjača također osim što ju krasi mala 4Motion oznaka iza nje, ali se na njoj već vidi broj pređenih kilometara.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Od dosadnijih prema interesantnijim. Pretinci u vratima su pristojne veličine, kao i centralni naslon za ruku. Pretinac ispred suvozača, tzv. glovebox je dosta velik i hlađen. Cupholderi se sprijeda skrivaju ispod roletice pored koje se nalazi i mjesto za ključ, a straga ćete morati birati želite li nasloniti ruku ili odložiti piće jer su točno posred naslona za ruku.

Što ima zanimljivo od opreme?

Skoro sve što bi htjeli imati u ovakvom autu s kojim ćete prelaziti puno kilometara. Grijana sjedala, adaptivni tempomat, sva sila sigurnosnih sistema uključujući lane assist, side assist, front assist, prednje i stražnje parking senzore, autohold, trozonsku klimu i keyless go. Da cjepidlačimo, što bi dodali? Rikverc kameru i keyless entry, ali tijekom vožnje nije nam palo na pamet da nam bilo što od opreme fali.

Situacija na stražnjoj klupi?

Vrlo komforna. Sami ćete si namještati temperaturu i ruku ćete moći odmoriti na naslonu. Mjesta za noge ima i više nego dovoljno, međutim ako ste stvarno visoki, mogli bi imati malo manjka prostora za glavu.

Prtljažnik?

Enormnih 580 litara prostora. Konkurenti iz više premium klase imaju čak 50-ak litara manje od toga.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija se nalazi na sredini centralne konzole i izvedena je u obliku touch-screena. S lijeve i desne strane nalaze se “tipke” za kratice poput radija, telefona i postavki, a muziku ste nekoć davno pojačavali preko dragog nam kotačića, ali danas to više nije tako kod Volkswagena (klikni na link za više).

Usporedba s konkurencijom?

Paralelu sa Superbom nećemo povlačiti jer je u pitanju isto … , drugo pakovanje. Toyotu Camry nismo vozili, ali po dosadašnjim iskustvima s Toyotama, u multimediji je sve posloženo kako treba, ali pomalo dosadno. Mazda 6 nažalost tu dosta zaostaje i Volkswagenov sustav je neusporedivo bolji.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth bez žice, ako je žica pri ruci onda Apple CarPlay i Android Auto.

(Ne)obična instrument tabla?

Iako nije u pitanju digitalna tabla, analogna pruža sve informacije koje su vam potrebne. Mogli su je barem malo unaprijediti u odnosu na onu u Golfu.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Ispod haube nalazi se u narodu opjevani 2.0 TDi motor sa 190 ks i ozbiljnih 400 Nm momenta.

Što mijenja brzine?

DSG mjenjač sa sedam brzina.

Koliko goriva stane u njega?

U njega stane 66 litara goriva što je dovoljno za četveroznamenkasti domet.

Koliko troši?

Na mjestima gdje se ovaj automobil većinom nalazio, autocesti i otvorenoj cesti, potrošnja je između šest i sedam litara.

Pogon je na…?

Sve kotače - 4Motion.

DOJAVE IZA VOLANA

S obzirom na to da je proizvodnja aktualne limuzinske verzije Passata prestala prije pola godine te je sada moguće samo kupiti karavansku verziju, automobili poput ovog bit će rijetkost u budućnosti. Žao nam je zbog toga jer je ovaj Passat, s 2.0 TDi motorom sa 190 ks i 4Motion pogonom vrlo konkretan auto s kojim bi bez problema mogli prijeći puno kilometara.

Kvaliteta interijera je na zavidnoj razini, čak i nakon ove kilometraže, auto se lijepo i robusno vozi, a s dodatkom 4x4 pogona i 40 ks više u odnosu na “uobičajeni” 2.0 TDi, jasno se osjeti razlika. Dostupan je još i 2.0 TDi s 240 ks, ali je vrlo rijedak i moramo priznati da je rijedak s razlogom, ovo je i više nego dovoljno za aktivnosti 99% vozača. U interijeru se vidi da ga je već malo pregazilo vrijeme, ali facelift je riješio dio tog problema.

Primarni cilj ovog testa bio je razbiti predrasudu prema tome da veliki broj kilometara automatski znači automobil koji će se svaki tren pokvariti ili je spreman za otpad. Stvari treba stavljati u kontekst. Automobil koji je u kratkom roku prošao veliki broj kilometara, pogotovo kada je u slučaju ovakva limuzina poput Passata, nerijetko je bolje održavan i manje istrošen nego automobil s puno manje kilometara. Razlog za to je što ti auti prelaze puno kilometara na autocesti i otvorenoj cesti čime se motor manje opterećuje, nema puno kreni-stani prometa i stajanja u gužvi. Zaključak svega ovoga je da se ne trebate nužno bojati velike kilometraže nego treba stvari stavljati u kontekst.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Iako ih je prije bilo puno, činjenica da se limuzinski Passat više ne proizvodi pokazuje da će ih biti sve manje. Premium alternative smo već spomenuli u tekstu, a osim toga tu su Toyota Camry, Škoda Superb i Mazda 6.

Koliko košta?

Cijena ovog Passata je 137.700,00 KN.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Premium Renault

Next
Next

Držimo se “klasičnih” motora