Roger Baillon kolekcija automobila

Ostali su vam neki hrđavi auti od djeda…

Roger Baillon bio je prijevoznički tajkun koji je, u najmanju ruku, bio velik zaljubljenik u automobile prije 2. svjetskog rata. Toliko ih je volio da ih je 1950-ih i 1960-ih godina skupio skoro dvije stotine i planirao jednog dana otvoriti muzej automobila kako bi i drugi mogli uživati u njima. Međutim, kako to u poslu biva, dogode se financijski problemi pa treba prodavati imovinu, primarno onu za koju se zna. To je i napravio te je 1978. godine uslijed ‘bankrota’ prodao 50-ak automobila, dok su ostali ‘nestali’. Teško je sa sigurnošću reći koliko ih je prodao, a koliko ostavio jer nitko nije ni znao koliko sveukupno Roger Baillon ima automobila.

S vremenom, Roger je ostario i preminuo, a njegov pristojno rečeno ‘nemarni’ sin nije bio svjestan što je sve njegov otac prikupio, pa su ti automobili ostali potpuno zaboravljeni i zapušteni. Tek 2014., kada je sin Rogera Baillon-a preminuo i kada su unuci saznali da su naslijedili nekakvu imovinu, bili su u najmanju ruku iznenađeni. Vjerojatno im je samo netko javio “Deda je u nekoj štali držao neke stare aute, pa vidite što ćete s njima”. Vjerujemo da im nije ni na pameti bilo što se tamo nalazi i da je u pitanju jedan od najvećih “barnfindova”, kako aukcijske kuće vole zvati slučajno nađene automobile u garažama.

Evo kako je to izgledalo kada su ih pronašli.

Naravno, ni unuci nisu bili veliki stručnjaci o automobilima i pozvali su procjenitelje da im kažu o kakvim automobilima je riječ. Kada su procjenitelji iz Artcuriala došli na imanje, shvatili su da je riječ o automobilima za koje su čuli, ali ih neke od njih zbog rijetkosti nikada nisu vidjeli. Nažalost, za neke od automobila zbog nemara i zapuštenosti više od 30 godina nije bilo spasa, ali procijenili su da je, čak i u ovakvom stanju cjelokupna kolekcija vrijedna milijune i milijune dolara. 59 automobila iz kolekcije oglašeno je na aukciji 2015. godine, a sveukupno su prodani za više od 52 milijuna dolara. U nastavku donosimo neke od najzanimljivijih.

Ferrari 250 GT SWB California Spyder

Uvjerljivo najbitniji i najpoznatiji automobil u kolekciji bio je Ferrari 250 GT SWB Spyder iz 1961. godine koji je prodan za 18 milijuna dolara. U press konferenciji aukcijska kuća rekla je kako taj automobil posebno nije taknut, nego je ostavljen točno onakav kakav je nađen. Vjerojatno vas zanima i logično je pitanje - zašto bi itko kupio takav stari, zapušteni Ferrari? Osim što je jedan od 36 proizvedenih, automobil je dvije godine bio u vlasništvu Alain Delona te čak postoje slike njega i Jane Fonde u tom automobilu. Male su šanse da kupac tog automobila nije htio biti kao Alain Delon kada je bio mlad…

Maserati AG6 2000 Gran Coupe Sport Berlinetta Frua

Drugi automobil po redu je Maserati A6G 2000 Gran Coupe Sport Berlinetta Frua, a možemo vam samo reći da njegov naziv ima duplo više riječi nego što je primjeraka ovog automobila proizvedeno. Pietro Frua bio je dizajner automobila kojem je pripala čast da dizajnira Maserati A6G te je po njemu i dobio ime. Maserati A6G proizvodio se između 1954. i 1956. godina u ukupno 60 primjeraka, a ova Frua je najposebnija s četiri proizvedena primjerka. Roger Baillon kupio ga je 1959. godine te smo poprilično sigurni smo da je ovaj primjerak iz 1956. jedini preživio sve do danas, a imao je i dokumentaciju da na automobilu nije ništa mijenjano. Koliko je ta dokumentacija bitna? Više od 2 milijuna dolara, ako se pita kupca ovog auta.

1948 Talbot Lago T26 Saoutchik

Talbot-Lago bio je francuski proizvođač automobila prisutan u prvoj polovici 20. stoljeća, ali je pokleknuo sredinom stoljeća uslijed nepoticajnih zakona u Francuskoj za velike, luksuzne i nepotrebne automobile. S obzirom na to da je već tada postao praktički nebitan, o Talbot-Lagu na internetu se krije jako malo izvora, kao i jako malo fotografija ovog automobila. Kao i u prošlom primjeru, Saoutchik je bio dizajner karoserija koji je 1930-ih postao poznat po dizajnu ekstravagantnih karoserija. Iako je stražnji kraj bio gotovo potpuno strgan, automobil je prodan za 1,9 milijuna USD.

Bugatti Type 57 Ventoux

Bugatti Type 57 Ventoux proizvodio se od 1934. do 1940. godine, a ovaj konkretan primjerak proizveden je 1937. godine. I u ovom slučaju Roger Baillon je čuvao detaljnu dokumentaciju pa se znalo tko je prijašnji vlasnik automobila. Samo da dobijete dojam koliko su luksuzni automobili tog doba bili veliki - međuosovinski razmak ovog Bugattia je 3,3 metara, što je 30-ak centimetara više od limuzina poput Audija A8, Mercedes-Benza S-klase i BMW-a serije 7.

Ferrari 308 GTSi

Zadnji po redu automobil ćete puno lakše prepoznati od ostalih jer već dugi niz godina ima prepoznatljive linije - u pitanju je Ferrari 308 GTSi iz 1982. godine. Suprotno ostalim automobilima na listi, ovo je bila možda i jedna od ‘jeftinijih’ prilika za dobiti Ferrari - prodan je za tek sitno ispod 40.000 $. Zanimljivo je da kupac ovog automobila nije htio restauraciju i vraćanje u početno stanje, već ga je stavio ovakvog u zračnu komoru da što dulje izgleda točno onako kako je pronađen u “garaži”.

Svaki put kada pročitamo ovakve priče, razmišljamo da odemo do garaže i provjerimo ako se tamo nešto slično skriva…. Mi do sad nismo imali sreće, ali ako slučajno znate da vam pokojni djed negdje pod nadstrešnicom čuva nešto slično, slobodno nam se javite za recenziju.

Previous
Previous

Sveti Volkswagen Golf

Next
Next

Suptilni VW Touareg